پیج رنک گوگل آپدیت نمیشود!

 پیج رنک گوگل هیچوقت بروزرسانی نمیشه

مقالات زیادی در وبسیما جهت معرفی پیج رنک گوگل، تاثیر اون بر رتبه بندی یافته های و تعیین اعتبار سایتا بوسیله کاربران منتشر کردیم. پیج رنک گوگل که تا قبل از آخرین بروزرسانی خود به صورت دائمی و هرساله تقریبا ۴ بار بروزرسانی میشد قراره که واسه همیشه به تاریخ ملحق شه.

تقریبا یه سال پیش اخبار زیادی مبنی بر تصمیم گوگل واسه بروزرسانی نکردن پیج رنک گوگل منتشر شد ولی یهو و در نزدیکی سال میلادی بروزرسانی جدیدی از پیج رنکا ارائه گردید تا همه غافلگیر شن. این بار اما بنظر میرسه که تصمیم مدیران گوگل جدی بوده و می خوان با این روش توجه کاربران و وبمستران رو به خرید و فروش لینک کم کنن.

دیگه از پیج رنک به عنوان یه ملاک واسه رتبه بندی یافته های جستجو استفاده نمی شه و گوگل دیگه پیج رنک رو آپدیت نمی کنه!

به چه دلیل پیج رنک گوگل بروزرسانی نمیشه؟

قبل از این John Mueller تو یه ویدیو اعلام کرده بود شاید پیج رنک در آینده آپدیت نمیشه. اما فعلا John Mueller در Google Webmaster Help به صورت جداگونه نوشته که گوگل هیچ تصمیمی واسه آپدیت بیشتر پیج رنک نداره. ایشون اضافه کرد صاحبان سایت و سئو کاران باید به کار گیری پیج رنک و لینک رو به عنوان ملاک اندازه گیری متوقف کنن.

آخرین آپدیت نوارابزار پیج رنک گوگل یازده ماه و ۱۸ روز پیش بوده. تقریبا یکسال پیش، ۶ دسامبر ۲۰۱۳٫

در ادامه به بیان نقل قول کامل می پردازیم:

من از پیج رنک و لینک به عنوان ملاک اندازه گیری استفاده نمی کنم، ما آپدیت پیج رنک رو بیشتر از یه سال پیش انجام دادیم و تصمیمی واسه آپدیت دوباره اون نداریم.از این پس به این فکر کنین که کاربران شما به چه چیز در سایت شما احتیاج دارندو یه ملاک اندازه گیری مناسب واسه اون در نظر بگیرین.

این مطلب را هم بخوانید:
چطور در ۴۵ روز هیولای سئو شویم؟

واسه اطلاع عرض می کنم کهآپدیت یه سال پیش پیج رنک فقط یه اتفاق بوده که اگه انجام نمی شد می تونستیم اعلام داریم که ۲۲ ماهه که پیج رنک دیگهآپدیت نشده.

اگه پیج رنک بروزرسانی نشه چی جانشین می شه؟

هدف اصلی گوگل از بروزرسانی نکردن پیج رنکا، کم کردن توجه وبمستران به این موضوع و در ادامه کاهش ارزش و تاثیر بک لینک در رتبه بندی یافته های گوگله. مسئله ای که در یکی دو سال گذشته هدف اصلی تیم مقابله با اسپم گوگل به مدیریت مت کاتس و حالا جانشین اون جون مولر بوده.

اگه تاثیر بک لینک و در نتیجه اون پیج رنک ورداشته شه چی ملاک اصلی گوگل هستش؟ تولید محتوای با کیفیت. البته در گذشته هم همینطور بوده و تعداد لینک رو معیاری واسه کیفیت محتوای سایت می دونستن. با افزایش خرید و فروش بک لینک الگوریتمی به نام پنگوئن ایجاد شد که سایتای مجرم رو از نتایج جستجوی گوگل حذف کنه، ولی این روش هم نتونست تاثیر مورد نظر گوگل رو بسازه.

گوگل به دنبال معیارهای دیگری واسه تعیین کیفیت محتوای یه سایت و ارزش و اعتبار اون هستش، در مقالات بعدی وبسیما بهترین گزینه های گوگل واسه جایگزینی پیج رنک رو تقدیم حضورتون می کنیم.

به نظر شما این تصمیم گوگل چه تاثیری بر فضای رقابتی در وب داره؟ خود شما چقدر پیج رنک سایتا رو معیاری واسه اعتبار اونا می دونین؟

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *