همیشه فرصت واسه تغییر هست مخصوصاً تغییراتی که میتونه زندگی شما رو از این رو به اون رو کرده و اون روی خوش زندگی رو نشونتون دهد.

به گزارش آلامتو به نقل از زومیت؛ بدون در نظر گرفتن اینکه کی هستیم و چه جایگاهی در زندگی داریم، این احتمال هست که دچار بی حسی شیم و به این فکر کنیم که موقعیت الان چیزی نیس که همیشه می خواستیم.

واسه اینکه بتونیم طرز فکرمون رو عوض کنیم باید عادت هامون رو تغییر بدیم؛ عادت هایی که مشکل ساز بوده ان و ما رو به این حس درباره شرایط فعلی زندگی رسونده ان.

این ۱۲ عادت جدید می تونن در سلامت، کیفیت و انگیزه های شما در زندگی نقش مثبتی داشته باشن و اعتماد به نفس بیشتری واسه اراده کردن یا رابطه با بقیه به شما ببخشند.

  1. نام ها رو یادتون باشه

دیل کارنگی در کتاب «آیین دوست یابی» (با نام اصلی «چیجوری دوست یافت و در مردم نفوذ کرد») می گوید: «نگهداشتن نام افراد اثر بسیار زیادی در چگونگی برخورد و احترام اون ها به شما داره.»

تلاش کنین پس از اینکه شخصی به شما معرفی می شه، نام اون رو تکرار کنین تا در یادتون بمونه.

  1. حریصانه بخونین

خیلی از افراد موفق دنیای مدرن مطالعه کنندگانی حریص هستن و حتی موفقیت خود رو مدیون همین سبک مطالعه می دانند. افراد موفق، ۵۰ کتاب در سال می خونن؛ شاید هم بیشتر.

سریع خوانی رو یاد بگیرین و تلاش کنین به گوش دادن به کتاب های صوتی عادت کنین. حسن کتاب صوتی اینه که در هر شرایطی می تونید به اون گوش بدید و از زمان خود بهترین بهره رو ببرین.

شما می تونید به گوش های خود بیاموزید که با سرعتی دوبرابر شاید هم سه برابر سرعتی که کتاب می خونید، به کتاب گوش بدن. اینجوری می تونید هفته ای یه کتاب بخونین.

  1. بگید نه

اگه از شما دعوت شده تو یه مراسم، پروژه، دورهمی یا هر چیزی که با اولویت های شما موافق نیس، شرکت کنین؛ خیلی راحت بگید نه! نمی توانم. یادتون باشه که احتیاجی ندارین در این باره توضیحی به کسی بدین.

  1. تخت خواب خود رو مرتب کنین

وضعیت تخت خواب شما وضعیت مغز شما هستش. مرتب کردن تخت در هر روز صبح، به شما کمک می کنه به هم ریختگی رو از ذهن خود دور کنین و مغز رو واسه رفتن به مرحله ی بعد آماده کنین.

  1. بدونین چه وقتی اینترنت خود رو قطع کنین

وقتی با دوستان، خونواده یا همکاران خود هستین، گوشی موبایل رو از خودتون دور کنین. هیچ چیزی بی ادبانه تر از این نیس که شما وقت خود رو با یه فرد دیگه بگذرونین اما تموم توجه تون به گوشی موبایل تون باشه.

  1. آب بخورین

آب به شما انرژی، روشنی و توانایی سرعت عمل بیشتر می دهد؛ هم اینکه اینکه واسه سلامتی خیلی خوبه.

یه بطری آب در کنار میز خود داشته باشین یا اگه زیاد در رفت و اومدید، اون رو با خود حمل کنین. اینجوری می تونید آب رسانی کافی و مناسب واسه بدن خود رو حفظ کنین.

  1. صبح زود بیدار شید

شاید فکر کنین نمی تونید صبح ها زود بیدار شید و تمرکز کافی داشته باشین؛ اما همین که چند روز صبح زود بیدار شید و اون رو خوب سپری کنین، نظرتون در مورد زود بیدار نشدن تغییر می کنه.

ساعت خود رو جایی بذارین که واسه دسترسی به اون و خاموش کردنش مجبور شید از تحت خارج شید. بعد تلاش کنین تحت هر شرایطی که هستین، به تخت برنگردید و دراز نکشید. بدن شمام بعد از چند تکون در آخر بیدار می شه.

  1. وقتی بقیه حرف می زنند، گوش کنین

وقتی دوست تون در مورد تولد برادرزاده اش با شما حرف می زند، شاید دلتون می خواهد گوش هاتون رو بگیرین و داستان های اون رو نشید. اما با وقت گذاشتن و گوش دادن به حرف های بقیه، رابطه هاتون رو با اون ها شکل می بدید و محبوبیت بیشتری میان دوستانتون پیدا می کنین.

به چیزی که گفته می شه، خوب گوش بدید. تلاش کنین به جوابی که باید بدین، فکر نکنین. بقیه به شما اعتماد می کنن و حرف هاشون رو به شما می زنند. بعضی وقتا همین براشون کافیه که یه شنونده خوب باشین.

  1. محرک های خود رو شناسایی کنین

تلاش کنین چیزایی رو که به شما انگیزه میدن، پیدا کنین. یه آهنگ؟ کار؟ ورزش؟ هر زمان محرک انگیزشی خودتون رو پیدا کردن، راحت تر می تونید از رکود خارج شید.

  1. زمان هایی رو به خودتون اختصاص بدید

شما ارزشمندترین دارایی خودتون هستین، زمان هایی رو واسه توجه به خودتون اختصاص بدید.

هر کاری که با شما آرامش می دهد انجام بدین و وقت هایی از روز رو فقط واسه اولویت دادن به خودتون برنامه ریزی کنین.

  1. قبل از هر تصمیم گیری، یه مدت تفکر کنین

اگه واسه اراده کردن درباره موضوعی تخت فشار هستین، بازم از تفکر درباره اون غافل نشید. تصمیم با عجله عموما نتیجه مطلوبی به دست نمی دهد.

درباره تصمیم ها خوب فکر کنین، حولوحوش رو سبک سنگین کنین و بعد نتیجه گیری کنین.

  1. روز خود رو با یه تعریف یا جمله مثبت شروع کنین

در آینه نگاه کنین و از خودتون تعریف کنین. این کار فعالیت مغز شما رو افزایش می دهد و کمک می کنه بهتر به ارزش های خود واقف شید.


این عادت های کوچیک، دقیق شدن و فوکوس کردن وانگیزه های شما رو بیشتر می کنن و بر سلامت خودتون و بهتر شدن روابط با بقیه اثر زیادی می گذارن. از اون ها غافل نشید.

هدف از زندگی چیه و واسه چه هدفی باید زندگی کنین؟

چیجوری ترس از نا امید کردن بقیه رو از بین ببریم؟

زومیت عادت

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *