بهترین میوه ها برای لاغری شکم

بهترین میوه ها واسه لاغری شکم fruits

میوه ها، فقط بخشی از یه رژیم غذایی سالم نیستن بلکه بعضی از اون ها می تونن باعث کاهش وزن سریع تر هم بشن. مهم اینه میوه هایی رو انتخاب کنین که پر از فیبرهستند اما قند و کربوهیدرات کمی دارن.

به گزارش آلامتو به نقل از فیتنس مگزین؛ در پست امروز، ما لیستی از ۵ میوه جفت و جور کرده ایم که باعث کاهش وزن بیشتر می شن:

خربزه و هندوانه

بیشتر خربزها و هندوانه ها کم کالری و پر فیبر هستن. اگه می خواین انتخاب کنین، ما هندوانه یا طالبی رو پیشنهاد می کنیم. هندوانه و طالبی، محتوای آب بالایی دارن. اون ها کم کربوهیدرات و کم قند هستن و فیبر زیادی دارن. فقط یه برش از اون ها واسه انرژی دادن به بدن کافیه. این میوه های آب دار، آبرسانی رو هم زیاد کرده و از روده ی بزرگ، سم زدایی می کنن.

لیمو و لیمو ترش

تموم شکل های جور واجور میوه ای مرکبات، کربوهیدرات پایینی دارن و پر از ویتامین C هستن. این میوه ها به کاهش وزن کمک می کنن، حرکات روده رو طبیعی میسازن و روده ی بزرگ رو پاک سازی می کنن. لیمو و لیمو ترش، سم زداهای فوق العاده ای هستن.

اونا به دفع سموم جمع شده و مواد هضم نشده از بدن کمک می کنن. از اونجا که عصاره ی لیمو قلیاییه، به برگردوندن PH روده به حالت طبیعی کمک می کنه. لیمو و لیمو ترش، خون رو هم تمیز کرده و در برابر مریضی های قلبی عروقی از بدن مواظبت می کنن. میوه های مرکبات، سیستم ایمنی بدن رو هم تقویت می کنن.

نارگیل

نارگیل دارای تری گلیسیرید های زنجیره متوسط یا MCFAsه. MCFAsا ، اندازه سوخت و ساز کبد رو تا ۳۰ درصد زیاد می کنن. هم اینکه، این ترکیبات شما رو به مدت طولانی تری سیر نگه می دارن. این مانع از خوردن هله هوله و پرخوری می شه. هم اینکه شما انتخاب های غذایی بهتری انجام می دید.

نارگیل دارای ترکیباتیه که به کارکرد غده ی تیروئید کمک می کنن. غده ی تیروئید، آنزیما و هورمونای مختلفی ترشح می کنه که اندازه سوخت و ساز بدن رو تنظیم می کنن.

گریپ فروت

گریپ فروت،درست مانند لیمو و لیمو ترش به کاهش وزن کمک می کنه. گریپ فروت شامل ویتامین C و فیبره. یه مطالعه که بوسیله دانشگاه جون هاپکینز انجام شد، دریافت خانوم هایی که به طور روزانه گریپ فروت خورده بودن، در ۱۳ هفته، ۱۰ کیلوگذم وزن از دست دادن (بدون هیچ گونه تغییری در روش زندگی و رژیم غذایی شون).

گوجه فرنگی

گوجه فرنگی ها شامل ویتامین C، فیبر و مواد شیمیایی گیاهی هستن. هم اینکه پر از لیکوپن می باشن. لیکوپن، آنتی اکسیدانیه که از بدن در برابر سرطان مواظبت می کنه. گوجه فرنگی ها، تو

لید اسیدهای آمینه کارنیتین رو هم زیاد می کنن. تحقیقات نشون میده که کارنیتین تا ۳۰ درصد به افزایش توانایی چربی سوزی بدن کمک می کنه.

توت فرنگی

توت فرنگی، کالری کمی داره و پر از فیبر و ویتامین C هستش. توت فرنگی یه میوه ی ایده آل واسه افرادیه که به شیرینی جات علاقه دارن. این توت، پر از آب هم هست پس شما بدون زیاد شدن وزن، احساس سیری بیشتری می کنین. یه فنجون توت فرنگی، حدود ۵۰ کالری و ۷ گرم قند داره.

آووکادو

شاید آووکادو، پر از چربی باشه اما چربی اون از نوع خوبه. با افزایش چربی های به درد بخور در رژیم غذایی تون، اندازه سوخت و ساز شما به بالاترین مقدار می رسه. آووکادو حدود ۲۰ گرم چربی سالم داره.

این مقدار در طول یه روز، تقریبا کمه. چربی های سالم، نه فقط سرعت سوخت و ساز رو بالا می برن بلکه سطوح تستوسترون رو هم زیاد می کنن. این هورمون، هم در زنان و هم در مردان باعث کاهش وزن می شه.

بیشتر شکل های جور واجور میوه ها، چاق کننده نیستن به جز اون هایی که شاخص گلیسمی بالایی دارن. شما در حالت ایده آل واسه جلوگیری از کالری های ناخواسته باید میوه ها رو به تنهایی بخورین. این یعنی واسه به بیشترین حد رسوندن توانایی های چربی سوزی اون ها از هیچ نوع تزئین و چاشنی مانند خامه زده شده یا شربت شکلات، استفاده نکنین.

بهترین ادویه واسه چربی سوزی

دلیل کم نشدن وزن چیه؟

رژیم غذایی رژیم لاغری مجله تناسب اندام کاهش وزن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *