چگونه برند خود را تعریف کنیم؟

تعیین هویت برند

این مرحله اولین قدم واسه برندسازی اینترنتی و تعیین روش های هدف دار کلی شرکت شما هستش. واسه معرفی برند خود به بقیه باید در اول بخوبی اون رو بشناسین، با تعریف درست برند خود پایه لازم رو واسه قدمای بعدی مانند روش هدف دار تبلیغات مشخص می کنین. طراحی لوگو، رنگ سازمانی، سایت، پلنای تبلیغاتی و نوع مشتریان شما وابسته به این مرحله بوده و با پاسخگویی به سوالات زیر به اون دست پیدا می کنین.

زمان لازم واسه پاسخگویی به این سوالات کمتر از ۲ ساعت هستش ولی دقت در تکمیل اون تاثیر زیادی در برندسازی اینترنتی شما داره.

سوالات تعیین هویت برند واسه برندسازی اینترنتی:

  1. چه اجناس/خدماتی بوسیله برند شما ارائه میشه؟ کیفیت این خدمات و اجناس در چه سطحیه؟
  2. ارزش اصلی اجناس یا خدمات شما در چیه؟ ارزشای شرکت شما چیه؟
  3. هدف و ماموریت شرکت و برند شما چیه؟
  4. تخصص شرکت شما در چه زمینه ایه؟
  5. بازار هدف شما کجاس و اجناس و خدمات شما چه آدمایی رو جذب می کنه؟
  6. شعار اصلی شرکت شما چیه و چه پیامی رو به مخاطب منتقل می کنه؟
  7. با در نظر گرفتن پاسخای خود به سوالات قبلی شخصیت و کاراکتر شرکت و برند خود که معرف اجناس و سرویس های داده شده بوسیله شما هستش رو تجسم کنین. چه تصویر از اون دارید؟ بطور مثال شخصیت شرکت شما خلاقه یا پرانرژی؟
  8. شخصیت برند خود رو با مشتریان بالقوه شرکت مقایسه کرده و رابطه بین اون دو رو شناسایی کنین. چه آدمایی با چه نوع شخصیت و ویژگیایی با برند شما رابطه برقرار می کنن؟

نکات تکمیلی در تعیین هویت برند واسه برندسازی اینترنتی:

  • در زمان پاسخگویی به سوالات همیشه مشتریان و بازار هدف شرکت رو تو ذهن داشته باشین.
  • به سوالات بالا با صداقت و وسواس جواب بدید.

هنگام مراجعه به مشاورین برندینگ و یا حتی شرکتای تبلیغاتی جواب سوالات رو همراه خود برده و عملکردی متناسب با اون رو از ایشون بخواین. سرنوشت شرکت  و راهی که در آینده خواهید پیمود وابسته به کارکرد امروزتان و نوع هدف گذاری تبلیغاتی شرکت شماس. مثلا انتخاب اشتباه واسه نام برند یا طراحی لوگو ناجور میتونه موجب از دست رفتن قسمت بزرگی از مشتریان بالقوه شما شه.

۷ نکته مهم واسه موفقیت در برندسازی اینترنتی یا آنلاین برندینگ

معرفی کار و کاسبی و برندسازی اینترنتی شرکت خود در فضای آنلاین کاریه که نیاز به حساسیت و دقت بالایی داره. شما اول باید هویت برند خود رو تعیین کرده باشین تا بتونین در اینترنت هم اون رو پیشرفت و گسترش بدید. در ادامه ۷ نکته واسه موفقیت در برندسازی اینترنتی گفته شده:

۱. طراحی حرفه ای لوگو

لوگوی شرکت جز عناصر کلیدی برندسازی اینترنتیه. لوگو شرکت شما در جاهای جور واجور سایت، شبکه های اجتماعی، تبلیغات اینترنتی و … دیده می شه، به خاطر همین باید از طراحی حرفه ای جذابی بهره مند بوده و هویت برند شما رو به درستی مشخص کنه.

۲. سایت حرفه ای و خلاقانه

سایت شما پایگاه اصلی شما در اینترنته. هرچقدر هم که شما در شبکه های اجتماعی (اینستاگرام، تلگرام، لینکدین و …) حضور فعال داشته باشین، بدون وجود یه سایت که موجب اتحاد فعالیتای برندینگ، تبلیغات و بازاریابی شما شه، نمی تونین وجه ای حرفه ای از خود ارائه بدید. طراحی سایت کار سختی نیس، بلکه چیزی که اون رو سخت می کنه تعهد به قوانین گرافیکی، رعایت استانداردهای وب و المانای خلاقانه، و هم اینکه طراحی با کیفیت تجربه کاربری (UX) اون هستش.

این مطلب را هم بخوانید:
نردبان سئو و راهنمای صعود از آن

۳. امضای ایمیل

داشتن امضای ایمیلی که بیان کننده نام تجاری و اطلاعات تماس شرکت باشه، بسیار لازم بوده و به بهتر شدن برندسازی اینترنتی  شرکت شما کمک می کنه.

۴. حضور در شبکه های اجتماعی

یکی از کلیدی ترین ارکان برندسازی اینترنتی، روش حضور شما در شبکه های اجتماعیه. امروزه افراد پس از ورود به سایت یه شرکت واسه بررسی اعتبار اون، صفحه شبکه های اجتماعی اصلی شرکت (اینستاگرام، لینکدین، تلگرام و …) رو مشاهده کرده و تعداد پستا، فالوورها، کامنتا و … اون رو بررسی و نسبت به معتبر بودنش خیلی سریع قضاوت می کنن. اگه شما حضوری خلاقانه، هدف دار و پررنگی در شبکه های اجتماعی نداشته باشین و به طور منظم به تولید محتوا نپردازید، نمی تونین برند شرکت خود رو به افراد جور واجور معرفی کنین.

۵. وبلاگ آموزشی

تولید محتوای به درد بخور و منتشر کردن اون در وبلاگ اصلی سایتتون می تونه کمک زیادی به بهتر شدن برندسازی اینترنتی شما داشته باشه. در واقع شما با تولید محتوای در رابطه و به درد بخور در مورد کار و کاسبی ای شرکتتون، در مشتریان خود احساس اعتماد ایجاد کرده و در نگاه اونا شرکتی متخصص به نظر می رسید. کلا اتخاذ تکنیکای فروش نرم و به کار گیری روشای بازاریابی محتوایی می تونه به برندسازی اینترنتی شرکت شما در فضای آنلاین خیلی کمک کنه.

۶.سئو یا بهینه سازی سایت واسه موتورهای جستجو

بعد از اینکه سایتی حرفه ای واسه شرکت خود طراحی کردین و به تولید محتوا در وبلاگ اون پرداختید، باید از راه موتورهای جستجو پیدا شید! در واقع باید تلاش کنین تا به ازای کلمات کلیدی اصلی کار و کاسبی تون در بالاترین جایگاه یافته های جستجوی گوگل باشین و آدمایی که به دنبال اجناس و خدمات بخش کار و کاسبی ای شما هستن، نام شما رو در ۳ سایت اول بالاترین جایگاه یافته های جستجو گوگل ببینن. با سئو سایت نه فقط مشتریان شما زیاد می شه، بلکه در میان صنف خود به شرکتی پیشرو و معتبر تبدیل میشین. واسه آشنایی بیشتر با اصول سئو می تونین کتاب اختصاصی سایت وبسیما رو با عنوان: “کتاب سئو محتوا یا بازاریابی محتوا محور” که به طور کامل رایگان در اختیار شما قرار داده شده رو دانلود کرده و بخونین.

۷. ارسال خبرنامه ایمیلی

ایمیل جز معدود وسایل اینترنتیه که از بدو پیدایش اینترنت وجود داشته و بازم به درد بخور و کاربردیه. شما با جمع آوری ایمیل بازدید کنندگان سایت خود و ارسال خبرنامهای هفتگی یا ماهیانه می تونین رابطه خود رو با اونا حفظ کرده و در جریان آخرین خدمات و اجناس و تخفیفات خود قرار داده و اونا رو در آینده به خریدار پایانی تبدیل کنین.

همه موارد بالا دست به دست هم میدن تا برندسازی اینترنتی شرکت شما رو در فضای آنلاین شکل بدن. می تونین سوالات خود رو از راه قسمت نظرات با ما در میان بذارین.

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *