Posted on

دکتر سید علی کشاورز، متخصص تغذیه و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با ایسنا، اعلام کرد: همه آدما مخصوصا کودکان باید صبحونه رو به طور کامل بخورند؛ چون تموم فعالیت های فکری و جسمی ادما از اول صبح شروع می شه. یعنی خوردن صبحونه نقش موثری در انجام فعالیت های روزانه داره.

ایشون اضافه کرد: یه چهارم از انرژی و پروتئین روزانه ما از راه وعده صبحونه تامین می شه. پس باید به این وعده غذایی توجه بیشتری شه؛ بهترین نوع صبحونه در فصل بهار و تابستون نون، پنیر و مغز گردو همراه با یه لیوان شیر یا تخم مرغ با کره واسه کودکان لاغراندامه. در فصل پاییز و زمستون عدسی و لوبیای پخته بهترین نوع صبحونه واسه کودکانه.

این متخصص تغذیه به والدین پیشنهاد کرد: حتما والدین صبحونه رو به طور کامل بخورند، چون اونا واسه بچه هاشون الگو هستن، به خواب کودکان توجه کنن، بهترین زمان خواب ساعت ۸ شب واسه کودکانه؛ چون بی خوابی دلیل می شه کودکان از خوردن صبحونه دوری کنن. این رفتار اشتباهیه که پدر و مادرها ایجاد می کنن.

دکتر کشاورز درباره نوع میان وعده های مناسب واسه علم آموزان گفت: بهتره در میان وعده کودکان میوه هایی مانند سیب، پرتقال یا نارنگی و نون و پنیر، بیسکویت، کیک با شیر گذاشته شه. چون مصرف لبنیات در جامعه بسیار پایینه و هم اینکه در رشد قدی کودکان اثر زیادی داره.

ایشون درخصوص کودکانی که تا دیروقت در مدارس می مانند، گفت: در این گونه موارد علم آموزان باید به طور کامل ناهار رو صرف کنن. مهم ترین منابع غذایی در این وعده می تونه شامل گوشت، مرغ، ماهی و تخم مرغ باشه که شامل پروتئین هستن.

چیجوری یه پاستای سالم بپزیم؟

غذاهای بهاری از طبیعت

بازنشر سیمرغ صبحونه