بهترین مواد غذایی برای سلامت زنان

beef

خوراکیای سالم از پایهً واسه همه آدمای مفیدن اما بعضی از اونا به صورت خاص واسه خانوما مفیدتر بوده و به هر خانمی پیشنهاد میشه از اونا در رژیم غذایی خود استفاده کنه.

به گزارش آلامتو و به نقل از دونفره؛ بدن زنان نیازای متفاوتی داره. غذا خوردن سالم واسه همه مهمه، اما بعضی مواد خاص مخصوصا واسه مسائلی که زنان رو تحت تاثیر قرار میده مانند پوکی استخون، حاملگی و سرطان پستون بسیار مفیده. مواد غذایی که در این پست در موردشون توضیح میدم غنی شده با مواد مغذیست که به حفاظت از بدن در سنین جور واجور کمک می کنه.

با مصرف دانه های سویا از گرگرفتگیای دوران یائسگی راحت شید

سویا پر از فیبر، چربیای به درد بخور و ترکیبات استروژن مانند بنام “ایزوفلاون” است. ایزوفلاون در دوران یائسگی استروژن به بدن زنان میرسونن و علائم گرگرفتگی این دوران رو خیلی خیلی کم میکنه. علاوه بر اون با پوکی استخون، سرطان سینه و سرطان رحم هم مقابله میکنه.

کلم پیچ و مارچوبه منابع طبیعی تامین ویتامین K

کلم پیچ دارای اندازه زیادی ویتامین Kه که در کنار کلسیم و ویتامین D به حفظ استخوانهای قوی و سالم کمک میکنه. مارچوبه هم دارای ویتامین Kه که در استخون سازی واسه بدن بسیار ضروریست و علاوه بر اون ویتامین K در درمان خونریزی شدید در دوران قاعدگی خوبه.

لوبیا بخورین و قلبی سالم داشته باشین

دارای مقدار خیلی از پروتئین و بدون چربی و پر از فیبره. مصرف این ماده مغذی میتونه فشار خون، قند خون و سرعت ضربان قلب رو کم کنه و از مریضی قلبی در زنان جلوگیری کنه.

گریپ فروت، توتا و گیلاسا

این میوه ها دارای “فلاونوئیدها” هستن که به کاهش احتمال شکل های جور واجور خاصی از سکته مغزی در زنان و بهبود کارکرد قلب کمک میکنن. آنتی اکسیدان این میوه ها سلولای سالم رو از آسیب مواظبت میکنه. هم اینکه ویتامین C موجود در این میوه ها به ساخت کلاژن منجر میشه که سفتی پوست رو به دنبال داره.

ماست کم چرب

وقتی که شما بیشتر از ۵۰ سال سن دارین بدنتون نیاز به کلسیم بیشتری داره. واسه تامین کلسیم لازم بدن از ماست کم چرب استفاده کنین که یه سوم از نیاز بدنتون به کلسیم رو تامین میکنه. در مصرف لبنیات دقت کنین و از نوع غنی شده با ویتامین D استفاده کنین.

بذر کتون

دانه کتون پر از فیبر و هم اینکه لیگنانه. ترکیبات این بذر مثل استروژن عمل میکنه و خطر دچار شدن به بعضی سرطانها از جمله سرطان پستون رو کم می کنه. به کار گیری روغن بذر کتون راهی عالی واسه گرفتن امگا۳ه.

گردو و آووکادو منبع غنی از چربیای سالم

گردو دارای اسیدهای چرب سالمه و قرار دادن اون در رژیم غذایی روزانه دلیل جلوگیری از سرطان شده و مصرف اون به همراه ماست پیشنهاد میشه. تحقیقات نشون میدن رژیم غذایی غنی از آووکادو میتونه به خلاص شدن از شر چربی شکم و مواظبت از چشم و پوست بسیار کمک کنه. هم اینکه سطح کلسترول رو هم کم می کنه.

اسفناج

فولات دوست سلامتیه شماس و از زوال عقل، بیماریای قلبی و سرطان روده بزرگ جلوگیری میکنه. منبع گیاهی واسه تامین آهن لازم بدنه.

گوشت قرمز و جگر گاو

جگر گاو منبع بسیار خوبی از فولات و اسید فولیکه و از این نظر رقیبی واسه اسفناج و نخود هستش. گوشت گاو هم دارای آهنه و بعد از سن ۱۸ سالگی نیاز به آهن در زنان بیشتر از مردونه. هم اینکه گوشت گاو دارای روی و ویتامین B نیزه. همونطوری که در هر چیزی رعایت تعادل بهتر از زیاده روش در مصرف گوشت قرمز هم اگه زیاده روی کنین به فیبروئید رحم دچار میشین.

نشونه های دوست داشتن واقعی پسران

چیجوری یه زن موفق باشم؟

دونفره رژیم غذایی زنان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *