Posted on

yogurt

تامین کلسیم لازم بدن بهترین کاریه که می تونین واسه استواری استخوانای تون انجام بدین.

به گزارش آلامتو به نقل از ایسنا، “اکبر کمالی” اعلام کرد: ماست با برآوردن نیاز مصرف کننده به غذاهای سالم، غذایی سریع، ساده و مطبوع واسه بیشتر افراده.

: واسه پیدا کردن سالم ترین ماست که چربی و قند کمی داشته باشه، باید برچسب تغذیه ای روی اون رو چک کنین یعنی افراد باید به یاد داشته باشن که قند در این برچسب شامل قندهای اضافه شده و لاکتوز، قند طبیعی شیره.

کمالی گفت: یه وعده ماست ساده شامل هشت تا دوازده گرم قند لاکتوز بدون قندهای اضافیه. اگر ماستا شامل میوه، عصاره میوه، شربت ذرت پر فروکتوز، شربت نیشکر یا بقیه شیرین کننده ها باشن، قند اونا رو هم باید نظر بگیرین.

ایشون در ضمن گفت: ماست غنی از پروتئین، کلسیم و ویتامینهای گروه B هستش و در خیلی از موارد با ویتامین D هم غنی می شه.

اون با اشاره به اینکه ماست نسبت به اندازه مشابه از شیر گاو کمی بیشتر کلسیم داره، ادامه داد: ماست هم اینکه منبعی غنی از پتاسیم، ریبوفلاوین، ویتامین B12 و فسفره.

کمالی پیشنهاد کرد: چند وعده خوردن ماست کم چربی یا بی چربی در روز می تونه کمبودی که بیشتر کودکان و بزرگسالان در اندازه لازم روزانه کلسیم، پتاسیم، و ویتامین D دارن رو برطرف کنه.

ایشون در ضمن گفت: ماست تازه شامل باکتری های مفیدیه که مشکلات گوارشی رو برطرف می کنن و به حرکات معده نظم میدن و ایمنی بدن رو تقویت می کنن، پس به خاطر تأمین مزیت های فوق، از ماست هایی استفاده کنین که پس از پروسه تخمیر گرما داده نشده باشن، چون که گرما بیشتر باکتری های به درد بخور فعال رو می کشد.

این کارشناس صنایع غذایی در آخر متذکرشد: آدمایی که دچار نبود تحمل به لاکتوز هستن و نمی تونن شیر بخورند، ممکنه ماست های تازه که شامل باکتری های فعال هستن رو تحمل کنن، چون پروسه تخمیر تا حدی به هضم لاکتوز کمک می کنه و اون رو واسه این افراد قابل هضم تر می کنه.

کلسیم کدوم لبنیات بیشتره؟

مواد غذایی لازم واسه بدن

ایسنا کلسیم