natural-foods-for-quick-weight-loss

معمولا کاهش وزن در اختلاف با خوردن زیاده اما این مورد به مواد غذایی انتخابی شما مربوط می شه شما می تونین با انتخاب درست مواد غذایی هم رژیم غذایی مناسبی داشته باشین و هم وزن کم کنین.

به گزارش آلامتو به نقل از مجله سلامت؛ حتما شمام شنیدین که خوردن میوه و سبزیجات واسه کاهش وزن بسیار موثر و خوبه. این موضوع به طور کامل درسته اما در بعضی از مواقع مصرف میوه و سبزیجات می تونه حس گرسنگی رو بیشتر کنه.

مصرف مرتب میوه و سبزیجات تازه می تونه واسه سلامتی آدم بسیار به درد بخور باشه اما وقتی که بین میان وعده و وعده غذایی بیشتر از یه ساعت فاصله باشه، خوردن هویج و یا موز نمی تونه کمک زیادی به شما بکنه. شما می تونین از مواد غذایی زیر استفاده کنین و خوب وزن خود رو کم کنین:

  1. از پسته استفاده کنین:

آجیلا یکی از موارد مهمی هستن که می تونن در کاهش وزن شما موثر باشن. البته دلیل بسیار خوبی واسه این موضوع هست. این مواد پر از پروتئین و چربیای به درد بخور هستن. تحقیقات انجام شده نشون میده که مصرف آجیل به افراد کمک می کنه به مدت زمان طولانی تری حس سیری داشته باشن. خوب به چه دلیل به جای مصرف بادام باید از پسته استفاده کرد؟ پسته کالری کمتری داره و شما می تونین تعداد بیشتری از اونو بخورین. اما یادتون باشه که پوست پسته رو در نیارین تا مدت موندگاری بیشتری داشته باشه.

  1. آووکادو با سالسا استفاده کنین:

از دید فنی، آووکادو یه میوه س. اما واسه اهداف تغذیه ای منبع خوبی از چربی های به درد بخور هم هستش. تحقیقات انجام شده نشون میده که مصرف آووکادو باعث می شه به مدت ۵ ساعت حس سیری داشته باشین. با اینکه آووکادو پر از چربیه اما کالری زیادی واسه بدن تولید نمی کنه. نصف آووکادو فقط به اندازه یه مشت پر از آجیلای جور واجور، تولید کالری می کنه. سالسا این وسط می تونه طعم لازم شما رو تامین کنه.

  1. پنیر کم چرب به همراه دارچین می تونه اثر داشته باشه:

پنیر می تونه واسه سلامت آدم به درد بخور باشه. یه پیمانه از پنیر کم چرب تقریبا ۲۸ گرم پروتئین واسه بدن شما جفت و جور می کنه. پاشیدن کمی دارچین روی اون می تونه باعث کاهش وزن شما شه.

  1. زیتون بخورین:

تصور کنین شام شما در عرض ۱۵ دقیقه آماده می شه اما شما شدیدا گرسنه اید و باید چیزی بخورین. در این جوری موارد می تونه انتخاب بهتری باشه. زیتون با بافتی غنی می تونه طعم عالی به غذاهای شما ببخشد. مصرف ۵ عدد زیتون تنها ۲۰ کالری داره.

  1. از نخود برشته استفاده کنین:

این ماده مثل چیپس خوشمزه و ترده. نخود برشته پر از پروتئینا و فیبرهای کم کننده اشتهاس. واسه اینکه بتونین این مواد رو جفت و جور کنین، کافیه یه ظرف مناسب وردارین و بعد نخودهای شسته شده رو با یه قاقش غذاخوری روغن زیتون، کمی نمک و یه قاشق چایخوری زیره و یا فلفل قرمز تفت بدین. بعد اونا رو در فر ۴۰۰ درجه و به مدت ۱۰ دقیقه بپزید.

  1. سبوس جوی دو سر بخورین:

هیچی مثل جوی دو سر نمی تونه فیبر لازم بدن رو تامین کنه. یه سوم پیمانه از جوی دو سر می تونه مدت زیادی شما رو سیر نگه داره. واسه اینکه بیشتر از این مزیت استفاده کنین، جو رو با شیر کم چرب بپزید. اینکار باعث اضافه شدن پروتئین به اون می شه. تحقیقات انجام شده نشون میده که فیبر با مایعات می تونه حس سیری بیشتری در فرد بسازه.

  1. شکلات تلخ استفاده کنین:

وقتی که دلتون یه ماده شیرین می خواد، تیکه کوچیکی از شکلات تلخ می تونه انتخاب مناسبی باشه. تحقیقات انجام شده نشون میده که غذاهایی که دارای بو و طعم تندی هستن می تونن حس سیری بیشتری در فرد ایجاد کنن.

منبع: بهترین خوراکی واسه لاغری

بهترین ادویه واسه چربی سوزی

دلیل کم نشدن وزن چیه؟

رژیم لاغری مجله سلامت کاهش وزن

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *