امتیازات Plants vs Zombies: Garden Warfare 2؛ خلاصه ای بر نکات مثبت و منفی

اگه بخوایم تنها یه اثر نام ببریم که توانایی رقابت با محبوبیت انگری بردز رو داشته باشه، مطمئنا اون عنوان Plants vs Zombies میشه. پس از موفقیتای بازی در گوشیای همراه و افزایش آوازه PopCap Games، سازنده، شرکت EA عزمشو جزم کرد تا واسه خرید اونا وارد گفتگو شه.

اینجوری، در سال ۲۰۱۱ استودیو مورد بحث با هزینه ای بسیار بالا به زیر مجموعه الکترونیک آرتز ملحق شد. یکی از اهداف این شرکت افزایش محبوبیت بازی گیاهان در برابر زامبیا و گسترش وسعت دنیای اون بود.

همین عامل موجب گشت تا پاپ کپ، Plants vs. Zombies: Garden Warfare رو بوجود بیاره؛ عنوانی که بر خلاف جد خود به یه اثر مهیج سوم شخص با المانای سبک دفاع از قلعه [Tower Deffence] تبدیل شد. چند روز پیش قسمت دوم این بازی انتشار یافت.

در این مطلب تلاش داریم ضمن قرار دادن امتیازات عنوان مورد بحث، نگاهی به نقدهای اون داشته و نکات مثبت و منفی اش رو جمع آوری کنیم. پس تا آخر همراه ما باشین.

یکی از بزرگترین تغییرات قسمت دوم، هم اینکه شدن بخش تک نفره برمیگرده. همونجوریکه میدونید، قسمت اول تنها دارای بخش چند نفره و آنلاین بود. مطمئنا این ایده می تونست در افزایش فروش و محتوای بازی اثر داشته باشه اما بدیش اینه بعضی منتقدان از اون رضایت نداشتن.

Scott Butterworth از سایت Gamespot یکی از افرادیه که بازی رو به ضعف در بخش تک نفره متهم کرد. به باور ایشون، ماموریتای این قسمت تکراری بوده و جذابیت کافی ندارن. Danny Saya از Arcade Sushi هم به کارکرد ناجور کمپین بازی و کمبود محتوا اشاره کرده.

حتی سایتایی که به آخرین ساخته پاپ کپ نمره بالایی دادن این بخش رو راضی کننده ندیدند. این وسط میشه به Worth Playing اشاره کرد. البته، همونجوریکه بالاتر گفته شد تنها بعضیا از کمپین بازی راضی نبودن و گروهی از منتقدان هم اونو جذاب به حساب آوردن. مثلا، Ishmael Romero از Twinfinite در این رابطه اقرار داشت:

یکی از بزرگترین تغییرات بازی اضافه شدن بخش کمپینه که می تونه علاوه بر سرگرم کردنتون، لحظات مفرحی رو هم جفت و جور کنه.

یکی دیگه از مشکلات بازی، شباهت زیادش با قسمت قبلیه که این بار منتقدان بیشتری در این رابطه با همدیگه هم عقیده بودن. Kyle Hanson از Attack of the Fanboy در این رابطه گفت: «اگه به دنبال یه تجربه جدید و تازه [نسبت به قسمت اول] هستین امکان داره بازی شما رو نا امید کنه.»

علاوه بر این، طولانی بودن زمان پیشرفت شخصیتا و آزاد کردن اونا هم می تونه در تجربه بازی تاثیر منفی بزاره. البته تموم این توضیحات معنیش این نیس که گیم پلی بازی دارای نکات مثبت نیس. یعنی، بالانس بودن شخصیتا، شوتینگ جذاب، مکانیکای نوآورانه، اعتیاد بیاری و سرگرم کنندگی از ویژگیای خوب بازیه که در نقدها میشه یافت.

از کمپین به قسمتی که پاپ کپ روی اون مانوور می داد، می ریم؛ بخش چند نفره. کمبود محتوا به این بخش هم سرایت کرده و موجب شده تا نظرات متفاوتی رو مشاهده کنیم. البته عموما نظرات بر این بخش مثبت بودن و منتقدانی خیلی از اون رضایت داشتن.

در قسمت دوم، سازندگان عزمشونو جزم کردن از موتور Frostbite 3 استفاده کنن؛ انجینی که قبلا امتحان خود رو با عناوینی مانند بتلفیلد ۴ یا استار وارز: بتل فرانت پس داده. همونجوریکه انتظار می رفت، بازی در مورد گرافیک بسیار موفق عمل کرده و رنگ بندی خوشحال اون در کنار نبود مشکلات تکنیکی تجربه ای دلنشین واسه گیمر بوجود میاره.

واسه موسیقی و صداگذاری لازم نیس توضیحات زیادی گفته شه و همین نکته اکتفا می کنه که منتقدان از این بخش بسیار راضی بودن و اونو متناسب با رنگ بندی و اتمسفر بازی می دونستن. البته منتقد Attack of the Fanboy از تاخیر در ارائه بعضی صداها اشاره کرد که خود اون گفت مشکل زیادی ایجاد نمی کنه.

  • Twinfinite – 100
  • ZTGD – 90
  • Worth Playing – 90
  • We Got This Covered – 90
  • Destructoid – 90
  • GamingTrend – 90
  • ICXM – 90
  • Everyeye.it – 86
  • ۳DJuegos – 85
  • Post Arcade (National Post) – 85
  • Lazygamer – 85
  • IGN Italia – 85
  • Examiner – 80
  • Official Xbox Magazine UK – 80
  • Attack of the Fanboy – 80
  • EGM – 75
  • Game Revolution – 70
  • GameSpot – 70
  • Arcade Sushi – 60

میانگین امتیازی بازی تا الان به صورت زیر بوده:

  • سایت Metacritic با ۲۷ نقد – ۸۲
  • سایت OpenCritic با ۲۷ نقد – ۸۳

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *