نویسنده مهمان یا اسپمر مدرن؟

نویسنده مهمون یا اسپمر مخفی؟

در مقالات وبسیما چندین بار به تاثیر نوشتن پست مهمون در سایتای در رابطه و اثرات اون بر سئو اشاره کردیم. هم اینکه راهنمایی واسه انتخاب سایتای مناسب جهت نویسندگی مهمون رو تدوین کردیم. در فضایی که رد و بدل کردن لینک و خرید بک لینک از نظر گوگل به عنوان روشای گول زننده و اسپم شناخته می شن، فرستادن مقالات در سایتای در رابطه و معتبر به عنوان نویسنده مهمون به عنوان لینک طبیعی و تبلیغات درست رواج زیادی پیدا کرده.

مت کاتس در ویدیو گذشته خود توجه خاص ای به این مسئله داشته و اون رو روش جدیدی واسه اسپم شناخته س! دلیل این رو میشه در استفاده زیادتر از اندازه وبمستران از پست مهمون و بازنشر یه مقاله در چندین سایت دونست. پست مهمون به تنهایی چه از نظر سئو و چه از نظر حفظ حق کپی رایت هیچ ایرادی نداره تا جاییکه سایتای بزرگ و معتبر مانند moz.com و Smashingmagazine.com که در دنیای سئو و طراحی سایت بسیار شناخته شده هستن بخشی رو واسه پذیرش پست مهمون در نظر گرفتن.

نبایدها واسه پست مهمون

یا توجه به مطالب بالا و افزایش نوشته های اسپم به عنوان پست مهمون در سایتا ممکنه که سرنوشتی مانند تگ کلمات کلیدی و یا رد و بدل کردن لینک در انتظار نویسندگی مهمون باشه. البته راه درازی تا اون روز باقی مونده. مت کاتس چند نکته رو در ویدئوی پست مهمون خود معرفی میکنه که کاربران هنگام فرستادن مقاله باید رعایت کنن. این نکات عبارتند از:

ارسال پست مهمون نباید تنها روش هدف دار شما در کسب بک لینک باشه.

از نویسندگی در چندین سایت دوری کنین و فعالیت خود رو محدود به تعداد مشخصی از اونا کنین.

یه مقاله رو در دو یا چند سایت انتشار ندین.

تلاش نکنین که یه مقاله رو چندین بار بازنویسی کرده و با تغییرات جزئی مانند تغییر جای پاراگرافا یا بعضی کلمات در سایت دیگری به عنوان پست مهمون منتشر کنین.

این مطلب را هم بخوانید:
پیوند یکتا و استفاده از خط تیره

نکات مطرح شده از طرف مت کاتس بسیار منطقی و قابل قبول هستن، البته اگه هدف شما از نوشتن مقالات واسه سایتای دیگه تنها افزایش تعداد لینکای ورودی به سایت نباشه. در عمل هم علم و تخصص هر شخصی محدود به زمینه های مشخص و محدودی بوده و امکان نوشتن مقالات در هر زمینه ای رو نداره. به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین که هدف اول از نوشتن یه مقاله انتقال اطلاعات جدید و کاربردی به دیگرونه و اگه این اطلاعات در فضای مناسبی منتشر شه دیگه احتیاجی به بازنشر و معرفی دوباره اون نیس.

ترکیب چند مقاله و ارسال مطلب جدید

یکی دیگه از مواردی که مت کاتس چند هفته پیش اعلام کرده بود و به موضوع این مقاله هم مربوط میشه، ترکیب چند مقاله یا نوشته و ایجاد محتوای به ظاهر جدید بوده. جدا از سایتایی که مطالب رو بدون کوچیکترین تغییر و ذکر منبع در سایت خود منتشر میکنن، وبمسترانی دیده می شن که یه موضوع یا مطلب رو از چند منبع جور واجور جمع آوری کرده و بدون جمع بندی به عنوان مقاله ای جدید منتشر میکنن. احتمال شناسایی این نوع از کپی ورداری بوسیله گوگل سخت تره ولی غیرممکن نیس!

جمع آوری مقالات و ارائه اونا به عنوان یه مقاله جدید تنها وقتی ارزشمنده که شما چیز جدیدی به اون اضافه کنید و یا در آخر به یه جمع بندی مشخص و راهبردی برسین. اگه صاحبان سایتا فقط به اندازه نصف توجه خود به گوگل و موتورهای جستجو رو به کاربران سایت و رضایت اونا داشته باشن در دراز مدت یافته های بهتری رو مشاهده می کنن.

تا کنون مطالب یه سایت توجه شما رو اونقدر جلب کرده که نشانی اون رو بخاطر بسپارین و یا به دوستای خود هم معرفی کنین؟ بنظر شما چه عواملی میتونه موجب محبوبیت یه سایت در بین کاربران شه؟

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *