لینک سازی یا لینک بیلدینگ یا  Link Building چیست؟

لینک سازی یا لینک بیلدینگ یا  Link Building چیه و چه تاثیری بر سئو داره؟

Link Building یا به فارسی لینک سازی و به معنی دریافت لینک به سایت شماس بدین معنا که از روشای جورواجور از وب سایتا و انجمنای دیگه و یا هر جایی در فضای مجازی واسه سایتتون لینک بگیرین. واسه موتورهای جستجویی که سایتای جور واجور رو می خزند، لینکا مثل خیابونای بین صفحات عمل می کنن. استفاده حرفه ای از موشکافی لینکا به موتورهای جستجو کمک می کنه چگونگی وابسته بودن صفحات به همدیگه رو در سایت بفهمن، این باعث می شه که لینک سازی یا لینک بلدینگ از اهمیت به سزایی بهره مند باشه.

موشکافی

از اواخر سال ۱۹۹۰، موتورهای جستجو تلاش کردن لینکا رو به عنوان محبوبیت سایت در نظر بگیرن. خود موتورهای جستجو به کار گیری داده های مربوط به لینکا رو به یه هنر ظریف تشبیه کردن. الگوریتما از این لینکا واسه آزمایش سایت و اطلاعات موجود در صفحات استفاده می کنن.

لینکا همه چیز در سئو نیستن، اما کارشناسان جستجو اونو به بخش بزرگ و اعظمی از الگوریتمای موتورهای جستجو نسبت میدن. موتورهای جستجو می تونن از راه لینکا نه فقط محبوبیت سایت و صفحات موجود در اونو آزمایش کنن بلکه می تونن معیارهایی مثل اعتماد، اسپم و اتوریتی رو به کمک اون سبک سنگین کنن. سایتای قابل اعتماد دوست دارن به بقیه سایتای قابل اعتماد لینک بدن. این در حالیه که سایتای اسپم لینکای قابل اعتماد کمی از منابع معتبر دریافت می کنن. مدلای اتوریتی پیشنهاد می کنه که لینکا روش بسیار خوبی واسه شناسایی سندهای تخصصی در مورد موضوع ارائه شده هستن.

اسپم

روشای لینک سازی یا Link Building :

۱.درخواست لینک ( رد و بدل کردن لینک)

۲.ارائه امکانات و وسیله در قبال قرار دادن لینک سایت

۳.ویجتای جورواجور واسه نمایش پشتیبانی و یا همکاری با شما

۴.استفاده درست و بهینه از شبکه های اجتماعی

۵.خرید لینک

و…

در این آموزشا هدف ما اموزش روشای جورواجور واسه دریافت لینک و یا LINK BUILDINGه.

به چه دلیل Link Building مهمه؟

واسه جواب به این سوال بهتره کمی در مورد روش کارکرد موتورهای جست و جو توضیح بدیم.

وقتی که شما کلمه ای رو در موتورهای جستجو سرچ میکنین اولین کاری که سیستم باید بکنه اینه که چیجوری بهترین و در رابطه ترین یافته ها رو نمایش دهد.واسه این موتورهای جستجو فاکتورهای مختلفی رو مورد بررسی قرار میدن که همه اونا در سئو خلاصه میشه.

واسه نمایش مطالب یکی از عوامل لینکای فرستاده شده به صفحه س به زبون ساده هر لینکی به که سایت ارسال شه به عنوان یه نقطه مثبت حساب میشه.اگه ۲ صفحه دارای فاکتورهای برابری باشن هر صفحه که لینک بیشتری به ان داده شده باشه در یافته های بالاتر قرار میگیره.

نکته مهم در این بخشه که خیلیا فکر میکنن هر لینکی به سایت میتونه به سایت کمک کنه و مهم خود لینکه که سایت دارای لینکای بیشماری باشه این یه اشتباه رایجه ، لینکا به همون اندازه که میتونن به درد بخور باشن واسه سایت به همون اندازه هم میتونن به سایت آسیب وارد کنن به طور مثال گوگل شدیدا مخالف سایت هاییه که جایگاه خود رو در یافته ها به فروش میرسونن و یا به اصلاح لینک فروشی می کنن ولی بدیش اینه هنوز سایتایی هستن که جایگاه خود رو در یافته ها به فروش میذارن. وب مسترها فکر میکنن این لینکا میتونه واسه اونا به درد بخور باشه اما در واقع این لینکا فقط در مدت زمان کوتاه واسه اونا به درد بخوره و در مدت طولانی یافته های منفی داره که میشه از اونا به اسپم شناخته شدن و در نتیجه منتهی به حذف شدن اونا میشه.

در هر صورت در حالی که گوگل به دنبال پیدا کردن سایت هاییه که به فروش لینکا می پردازن هنوز هستن سایتایی که به این کار اقدام میکنن و حتی در کوتاه مدت هم تاثیر داره ولی هیچ تضمینی وجود نداره که در مدت طولانی این لینکا تاثیر داشته باشن حتی نمیشه تضمین کرد که این لینکا تاثیر منفی نداشته باشن.

محتوای یه سایت قلب سایته پس بهترین مکان واسه گرفتن لینک از محتوای اون هستش. مدیران وب سایتا در لینک دادن به بقیه سایتا بسیار دقت میکنن اما خیلی مهمه که در محتوا چگالی میان محتوا و لینک رعایت شه یعنی در متن خیلی زیاد از لینک استفاده نشه که منتهی به اسپم شناخته شدن نشه.

فاکتورهای مربوط به لینک که به وسیله موتورهای جستجو استفاده میشن:

حالا سوال اینجاس که موتورهای جستجو چیجوری ارزشی رو به لینکا اختصاص میدن؟ واسه جواب به این سوال، باید عناصر فردی لینک رو مورد جستجو بذاریم و نگاهی به چگونگی آزمایش موتورهای جستجو بندازیم. ما به طور کامل معیارهایی که موتورهای جستجو مورد استفاده قرار میدن رو نمی شناسیم، اما از راه موشکافی اپلیکیشنای الگو، چند سال تجربه و تست و بررسی موارد می تونیم فرضیه های هوشمندانه ای در مورد لینک و اثرات اون روی سئو داشته باشیم. در ادامه فاکتورهای قابل توجه و با ارزشی رو مورد توجه قرار میدیم. این سیگنالا به وسیله سئوکاران حرفه ای به هنگام آزمایش ارزش لینکا به کار میره.

محبوبیت جهانی

هرچقدر سایتی محبوب تر و مهم تر باشه، لینک از اون سایت مهم تر میشه. سایتی مثل ویکی پدیا هزاران لینک داره که به اون اشاره کردن. این موضوع معنیش اینه که این سایت مهم و محبوبه. واسه به دست اوردن اتوریتی و اعتماد در موتورهای جستجو باید به بقیه شرکای خود کمک کنین. هر چقدر محبوب تر باشین رتبه بهتری دارین.

محبوبیت محلی/ مربوط به یه موضوع خاص

معنی محبوبیت محلی واسه اولین بار به وسیله موتور جستجوی Teoma استفاده شد. این معنی میگه لینکی از سایتایی که در جامعه ای با موضوع خاص فعالیت می کنن بسیار مهم تر از لینک هاییه که از سایتایی با موضوع عمومی به دست میاد. مثلا اگه سایتی خونهای مخصوص سگا رو به فروش میرسونه لینکی از جامعه طرفداران سگا می تونه واسه اون بسیار مهم باشه.

یکی از قوی ترین و قدرتمندترین سیگنالایی که موتورهای جستجو واسه رتبه بندی ازش استفاده می کنن انکر تکسته. اگه ده ها لینک به صفحه ای اشاره کردن که کلید واژه مناسبی داره، اون صفحه رتبه خوبی داره.

