chili peppers

بعضی از شرایط دردناک تر از اون هستش که کسی بخواد خیلی راحت فقط اونو تحمل کنه و باید به فکر چاره ای واسه اون بود.

به گزارش آلامتو و بهن قل از مجله سلامت؛ فیبرومیالژیا یه شرایط ضعیف کننده س که بیشتر از ۵ میلیون نفر که بیشتر اونا خانوم هستن رو تحت تاثیر خود داده. بیشتر آدمایی که از این مریضی ناخوشایند رنج می برن، براساس درد طولانی، سفتی عضلات، مشکل در خواب، اضطراب ، افسردگی، ناراحتیای گوارشی مشخص می شن و نمی تونن به کمک داروهای ضد درد و مسکن بهبودی دریافت کنن. اما در بعضی از موارد به کار گیری روشای درمانی طبیعی می تونه به شرایط موجود کمک کنه. مطالعه ای که در مجله Pain Research منتشر شد نشون میده زنائی که دوبار در هفته به مدت ۷۵ دقیقه تمرینات یوگا رو انجام دادن کاهش زیادی در درد خود گزارش کردن و حضور ذهنشون بهبود پیدا کرده. این موضوع می تونه جواب استرس زا به درد رو کم کنه. با اینکه یوگا می تونه ذهن و جسم مریض رو تحت تاثیر بذاره و اون رو درمان کنه اما مواد غذایی بهترین منبع از آنزیمای طبیعی، ترکیبات ضد التهابی و آنتی اکسیدان هاییه که تورم رو کمتر می کنه و به شما کمک می کنه درد رو بهتر مدیریت کنین و مواد مغذی خود رو به صورت طبیعی زیاد کنین. اگه از مریضی فیبرومیالژیا رنج می برید، تلاش کنین مواد غذایی که در این مقاله میگیم رو امتحان کنین.

گندم مشکی:

درد عضلاتی و خستگی جزو نشونه های ضعیف کننده این بیماریه. بخاطر این بهتره گندم مشکی رو به رژیم غذایی خود اضافه کنین. همونطور که میدونید گندم مشکی شامل اسید مالیکه که با خستگی و درد عضلانی مقابله می کنه. اگه اینجور مریضی رو تجربه می کنین واسه صبحونه خود پن کیکی از گندم مشکی جفت و جور کنین یا از گندم مشکی به جای برنج سفید استفاده کنین.

انجیر:

انجیر هم شامل اسید مالیکه و می تونه یه منبع مهم دیگه واسه مقابله با درد باشه. وجود انزیم ficin که یه آنزیم ضد التهابیه باعث می شه انجیر به کاهش درد و بقیه مشکلاتی که به خاطر التهاب در بدن ایجاد شده کمک کنه. این میوه خوشمزه در برگیرنده سطح بالایی از منیزیم و منگنزه که افراد گرفتار به این مریضی دچار کمبود در این مواد معدنی هستن. انجیر تازه سطح بالایی از مواد معدنی و انزیمای به درد بخور رو داره. اگه دوست ندارین انجیر تازه بخورین، اون رو با پنیر بزکوهی ترکیب کنین تا یه میان وعده خوشمزه داشته باشین.

اسفناج و برگ های سبز:

کمبود منیزیم در آدمایی که از فیبرومیالژیا رنج می برن شایعه. اسفناج پر از منیزیمه. شما می تونین این ماده معدنی رو در بقیه گیاهانی با برگ سبز ببینین. واسه اینکه بتونین نشونه های کمبود منیزیم مثل خستگی، گرفتگی عضلات، بی خوابی و استرس رو کم کنین، یه پیمانه اسفناج رو بپزید و بخورین.

فلفل چیلی:

وقتی که این فلفل به صورت موضعی روی مفاصل اعمال می شه، کپسایسین موجود در اون می تونه درد به وجود اومده بوسیله مریضی فیبرومیالژیا رو کم کنه. شما می تونین از کرمایی که شامل کپسایسین هستن هم استفاده کنین. فقط مراقب کرمایی که مواد تشکیل دهنده جدا شده از نفت و عطرهای مصنوعی دارن باشین. کرمای موجود رو روزی سه الی چهار بار روی مفاصل خود بمالید. اگه به دنبال یه روش طبیعی واسه بهبود درد هستین، یه عدد فلفل چیلی رو له کنین و روی مفصل خود بمالید. شما می تونین فلفل رو به رژیم غذایی خود اضافه کنین. فقط یادتون باشه که در صورت مصرف فلفل در رژیم غذایی باید چند وقتی منتظر مشاهده یافته های بمونین.

آناناس:

فقط یه پیمانه از این میوه مناطق گرمسیری که در برگیرنده آنزیما و مواد معدنی زیادیه می تونه درد به وجود اومده بوسیله فیبرومیالژیا رو آرامش دهد. آنزیم بروملین که به کاهش تورم و التهاب کمک می کنه در این میوه پیدا میشه. آناناس در برگیرنده مقادیر خیلی از منگنزه که واسه تشکیل کلاژن در بدن لازمه. بیشتر در مریضی فیبرومیالژیا تشکیل کلاژن دچار مشکل می شه و همین امر درد بیشتری بوجود میاره. یه پیمانه آناناس تازه می تونه ۱۰۰ درصد از نیاز روزانه شما به منگنز رو جفت و جور آورد.

خواص مدیتیشن واسه پوست و زیبایی

امتیازات مدیتیشن

مجله سلامت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *