Posted on

backpain

با در نظر گرفتن تحقیقات گذشته، واسه بیشتر اشخاصی که بخاطر درد پشت و گردن به اورژانس مراجعه می کنن، داروهای مسکن قوی تجویز می شه. بعضی وقتا یه نسخه ی کوتاه مدت مسکن، کافیه، اما بیشتر اوقات بهترین کار، بررسی روش ی زندگی و انتخاب یه روش دراز مدت واسه سلامتیه.

به عنوان یه جراح ستون فقرات، عقیده دارم که سلامتی ستون فقرات بشدت تحت تاثیر دنیای درون و بیرون شخص و سلامتی جسمی و روحی اون قرار داره. روش من هنگام درمان بیماران، در نظر گرفتن سلامتی کل بدن واسه کاهش نیاز به مسکن یا عمل جراحیه.

در زیر نکات ساده ای در مورد روش ی زندگی اومده که می تونه به و جلوگیری از اون کمک کنه.

۱. در مورد افکارتون، فکر کنین

انعطاف پذیری عصبی، نظریه ایه که علم اعصاب مدرن از اون پشتیبانی می کنه. این نظریه می گوید وقتی که ما فکر می کنیم یا کاری رو انجام می بدیم، مسیرها و اتصالات جدیدی در مغز ما ایجاد می شه. یعنی، مغز، سیم کشی می شه.

مردم باید مراقب این باشن که به افکار خاصی اجازه ندن که به مدت طولانی در مغزشون وجود داشته باشه، و هنگام انتخاب فعالیتی که در اون شرکت می کنن، احتیاط کنن. همزمان با تفکر هدف دار و مشخص، تفکر منفی وارد سیم کشی مسیرهای عصبی می شه.

به عنوان یه جراح ستون فقرات، هیجان انگیزه که فکر کنین مردم می تونن مسیرهایی که مغز اونا رو می سازه، تغییر بدن و اینکار، تاثیر خاصی بر کارکرد گردن و قسمت پشت بدن داره!

۲. مراقبه کنین

یه جلسه مدیتیشن ۱۵ تا ۲۰ دقیقه ای در روز می تونه به روند آروم کردن بدن و ذهن کمک کنه و در عین حال به شما امکان رابطه با جهان دور و برتون رو بده. تحقیقات گذشته نشون می دهد که مدیتیشن با افزایش اکسیژن رسانی به مغز، بهبود هوشیاری، کنترل هیجان، سیم کشی دوباره مغز، افزایش حجم مغز، و کارکرد بهتر قلب، ریه ها، تمایلات جنسی، مشخصه های هورمونی و کاهش درد و التهاب ستون فقرات ربط داره.

۳. عضلاتتون رو بسازین

عضلات مرکزی بدن قوی تر، باعث طرز ایستادن و قرار گرفتن بهتر بدن و حفاظت از ستون فقرات می شه. ضعف عضلات مرکزی بدن هم بیشتر منتهی به مشکلات تعادلی می شه، چون داخلی ترین عضله ی مرکزی بدن، در کنار ستون فقرات قرار داره و اون رو تقویت می کنه.

من پیشنهاد می کنم که در هفته،دو یا سه جلسه عضله سازی در برنامه ی ورزشی تون جای بدید. این کار، عضلات ستون فقرات شما رو تقویت می کنه و با بالا رفتن سن، از انعطاف پذیری و تعادل ستون فقرات شما مواظبت می کنه.

۴. هر شب، ۷ تا ۸ ساعت بخوابین

خواب، یه عامل بسیار مهم در پیشگیری و کاهش درد کمره. یه جای مخصوص واسه خودتون آماده کنین: واسه بیشترین حد راحتی، یه تشک و بالش مناسب انتخاب کنین، از پرده واسه جلوگیری از ورود نور بیرون استفاده کنین، درجه گرما اتاقتون رو طوری تنظیم کنین که خنک باشه و از به کار گیری وسایل الکترونیکی دوری کنین.

بخاطر گرانش زمین، دیسک های ستون فقرات ما در روز، مقداری از آب و قد خود رو از دست میدن. وقتی که می خوابیم، این بار گرانشی ورداشته می شه و دیسک های ما می تونن آب کافی جذب کنن، و دوباره کشیده شن.

از درد کمر رنج می برید؟ تا بحال یه مسکن قوی مصرف کرده اید یا براتون تجویز شده؟ تا بحال هیچ کدوم از گزینه های بالا رو امتحان کرده اید؟ اگه اینطوریه، اونا موثر بودن؟ نظراتتون رو در زیر با ما در میان بذارین.

کمردرد در دوران بارداری

دلیل اصلی قوز کمر و راه درمان اون

درد کمر کمردرد