رتبه اعتماد

تعجبی نداره که اینترنت در برگیرنده حجم بزرگی از اسپم هاست. بعضی تخمین زده ان که بیشتر از ۶۰ درصد صفحات وب اسپمه. واسه اینکه بشه از شر محتوای نامرتبط خلاص شد، موتورهای جستجو از سیستمایی واسه اندازه گیری و امتحان اعتماد استفاده می کنن که بیشتر اینا براساس نمودار لینک هاست. به دست آوردن لینک از دامنه هایی با اعتماد بالا می تونه باعث افزایش این ملاک نمره دهی شه. دانشگاه ها، وب سایتای دولتی و سایت سازمانای غیر انتفاعی نمونه ای از دامنه هایی با اعتماد بالا هستن.

همسایگی لینکا

لینکای اسپم معمولا به هر دو راه می رن. سایتایی که به موارد اسپم لینک میدن به احتمال زیاد خودشون هم اسپم هستن و بیشتر سایتای اسپم زیادی به اونا لینک دادن. موتورهای جستجو با نگاه کردن به این لینکا می تونن همسایگی لینکا رو که در سایت شما هست درک کنن. بخاطر این باید سایتایی که به اونا لینک می دید رو با دقت انتخاب کنین و در برابر سایتایی که میخوان از شما لینک به دست بیارن با احتیاط باشین.

تازگی لینکا

سیگنالای مربوط به لینک پس از یه مدت رو به نابودی می رن. سایتایی که محبوب بودن با افت روبرو می شن و نمی تونن لینکای جدیدی به دست بیارن. بخاطر این باید در طول دوره های وقتی جور واجور به دست آوردن لینک از سایتای معتبر ادامه پیدا کنه. موتورهای جستجو از تازگی لینکا واسه قضاوت در مورد محبوب بودن و ربط داشتن محتوا استفاده می کنن.

اشتراک در شبکه های اجتماعی

در چند سال گذشته تماشاگر رشد بی سابقه ای از منتشر کردن و به اشتراک گذاری محتوا در رسانه های اجتماعی مثل فیس بوک، توییتر و گوگل پلاس بوده ایم. با اینکه موتورهای جستجو با لینکا به اشتراک گذاشته در رسانه های اجتماعی رفتار متفاوتی نسبت به بقیه لینکا دارن اما بازم به اون دقت می کنن. بحث زیادی میان کارشناسان موتورهای جستجو در مورد این موضوع هست اما اهمیت رسانه های اجتماعی قابل رد نیس.

چیجوری گوگل پلاس، توییتر و فیس بوک بازی رو به نفع خود تغییر دادن؟

سالای ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ تماشاگر رشد بزرگی در بخش اشتراک گذاری رسانه های اجتماعی و تاثیر اون روی موتورهای جستجو بود. این وسط گوگل تلاش کرد سیگنالای اجتماعی رو در یافته های جستجوی خود درگیر سازه. این موضوع در برگیرنده یافته های شخصی سازی شده تا کاربران ثبت نامیه که به افراد اجازه میده به محتوای اشتراک گذاری شده در رسانه های اجتماعی هم دسترسی داشته باشن. این یافته های ممکنه همیشه در ۱۰ نتیجه برتر نشون داده نشه اما مطمئنا به خاطر تاثیر شبکه های اجتماعی، در حال رشد میشه. قدرت بالقوه این تغییر به سمت رسانه های اجتماعی واسه بازاریابان بخش موتورهای جستجو بسیار بزرگ و عظیمه. آدمایی که حلقه های بزرگ اجتماعی دارن، عناصر زیادی رو به اشتراک می ذارن. به احتمال زیاد تماشاگر تبلیغ این عناصر در یافته های جستجو هستن. واسه ناشران این موضوع معنیش اینه که محتوای به اشتراک گذاشته شده به وسیله این افراد با فالوورهای بالا واسه اونا هم سودمنده.

اشتراکای شبکه اجتماعی مثل لینک عمل میکنن؟

به طور خلاصه خیر. با اینکه دلایلی هست که نشون میده اشتراک در رسانه های اجتماعی مثل توییت کردن، لایک کردن و بقیه موارد روی رتبه بندی اثر داره، اما تا این زمان لینک از اهمیت بالاتری برخودار بوده و روش موندگاری واسه تبلیغ و گسترش محبوبیت محتوای شماس.

اصول لینک سازی یا بیلدینگ / Link Building:

لینک بیلدینگ (Link Building) مثل یه هنره. این بخش تقریبا رقابت برانگیز ترین بخش از شغل سئو حساب می شه، اما واسه موفقیت اون لازمه. Link Building نیازمند خلاقیت، سرعت و بیشتر بودجه س. شما نمی تونین دو کمپین Link Building رو پیدا کنین که ویژگیای برابر و مشابهی دارن. روشی که شما واسه ساخت لینکای خود استفاده می کنین به سایتی که روی اون کار می کنین بستگی داره. در ادامه سه اصل روند Link Building رو با هم تقدیم حضوتون می کنیم.

خلاقیت

لینکای طبیعی سرمقاله

این نوع لینکا، لینکایی هستن که به طور طبیعی به وسیله سایتا و صفحاتی که می خواین به محتوا یا شرکتتون لینک بده به دست میاد. این لینکا نیازمند هیچ عمل خاصی از طرف سئو نیس. کافیه عناصر با ارزشی رو بسازین.

Link Building دستی

معمولا این لینکا با فرستادن ایمیل به وبلاگ نویسان واسه ایجاد لینک؛ ثبت سایت و بقیه موارد به دست میاد. سئو با توضیح چگونگی به درد بخور بودن این لینکا، می تونه گزاره ارزشی واسه اون ایجاد کنه. نمونه هایی از این نوع لینک در برگیرنده پر کردن فرم واسه ثبت نام در سایت یا راضی کردن کاربره.

لینکای غیر سرمقاله ای

صدها تا هزاران سایت در وب می تونن فرصتای مختلفی رو واسه ایجاد لینک از راه پست مهمون، امضای انجمنا، دیدگاه سایتا یا پروفایل کاربران در اختیار افراد بذارن. این لینکا معمولا ارزش کمی دارن اما می تونن روی بعضی از موارد به درد بخور و موثر باشن. کلا موتورهای جستجو تلاش می کنه ارزش این جور لینکا رو ندیده بگیره و سایتایی که زیادتر از اندازه به اینجور کاری دست میزنن رو جریمه می کنه.

این مطلب را هم بخوانید:
تکنیک فروش: دو انتخاب، بیشتر از یک انتخاب می‌فروشد

به عنوان یه متخصص سئو این وظیفه شماس که بتونین از روشی استفاده کنین که بالاترین برگشت سرمایه گذاری رو داشته باشه. به عنوان یه قانون کلی، بهتره پروفایل لینک جور واجور و بزرگی داشته باشین تا بتونین بهترین نتیجه رو در موتورهای جستجو به دست بیارین. هر نوع الگویی در لینک بیلدینگ که به نظر غیر استاندارد، غیر طبیعی و دستکاری شده بیاد می تونه واسه سایت مضر باشه.

سرمایه گذاری

ایجاد کمپین لینک سازی

مثل بقیه فعالیتای بازاریابی، اولین مرحله در کمپین لینک بیلدینگ، ایجاد اهداف و روش هدف دار هاست. بدیش اینه، Link Building یکی از متفاوت ترین فعالیتا واسه اندازه گیریه. با اینکه موتورهای جستجو به طور داخلی هر لینک رو با معیارهای ریاضی و به دقت سبک و سنگین میکنه، اما آدمایی که خارج از این سازمان قرار دارن، نمی تونن به این اطلاعات دست پیدا کنن. سئو روی تعدادی از سیگنالا تکیه داره تا بتونه اندازه رتبه بندی خوبی واسه ارزش دهی به لینکا ایجاد کنه. به همراه داده های حاصل از سیگنالای مربوط به لینک که در بالا به اون اشاره کردیم، معیارهای دیگری هم هست که در ادامه اونا رو تقدیم حضوتون می کنیم:

رتبه بندی واسه واژه های جستجو شده در رابطه

یکی از بهترین روش ها واسه تعیین اینکه موتور جستجو به چه صفحاتی ارزش بالایی میده، جستجو واسه بعضی از کلمات کلیدی و عبارات موجود در اون صفحه س. مثلا اگه سایتی بخواد واسه واژه تبلیغات ادرودز رتبه ای به دست آورد به دست آوردن لینک از سایتایی که الان رتبه ای واسه اون دارن بسیار به درد بخور میشه.

MozRank

MozRank نشون میده صفحه دلخواه چقدر در وب محبوبه. صفحاتی که نمره MozRank بالایی دارن رتبه بهتری هم دارن. هرچقدر تعداد لینکا به این صفحات بیشتر باشه محبوب تر میشه. همونطور که میدونید لینک از سایتای مهم می تونه محبوبیت سایت رو زیاد کنه. معمولا میشه MozRank صفحه رو با به دست اوردن لینکای بسیار از صفحات نیمه محبوب یا لینک کم از صفحات بسیار محبوب بهتر کرد.

اتوریتی authority دامنه

اتوریتی دامنه چگونگی رتبه بندی دامنه واسه کوئری موجود رو نشون میده. معمولا اتوریتی دامنه با موشکافی نمودار دامنه اینترنت و مقایسه دامنه مورد نظر با هزاران کوئری انجام شده در گوگل به دست می اید.

بک لینک رقبا

بک لینک

با بررسی بک لینک سایتایی که الان رتبه ای واسه کلید واژه مورد توجه شما دارن می تونین هوشمندی با ارزشی در مورد این موضوع به دست بیارین. کارشناسان سئو با به کار گیری ابزارهایی مثل Open Site Explorer می تونن این لینکا رو شناسایی کنن و از اون در کمپین لینک بیلدینگ خود استفاده کنن.

هوش

تعداد لینکا در صفحه

براساس فرمول پیج رنک اصلی، ارزش و مقداری که لینک داره در حضور بقیه لینکا در همون صفحه کم میشه. اگه بقیه موارد برابر باشه، دریافت لینک از صفحاتی که لینک کمتری دارن بهتر از صفحاتیه که لینکای زیادی در خود دارن. اندازه رابطه این موارد به هم نامعلوم س اما شک نداشته باشین باید در مورد این موضوع دقت کافی داشته باشین.

ترافیک ارجاعی بالقوه

لینک بیلدینگ ( Link Building ) نباید تنها موتورهای جستجو رو هدف بذاره. لینکایی که ترافیک خیلی از راه کلیک مستقیم رو به سایت ارسال می کنن، نه فقط می تونن ارزش زیادی واسه رتبه بندی در موتورهای جستجو جفت و جور کنن، بلکه بازدید کنندگان هدف دار و با ارزشی هم به سمت سایت هدایت می کنن. این همون چیزیه که می تونین براساس تعداد بازدیدکنندگان و بازدید از صفحات در وسیله آنالیتیکس به دست بیارین. اگه به این داده ها دسترسی نداشتید می تونین از گوگل ترندز واسه به دست آوردن ایده استفاده کنین.

کار کردن با این متغیرها به زمان، صبر و تجربه بیشتری نیاز داره. با اینحال به کار گیری داده های آنالیتیکی سایت شما رو در موفقیت کمپین کمک می کنه. موفقیت وقتی بدست میاد که بتونین افزایشی در ترافیک جستجو ، رتبه بالاتر و خزش تکراری موتورهای جستجو در سایت رو تماشاگر باشین. اگه این معیارها بعد از کمپین موفق لینک بیلدینگ ایجاد نشد، بهتره به دنبال لینکای بهتری باشین و سئوی داخلی سایت رو بهینه سازی کنین.

پنج نمونه از راه های هدف دار Link Building

به مشتریان خود فرصت بدین با شما رابطه داشته باشن:

اگه شریکی دارین که به طور منظم با اون کار می کنین یا مشتریان وفاداری دارین که برندتون رو دوست دارن می تونین با ارسال نشانای همکاری از این فرصت استفاده کنین. بعد از اینکه مشتریان تی شرت شامل لوگوی شرکت رو پوشیدند یا از برچسبای ورزشی شما استفاده کردن با اونا رابطه بهتری برقرار کنین.

ورزش

وبلاگ شرکت رو راه اندازی کنین و اونو مهم، به درد بخور و سرگرم کننده کنین:

این روش هدف دار بسیار محبوب و ارزشمنده. چون جزو معدود مواردیه که مستقیما به وسیله موتور جستجوی گوگل پیشنهاد شده. وبلاگا توانایی منحصر به فردی در ایجاد عناصر تازه به صورت منظم دارن و می تونن لینکایی رو از بقیه وبلاگا به دست بیارن.

محتوایی بنویسین که اشتراک گذاری ویروسی و لینک دهی طبیعی رو تشویق کنه:

در دنیای سئو ما با واژه ای مثل لینک طعمه مواجه هستیم. در هر کدوم از این جنبه ها بهتره تازگی، به درد بخور بودن یا طنز رو بذارین تا افراد بتونن ان رو به صورت ویروسی به اشتراک بذارن. کاربرانی که اونو می بینن محتوای شما رو به اشتراک می ذارن و وبمسترها تلاش می کنن به اون لینک بدن.

از جنبه خبری مهم و مهم باشین:

به دست آوردن توجه مطبوعات، وبلاگ نویسان و رسانه های خبری یکی از روشای موثر واسه کسب لینکه. اینکار بعضی وقتا از اوقات خیلی راحت انتشار یه خبر به درد بخور یا چیزی به صورت مجانیه.

فعالیتای لینک بیلدینگی که شما انجام می دید، به نوع سایتی که روی اون کار می کنین بستگی داره. واسه سایتای کوچیک تر Link Building دستی مثل به کار گیری دایرکتوریا، درخواست لینک و رد و بدل کردن لینک می تونه بخشی از این معادله باشه. در سایتای بزرگ تر، این تاکتیکا زیاد موثر نیستن و باید راه حلای اندازه پذیری در پیش گرفته شه. روشای هدف دار نمونه همه در این مقاله لیست شدن. سایتای مشابه سایت خود رو به کمک کلید واژه ها و عباراتی که به کار و کاسبی شما ربط داره جستجو کنین. وقتی که سایتایی رو پیدا کردین که به صورت مستقیم حریف شما نیستن، به اونا ایمیل بزنین، از فرمای آنلاین اونا استفاده کنین، با صاحب سایت تماس بگیرین یا حتی نامه ای براشون بفرستین. اینکار در گرفتن لینک بسیار به درد بخور میشه.

راه حل

خرید لینک یا به کار گیری پول واسه خرید لینک:

گوگل و بینگ تلاش می کنن تاثیر لینکای خریداری شده و پولی رو در یافته های جستجوی طبیعی خود کمرنگ تر کنن. با اینکه شناسایی و پیدا کردن همه لینکای پولی واسه اونا ممکن نیس، اما موتورهای جستجو منابع و زمان زیادی رو واسه پیدا کردن این موارد دادن. اگه موتورهای جستجو سایتی رو پیدا کنن که لینک می خرن یا به فروش می رسونن اونا رو جریمه می کنه. در بعضی از موارد خرید لینک ممکنه کارساز باشه. بیشتر کارشناسان جستجو دوست دارن موتورهای جستجو کارای زیادی واسه جلوگیری از خرید و فروش لینک بکنن.

معیارهای کیفیت گوگل رو در لینک بیلدینگ بشناسین

در حالی که الگوریتمای دقیق گوگل ممکنه کمی درهم و پیچیده باشن، اما گوگل تلاش می کنه با ارائه دستورالعملای مشخصی به آماتورها، به اونا بگه که چه کارایی رو انجام ندن.

گوگل درباره محتوا کپی شده از سایتای سرشناس می تونه سخت گیرانه بکنه، ولی شما باید مطمئن شین که اگه از محتوای سایتای دیگه استفاده می کنین، اونو به طور زیادی تغییر بدین، تا با سلیقه شما و خواسته های خوانندگان اون منطبق باشه. در این حالت شما نظرات و دیدگاه های جدید از طرف مخاطب دریافت می کنین و فقط کار کپی کردن رو انجام نمی دین. یکی از راه های اثبات این که محتوای سایت شما اصلیه، منتشر کردن اون قبل از منتشر کردن در جای دیگه س. از نشونه های نوشتاری روشن می شه که محتوای شما و محتوای کپی شده، از یه ناشر نیس.

محتوای خود رو به سایتایی که خوب بازدید دارن و یا ناشرانی مثل یاهو پیوند بدین. این کار یه روش عالی واسه لینک بیلدینگه.

سایتای doorway یکی از فوت وفنای قدیمیه که به وسیله گوگل کهنه و بی اعتبار شده. این سایتا، یه سری از سایتای ایجاد شده با هدف هدایت ترافیک به یه سایت خاص هستن و هیچ ارزش افزوده کردی به کاربر نمی دن. اونا از عبارتای مختلفی واسه کلید واژه یا رشته های جستجو استفاده می کنن و با کلیک کاربر روی اونا دوباره به همون سایت قبلی برمیگرده. این کار باعث خراب شدن تجربه کاربری می شه و واسه گوگل اصلا مورد پسند نیس.
روی ایجاد رابطه تمرکز کنین

در حالی که کیفیت سایتایی که به شما پیوند دارن خیلی با اهمیته، خیلی مهمه که این سایتا مربوط به بخش فعالیت شما باشن. واسه این که فهمیده باشین که لینکاتون در رابطه هستن یا خیر، به نکات زیر توجه کنین:

مطمئن شید که پیوندهایی که ایجاد شدن، مختص سایتیه که در مورد کاری شما فعالیت می کنه.
اگه این سایت به زمینه کاری شما در رابطه نیس، دست کم باید دارای بخشی باشه که طوری به شما ربط داره.
لینکای ساخته شده به سایتای غیر در رابطه فقط در صورتی جواب میدن که محتوای صفحه شما با محتوای صفحه سایت دیگه در رابطه باشه.

ایجاد روش هدف دار لینک بیلدینگ جور واجور کلیدیه

لینکای کسب درآمد فقط درمورد انتخاب یه راه و روش و به ثمر رسوندن اون نیس. تاکتیکای ارتباطی بسیار زیاد هستن و شامل موارد زیر می شن:

ایجاد، منتشر کردن و تبلیغ محتوای با کیفیت بالا که به سایت شما لینک شدن.
راهنمایی گرفتن از افراد و سایتای مورد اعتماد
فعال شدن در رسانه های اجتماعی و ایجاد سطح بالایی از معروفیت اجتماعی
پیوند محتوای سایت خود با سایتای اصلی در صنعت مورد نظر
و …

از راه هدف دار لینک بیلدینگ مشابه رقبای خود استفاده نکنین

بیشتر کارشناسان سئو به اندازه ای در مورد افزایش ترافیک سایت خود متمرکز هستن که روند بسیار مهمی رو در سئو فراموش می کنن و اون برند بیلدینگه. بله، برخلاف اون چه که ما فکر می کنیم که ساختن نام تجاری باید اولویت اصلی هر متخصص سئو باشه، اینطوری نیس. باخبر شدن از نام تجاری خودتون، برند شما رو قوی تر می کنه. این کار تلاش کمتری نسبت به به دست آوردن لینکای با کیفیت بالا، وقتی که برند شما نامعلوم س، می خواد.

تنها راهی که می تونین به وسیله اون هویت جداگونه و منحصر به فردی واسه نام تجاری خود بسازین، اینه که روش هدف دار خود رو بسازین و از کار حریفای خود کپی نکنین. مثلا دو برند Nordstorm و Macy که هر دو یه نوع مشتری رو مورد هدف قرار میدن، راه و روش متفاوتی واسه ایجاد تجارت آنلاین خود دارن. Nordstrom در Pinterest کارای تبلیغاتی خود رو پیش می بره و کارای خود رو در یوتیوب به نمایش میذاره، با به کار گیری پالتای خیابانی و مدلای مشهور به دنبال جذب مخاطب خوده، در حالی که Macy در فیس بوک تبلیغات خود رو گسترش داده و فعالیت می کنه و درمورد اجناس و رویدادهای خود به صورت آنلاین صحبت می کنه.

منبع: MOZ