دکتر سید علی کشاورز، متخصص تغذیه و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با ایسنا، اعلام کرد: همه آدما مخصوصا کودکان باید صبحونه رو به طور کامل بخورند؛ چون تموم فعالیت های فکری و جسمی ادما از اول صبح شروع می شه. یعنی خوردن صبحونه نقش موثری در انجام فعالیت های روزانه داره.

ایشون اضافه کرد: یه چهارم از انرژی و پروتئین روزانه ما از راه وعده صبحونه تامین می شه. پس باید به این وعده غذایی توجه بیشتری شه؛ بهترین نوع صبحونه در فصل بهار و تابستون نون، پنیر و مغز گردو همراه با یه لیوان شیر یا تخم مرغ با کره واسه کودکان لاغراندامه. در فصل پاییز و زمستون عدسی و لوبیای پخته بهترین نوع صبحونه واسه کودکانه.

این متخصص تغذیه به والدین پیشنهاد کرد: حتما والدین صبحونه رو به طور کامل بخورند، چون اونا واسه بچه هاشون الگو هستن، به خواب کودکان توجه کنن، بهترین زمان خواب ساعت ۸ شب واسه کودکانه؛ چون بی خوابی دلیل می شه کودکان از خوردن صبحونه دوری کنن. این رفتار اشتباهیه که پدر و مادرها ایجاد می کنن.

دکتر کشاورز درباره نوع میان وعده های مناسب واسه علم آموزان گفت: بهتره در میان وعده کودکان میوه هایی مانند سیب، پرتقال یا نارنگی و نون و پنیر، بیسکویت، کیک با شیر گذاشته شه. چون مصرف لبنیات در جامعه بسیار پایینه و هم اینکه در رشد قدی کودکان اثر زیادی داره.

ایشون درخصوص کودکانی که تا دیروقت در مدارس می مانند، گفت: در این گونه موارد علم آموزان باید به طور کامل ناهار رو صرف کنن. مهم ترین منابع غذایی در این وعده می تونه شامل گوشت، مرغ، ماهی و تخم مرغ باشه که شامل پروتئین هستن.

چیجوری یه پاستای سالم بپزیم؟

غذاهای بهاری از طبیعت

بازنشر سیمرغ صبحونه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *