کاربران آیفون به صورت پیش فرض استفاده شون از مرورگر سافاری بسیار بیشتر از کسانیه که از بقیه تلفنای هوشمند واسه امور روزمره خود بهره می گیرن.

این موضوع در مورد کاربران مرورگر گوگل کروم هم صادقه و این قشر به مراتب بیشتر نسبت به آدمایی که از مرورگرهای دیگه استفاده می کنن به سراغ سرویس جیمیل می رن.

مجموعه نرم افزاری آفیس و کاربرانش هم اسکایپ رو نسبت به بقیه وسایل پیغام رسان بهتر می دونن، در حالیکه این در مورد اون دسته ای که از مجموعه یاد شده بهره نمی گیره نمونه کمتری داره.

در ادامه با سایت ما همراه باشین.

اما با وجود چیزی که گفته شد در کل اپل و گوگل کارکرد بهتری در ایجاد رابطه بین خدمات و اجناس خود داشتن و به کار گیری یکی از اونا دلیل می شه به سمت بقیه گجتا و سرویسایی که به وسیله این دو شرکت ارائه می شن جهت پیدا کنین.

این موضوع نکته کلیدیه که در نمودار به نمایش درآمده از طرف کریس کپوسلا، یکی از مدیران اصلی بخش بازاریابی مایکروسافت، دیده میشه. کریس این نمودار رو طی ارائه خود در کنفرانس همگرایی مایکروسافت که در شهر آتلانتا برگزار می شد به حضار نشون داد.

هر دایره در اسلاید یاد شده نشون دهنده یکی از سرویسهای سه شرکت گوگل، اپل و مایکروسافته و ابعاد این دایره ها هم حجم کاربران اونا در بازه وقتی که تحقیق صورت پذیرفته رو نشون میدن. خطوط ترسیم شده هم نمایانگر این هستن که چیجوری به کار گیری یه محصول دلیل گشته تا آدما به سمت بقیه اجناس جهت پیدا کنن.

کپوسلا در مورد تصویر فوق توضیح میده: "این تنها نشون دهنده یه بازه وقتی بسیار محدود و کوتاهه و نمیشه همه چیز رو به صورت کلی به اون گسترش داد، اما داده هایی که در اون وجود دارن بسیار مهم هستن."

ایشون به حضار میگه: "دیتای نامبرده نشون میده ما تعداد زیادی کار و کاسبیای موفق و پیشرفته در مایکروسافت داریم. ویندوز، اینترنت اکسپلورر، مجموعه آفیس و… همه در شرایط بسیار خوبی هستن و وسعت بزرگی از کاربران رو در اختیار دارن. اما همین داده ها گوش زد می کنن که موفق نبوده ایم به اندازه لازم بین اجناس مون رابطه بوجود بیاریم، کاری که گوگل و اپل خوب از عهده مهندسی کردنش بر اومده ان."

کریس، باور داره موضوع قبلا اشاره شده دلیل گشته تا اپل و گوگل در مورد بازاریابی نسبت به بقیه رقبا برتری پیدا کنن.

کریس کپوسلا

کریس کپوسلا

اگه نگاهی به تبلیغات اپل آنهم فقط در آمریکا بندازین متوجه میشین اونا فقط آیفون و آیپد خود رو تبلیغ می کنن ولی خطوط رد و بدل شده بین اجناس و خدماتشون خیلی زیاده. این دلیل می شه تا بودجه تبلیغاتی شون رو به شکلی بسیار منظم و دقیق فقط به یه یا دو محصول اختصاص بدن، اما از اونجایی که رابطه خوبی بین خدمات و سرویس هاشون بوجود آورده ان تنها به کار گیری یکی از اونا باعث می شه تا کاربر بدون هیچ تبلیغ یا هزینه خاصی به سمت محصول بعدی جهت پیدا کنه؛ بهترین روش بازاریابی، بازاریابی کردن از راه خود محصولاته.

بهترین روش بازاریابی، بازاریابی کردن از راه خود محصولاته.

حالا و به گفته کپوسلا مایکروسافت می خواد همین راه و روش رو به شکلی بسیار وسیع در پیش گیرد. اون حتی به بعضی از نمونه های اولیه این موضوع هم اشاره می کنه، مثلا حالا قلم سرفس پرو ۳ کاربر رو به سمت به کار گیری OneNote هدایت می کنه؛ موتور جستجوی بینگ رابطه عمیق تری با کورتانا یا همون دستیار صوتی ردموندیا پیدا کرده و اسکایپ هم قراره به شکل مطلوبی به Outlook.com وصل شه.

کپوسلا پس از این توضیحات دوبارهً به سراغ نمودار خود برمیگرده و میگه زیبایی وجود خطوط فراوون بین اجناس در اینه که احتیاجی به تبلیغ و معرفی همه نتیجه های خود ندارین. شما فقط لوکوموتیو رو به یه نفر نشون می دید و وقتی ایشون سوار بر اون شد خود به خود به واگنایی که دنبالش کشیده می شن هم سر زده و با اونا هم آشنا می شه.

فقط لوکوموتیو رو به یه نفر نشون می دید و وقتی ایشون سوار بر اون شد خود به خود به واگنایی که دنبالش کشیده می شن هم سر می زنه.

مدیر بازاریابی ردموندیا بعد از تموم شدن صحبت هاش در مورد یاد شده به توضیح یکی دیگه از برنامه های کلیدی شرکت خود یعنی روی آوردن به روش هدف دار فری میوم پرداخت. هر چند در دنیای تکنولوژی به کار گیری این روش هدف دار واسه خیلی از شرکتا چیزی عادی شناخته می شه ولی با در نظر گرفتن راه و روش قبلی مایکروسافتیا به کار گیری این سبک و راه و روش واسه اونا تغییری بسیار بزرگ هستش. تغییر که طی اون اجناس ساخته و پرداخته شده در ردموند در اختیار یه عالمه از کاربران قرار می گیرن، ولی قشر محدودی از اونا منجر به کسب درآمد به وسیله مایکروسافت می شن.

رفتن به سمت مدل فری میوم دلیل گشته تماشاگر انتشار یکی از داغ ترین خبرها در هفته گذشته باشیم؛ غول دنیای نرم افزار عزمشو جزم کرد به کسائی که از نسخه های قبلی سیستم عاملش یعنی ویندوز ۷ و ۸ استفاده می کنن اجازه پیشرفت رایگان به نسخه جدیدتر اون (ویندوز ۱۰) رو بده. این پیشرفت حتی واسه نسخه های غیر قانونی یا در اصطلاح عادی کرک شده هم ممکن میشه.

یکی از موارد دیگری که اشاره به استفاده مایکروسافت از مدل کار و کاسبی فری میوم داره شامل ارائه رایگان آفیس واسه وسایل تحت دو پلتفرم iOS و اندروید می شه. ردموندیا به این باور رسیدن که اگه افراد بیشتری حتی به رایگان از این خدمات استفاده کنن مرور زمان دلیل می شه تا درآمد مطلوب تری به دست بیارن و چه بسا بعضی از کاربران بقیه پلتفرما رو هم جذب دنیای ویندوز و اجناس دور و برش کنن.

کریس کپوسلا

کریس کپوسلا

ما به صورت پیش فرض درآمدی از آفیس روی آیفون و یا اجناس اندرویدی کسب نمی کردیم، اما اپلیکیشنهای در رابطه به اون حالا نزدیک به ۴۰ میلیون بار به وسیله همین وسیله ها دانلود شدن. در کار و کاسبی مربوط به این مجموعه نرم افزاری سالیانه ۷۰ الی ۷۵ میلیون کپی از اونو در بهترین حالت به فروش می رساندیم، ولی حالا مدل فری میوم دلیل گشته در کمتر از یه سال ۴۰ میلیون وسیله موبایل که هیچوقت با آفیس سر و کار نداشتن به اون تجهیز گردند و کاربراشون به صورت فعالانه اپای نامبرده رو واسه امور جور واجور خود به کار بندند. با باز کردن ذهن خود به روی مدلای کار و کاسبی تازه و متفاوت می تونین روشی نو از بازاریابی رو تجربه کنین که به یقین دلیل پیشی گرفتن شما از بقیه می شن.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *