چرا نیازی به متخصص سئو ندارید؟ ۵ دلیل اصلی برای نادیده گرفتن سئو

۵ دلیل که نشون میدن به متخصص سئو احتیاجی ندارین

اگه به یه دهه قبل برگشته و از متخصصین در مورد ضرورت سئو واسه سایت خود سؤال می کردین، مطمئنا همه یه صدا می گفتن که شک نداشته باشینً به سئو نیاز دارید. البته هنوزم خیلی از متخصصین این عقیده رو دارن که سئو مهمه؛ چون سئو، یکی از موثرترین و کم هزینه ترین روشای بازاریابی آنلاینه. پس اگه اینطوره به چه دلیل می گیم نباید همه سایتا رو سئو کرد؟

سئو در مقایسه با تاثیرگذاری بالایی که داره ارزانه ولی اگه علم و تخصص کافی در مجموعه شما نباشه هزینه های سئو دست کم در شروع پروژه که تاثیر اون بر کار و کاسبی شما مشخص نشده بسیار بالا هستش.

سئو همیشه بهترین راه حل نیس

واسه کسب جایگاه مناسب در عبارتای پر رقابت و مهم شما باید از یه متخصص سئو بهره بگیرین. متخصص سئو کاربلد هم کمه و هم گرانقیمت. در نتیجه نمیشه همیشه سئو رو یه راه حلی جدانشدنی از رشد کار و کاسبی و افزایش فروش دونست.

در بسیاری موارد، منابع لازم واسه اجرا یه برنامه کامل سئو، در برابر برگشت سرمایه ای که این کار به همراه داره صرفه اقتصادی نداره. پس ً سئو واسه مثل این پروژه ها ضرورتی نداره.

در ادامه به ۵ دلیلی که نشون میدن سایت شما به سئو (منظور سئوی حرفه ایه) احتیاجی نداره می پردازیم.

۱٫ کسی محصول یا خدمت شما رو جستجو نمی کنه

فقطً با تولید محصول خوب نمیشه به موفقیت رسید، چون اگه احتیاجی واسه اون نباشه محکوم به شکسته. آقای Tony Wright مدیرعامل WrightIMC در این رابطه میگه: “مشتری ای داشتیم که یه کوله پشتی بسیار باحال طراحی کرده بود؛ این محصول هم کوله پشتی بود و هم صندلی. این محصول بسیار کاربردی و باحال بود و فرزندان من از اون خیلی خوششون اومد. ولی مشکل این بود که هیچکی به دنبال کوله پشتی صندلی شونده نبود! بیشتر مردم اصلاً نمی دونستن همچین چیزی هست.

با تحقیق در کلمات کلیدی فهمیدیم سئوی سنتی موفقیت آمیز نخواد بود، چون هیچ تقاضایی واسه این نوع محصول نبود. به جای این کار یه کمپین افزایش آگاهی راه اندازی کردیم و از تبلیغات پولی در شبکه های اجتماعی و هم اینکه بازاریابی محتوا کمک گرفتیم. امروزه این محصول در بیشتر فروشگاه های بزرگ لوازم ورزشی فروخته می شه. پس حالا که واسه محصول تقاضاء ایجاد کردیم، میشه کار سئو رو انجام داد.”

۲٫ محصول شما باید سریع به فروش برسه

بعد از ایمیل مارکتینگ (البته اگه به درستی و با کیفیت انجام شه)، سئو بیشترین اندازه برگشت سرمایه رو داره؛ ولی مهمترین مشکلِ سئو اینه که واسه تاثیر باید زمان زیادی رو صرف کنین. هر کسی که تو یه پروژه موفق سئو مشارکت داشته می دونه رسیدن به سودآوری تجاری از راه سئو، دست کم ۶ ماه زمان می بره.

محصولی که باید سریع فروخته شه احتیاجی به سئو نداره

سیاستای بازاریابی بعضی از شرکتا اجازه نمی ده اینقدر واسه سئو صبر کنن. اگه باید محصول خود رو سریع بفروشین، صرف هزینه واسه یه کمپین تبلیغاتی بهترین گزینه س.

۳٫ وجود سایت شما سازمانی یا خاصه

روش هدف دار سئو واسه سایتای سازمانی (Enterprise) نیازمند مهارتای خاصیه. نه فقط باید در کار سئو یه حرفه ای تموم عیار باشین، بلکه باید مهارتای گفتاری و متقاعدکنندگی بسیار خوبی هم داشته باشین تا بتونین کوچیک ترین تغییرات رو عملی کنین. معمولاً در این جوری سازمانا، آدمایی تصمیم گیرنده هستن که اطلاعات درستی از سئو و روش های هدف دار اون ندارن.

به چه دلیل سئو واسه سازمانای بزرگ مناسب نیس

حال فرض کنین این جوری شرکتا بخوان از CMSای سازمانی هم استفاده کنن؛ واقعیت اینه که CMSای سازمانی در نسخه آزمایشی به طور کاملً عالی به نظر میرسن اما وقتی اونا رو اجرا می کنین، معجونی درهم و جور واجور ایجاد میشه. سئو کردن اینجور سایتایی کار آسونی نیس؛ خصوصاً اگه سایت مورد نظر واسه سازمانی باشه که واسه عوض کردن یه متا تگ ساده باید از چهار نفر امضاء گرفت!

۴٫ همیشه در حال تغییر هستین

سئو کردن سایتایی که همیشه در حال تغییر هستن بسیار دردسرسازه. اگه می خواین رویدادی که قراره واسه اولین بار اتفاق بیفته رو گسترش کنین، به کمک سئوی سنتی نمی تونین بلیطای این اتفاق رو بفروشین. تا وقتی که اتفاق در گوگل ایندکس شه جایگاه واقعی خود رو به دست بیاره، اتفاق تموم شده!

این مسأله واسه سایتایی که فهرست جنسای اونا همیشه در حال تغییره هم صدق می کنه. پس کسب جایگاه واسه محصولی که قراره در در یه مدت کوتاه فروخته شه، هدر دادن زمان و هزینه س. خیلی از سایتا به دنبال بازاریابی واسه اتفاق های هستن که فقط یه بار رخ میدن؛ باید گفت که سئو راه حل خوبی واسه این موارد نیس.

شبکه های اجتماعی، کمک گرفتن از اینفلوئنسرها، قرارداده های تجاری و تبلیغات پولی راه حلای بسیار بهتری واسه فروش مثل این اجناس و خدمات هستن.

۵٫ پول و منابع کمی دارین

اگه قرار بود شرکت کوچیکی راه اندازی کنیم و فقط ۵۰ میلیون تومن بودجه واسه بازاریابی در اختیار داشتیم، اصلا روی انجام سئوی حرفه ای و همه جانبه حساب باز نمی کردیم. به جای این کار، حتماً اول پنج بخش اصلی سئو رو روی سایت پیاده می کردیم بعد سراغ سئو می رفتیم. وگرنه فقط زمان و هزینه رو هدر میدیم.

هم اینکه از اینکه سایت خوب برنامه نویسی شده اطمینان حاصل می کردیم و اجناس رو به کمک شبکه های اجتماعی گسترش می دادیم. بعد مقدار کمی از بودجه رو هم صرف تبلیغات در شبکه های اجتماعی می کردیم. با انجام این کارا راه رو واسه سرمایه گذاری در سئو صاف می کنین. بله، سئو یه سرمایه گذاریه و ارزون به دست نمیاد. حتی اگه خودتون هم بخواین سئو رو انجام بدین باید ساعتا زمان و هزینه صرف کنین، وقتی که می تونستید از اون واسه بهبود کار و کاسبی خود استفاده کنین.

۵ بخش اصلی سئو که بهتره بشناسیم

هیچ شکی نیس که سئو واسه بیشتر سایتا خوبه. تقریباً همه شرکتا می تونن با سئو سودآوری خود رو زیاد کنن. ولی واسه انجام این کار شما باید علم و تخصص لازم رو به دست بیارین. در ادامه با ۵ بخش اصلی که اجزای تشکیل دهنده سئو هستن آشنا شید:

۱- کدنویسی با استانداردهای سئو (Technical SEO)

درک رباتای گوگل از محتوای صفحه به واسطه کدهای HTML قرار گرفته در اون انجام میشه. بعضی این کدها مستقیما اطلاعاتی رو در مورد محتوای صفحه در اختیار رباتای خزنده قرار میدن (head) و یه سری های دیگه هم واسه کاربر نشون داده شده و هم در تعیین موضوع صفحه بوسیله گوگل استفاده میشه (body).

رعایت استانداردهای سئو هنگام طراحی سایت میتونه تضمین کننده درک درست گوگل از محتوای صفحه و رابطه داخلی صفحات سایت باشه. کلیه استانداردهای لازم سئو شامل تگهای HTML، بهینه سازی سرعت سایت، نشونه گذاری استاندارد و به کار گیری AMP که باید در طراحی سایت شما رعایت شن در کارگاه آموزش کاربردی سئو تکنیکال آموزش داده میشه.

آموزش کاربردی سئو تکنیکال

۲- بازاریابی محتوا (Content Marketing)

محتوایی که در سایت خود منتشر می کنین باید هم واسه کاربران و هم واسه موتورهای جستجو بهینه شده باشه. راه بازاریابی محتوا از انتخاب کلمات کلیدی مهم شروع میشه ولی صرف شناخت کلمات نمی تونه تضمین کسب جایگاه در نتایج جستجوی گوگل باشه.

واسه به دست آوردن یافته های بهتر نیازمند بررسی رقبا، تدوین روش هدف دار محتوایی، تعیین ساختار سایت (صفحات لندینگ واسه هر کلمه)، شناخت الگوریتمای گوگل و البته نوشتن درست محتوا برابر با استانداردهای معنی گرایی هستیم. راه تدوین روش هدف دار و نوشتن محتوای مفهومی در کارگاه آموزش حرفه ای سئو و تولید محتوا به صورت کامل بررسی و آموزش داده میشه.

آموزش حرفه ای سئو و تولید محتوا

۳- بررسی همیشگی (SEO Tools)

تا وقتی که از کارکرد خود اطلاعی نداشته باشیم نمی تونیم اندازه موفقیت خود رو سنجیده و در راه بهبود اون حرکت کنیم. پس داشتن یه برنامه مشخص واسه بررسی همیشگی کارکرد، از بخشای جدانشدنی بهینه سازی سایت و سئو حساب میشه. واسه بررسی وضعیت سئو سایت خود نیازمند وسایل مناسب هستیم. بهترین منبع واسه این کار وسایل معرفی شده بوسیله گوگل هستن.

وسیله Google Search Console به شما کمک میکنه تا کلیه نقاط ضعف و قوت سایت رو شناسایی کرده و از سلامت و امنیت اون مطمئن شید. علاوه براین بهترین منبع واسه بررسی دقیق جایگاه شما در کلمات کلیدی و اندازه بازدید کسب شده از هرکدوم گوگل وبمستر تولزه. شما می تونین با شرکت در کارگاه آموزش گوگل وبمستر با کلیه امکانات و قابلیتای این وسیله مهم آشنا شید.

آموزش حرفه ای گوگل سرچ کنسول

تحلیل آمار بازدید سایت و رفتار کاربران در اون از راه وسیله قوی Google Analytics انجام میشه که چگونگی به کار گیری اون به صورت کامل در آموزش ویدئویی Google Analytics قابل دریافت هستش.

۴- به کار گیری تکنیکای بهبود جایگاه (Advanced Seo Techniques)

جفت و جور و منتشر کردن محتوای مهم به تنهایی نمی تونه موجب کسب جایگاه عالی در نتایج جستجوی گوگل باشه. براساس آنالیزهای انجام شده در وسایل سئو میتونیم نقاط ضعف و قوت سایت خود رو خوب بشناسیم. یکی از این عوامل اندازه کلیک کاربران یا همون CTR در یافته های جستجوئه. افزایش اندازه کلیک کاربران و فعالیت بیشتر اینا در صفحات سایت شما میتونه موجب بهبود جایگاه شما در یافته های جستجو شه.

کارگاه آموزش تکنیکای سئو ۲۰۱۸ روشی به طور کامل کاربردی واسه افزایش زمان حضور کاربر در سایت، افزایش اندازه کلیک در یافته های جستجو، کاهش ضریب خروج، افزایش فعالیت کاربران در صفحه و … رو به شما آموزش می ده. بهبود این عوامل، نشون دهنده رضایت بالای کاربران از محتوای موجود در صفحات شماس که یکی از فاکتورهای مهم و موثر از نظر الگوریتم رنک برین حساب میشه.

آموزش تکنیکای سئو 2018

۵- لینک سازی هدف دار (Link Building)

مهمترین وسیله گوگل واسه شناسایی صفحات مهم و یا ایندکس صفحات جدید در اینترنت به کار گیری لینک میان اوناس. خوب میدونیم که برخورداری از یه شبکه قوی لینک سازی داخلی و خارجی میتونه نقش زیادی در کسب جایگاه بهتر در یافته های جستجو داشته باشه.

درست به خاطر همین گوگل حساسیت زیادی بر طبیعی بودن لینک سازی شما و چگونگی رابطه صفحات داره اگه اصول و قوانین اون رو خوب نشناسید ممکنه تاثیر برعکس بر جایگاه شما داشته باشه.

شرکت در کارگاه آموزش لینک سازی کلاه سفید به شما کمک میکنه که با شکل های جور واجور لینک و تاثیر Anchor Text آشنا شده و درک درستی از راه های هدف دار لینک سازی داخلی و خارجی به دست بیارین. فعالیتای خود رو در شبکه های اجتماعی هدف دار کنین و روشای درست خرید بک لینک و رپورتاژ آگهی رو بیاموزید.

آموزش حرفه ای لینک سازی کلاه سفید

پیشنهاد وبسیما

اگه پول و پله و سرمایه کافی واسه به کار گیری یه متخصص سئو رو ندارین، دو گزینه پیش روی شما هستش. بهتره زمان خود رو صرف یادگیری سئو و روش های هدف دار کاربردی اون کنین تا با مدیریت پروژه در مجموعه خود هزینه ها رو کم کنین و یا اینکه همین زمان و هزینه رو صرف راه اندازی کمپینای تبلیغاتی هدف دار کنین. در ادامه راه و اطمینان از اینکه وضعیت کار و کاسبی شما خوبه، حتماً از یه متخصص سئو مشورت بگیرین.

بنظر شما واسه سئو سایت خود باید آستینا رو بالا زده و تکنیکای اون رو بیاموزیم یا بهتره از همون اول کار رو به یه متخصص سئو مطمئن بسپاریم؟ نظرات و تجربیات خود رو در بخش نظرات همین صفحه با ما در میان بذارین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *