چگونه متخصص سئو را انتخاب کنیم؟

چیجوری متخصص سئو خود رو انتخاب کنیم؟

در شرایط  رقابتی الان افراد زیادی در مورد سئو سایت و حضور شما در صفحه اول گوگل فعالیت میکنن، ولی می تونین تجارت خود رو به هرکسی بسپارین؟ در انتخاب متخصص سئو خود باید بسیار دقیق و حساس باشین، چون به کار گیری فوت وفن های میانبر و فریب موتورهای جستجو ممکنه باعث جریمه شدن سایت شما از طرف گوگل در درازمدت شه. نکات ساده ای هستن که شما رو در تشخیص متخصص سئو کمک میکنن. قبل از استخدام متخصص سئو یه گزارش از وضعیت الان سایت خود و ایده های اون واسه بهبود اون بخواین. (واسه آشنایی بیشتر معنی سئو می تونین مقاله سئو چیه؟ رو بخونین)

متخصص سئو خود رو بدقت انتخاب کنین

متخصص سئو خود رو بدقت انتخاب کنین

از متخصص سئو چه سوالاتی سوال کنیم؟

اگه به فکر استخدام متخصص سئو هستین بهترین زمان واسه انجام این کار قبل از ریدیزاین سایت یا راه اندازی یه سایت جدیده. در این شرایط هم شما و هم مشاور سئو شما مطمئنین که استانداردهای سئو در طراحی سایت رعایت شده و از این واسه مشکلی دارید. البته واسه سایتای فعال هم میشه از تخصص بقیه در مورد سئو استفاده کرد ولی باید قبل از اعتماد کردن سوالات زیر رو از اون سوال کنین.

  1. می تونم بعضی از نمونه کارای شما و سایتایی که در سئو اونا موفق بودین رو داشته باشم؟
  2. شما تکنیکای پیشنهادی گوگل رو رعایت میکنین و از وسیله گوگل وبمستر استفاده میکنین؟
  3. به عنوان یه متخصص سئو فکر میکنین در چه بازه وقتی به موفقیت برسیم؟ رسیدن به موفقیت در سئو رو چیجوری اندازه گیری میکنین؟
  4. در مورد کاری من چه مشتریائی داشتین و چقدر موفق بودین؟
  5. در مورد سئو سایتای بین المللی فعالیت یا موفقیتی داشتین؟
  6. از نظر شما به عنوان یه متخصص سئو بهترین تکنیکای سئو واسه سایت من چیه؟
  7. چه مدته که به عنوان یه متخصص سئو فعالیت میکنین؟
  8. در طول پروژه چه اطلاعاتی در اختیار من قرار میدین. در جریان فعالیتاتون و تغییراتی که در سایت بوجو میاد هستم؟

خیلی از متخصصین سئو هستن که از تکنیکای کلاه سیاه واسه کسب جایگاه بهتر در نتایج جستجوی گوگل استفاده میکنن و تلاش میکنن با فریب دادن گوگل جایگاه سایت شما رو بهتر کنن.

این افراد معمولا توضیحات دقیقی از کارکرد خود به شما ارائه نمیدن. بهانهایی مانند اینکه این روش ها مخفی هستن یا درک اونا واسه شما سخته معمولا اشاره به روشی دارن که میتونه در آینده موجب جریمه سایت شما و حذف همیشگی از نتایج جستجوی گوگل شه.

متخصص سئو باید گزارش دقیقی از کارکرد خود ارائه دهد

۶ عامل مهم در تشخیص سئوکار غیر متخصص

قبل اینکه سرنوشت تجارت خود رو به یه شخص یا شرکت که خود رو متخصص سئو معرفی میکنه بسپارین باید مطمئن شید که توانایی لازم واسه انجام این کار رو داره. شرایطی هست که به شما نشون می ده این فرد یا شرکت انتخاب مناسبی واسه شما نیس که در ادامه به معرفی اونا میپردازیم.

۱- متخصص سئو رتبه اول گوگل رو واسه شما تضمین کنه

اگه متخصص سئو شما ادعا میکنه که در زمان کوتاهی شما رو به رتبه اول نتایج جستجوی گوگل میرسونه به اون اعتماد نکنین. هیچ راهی واسه معرفی سریع سایت شما به گوگل و یا همکاری مستقیم یه متخصص سئو با گوگل نیس. تنها راه معرفی سایت شما به گوگل از راه اضافه کردن مستقیم لینک سایت شما یا معرفی نقشه سایت به گوگله که واسه انجام اون احتیاجی به متخصص سئو یا سئو کار ندارین. واسه درک بهتر نقشه سایت به مقاله نقشه سایت چیه؟ مراجعه کنین.

۲- متخصص سئو شما رو بطور کامل در جریان فعالیت های خود قرار نمیده

هرتغییر یا فعالیتی که واسه شما مبهمه رو از متخصص سئو خود سوال کنین، چون اگه از طرف شما کارایی مخالف با قوانین گوگل بکنن سایت شما واسه همیشه از نتایج جستجوی گوگل حذف می شه. شما مسئول کارکرد آدمایی هستین که واسه شما کار میکنن و متخصص سئو یکی از اوناس پس اجازه دارین که در جریان کار اون بوده و از هر تغییری بدونین.

۳- متخصص سئو کار شما رو با هزینه ای پایین قبول میکنه

سئو سایت و رسیدن به یافته های مطلوب کاری زمانبر و مهم بوده و به مراتب از طراحی اولیه سایت مشکل تره، از این رو یه متخصص سئو واقعی زمان و تجربه زیادی رو واسه بهتر شدن وضعیت سایت شما هزینه میکنه. اگر فردی حاضر به انجام این کار با هزینه کم و یا در زمان کوتاهیه به اون اعتماد نکنین، چون متخصص سئو شما به دنبال فریب گوگل هستش.

۴- متخصص سئو لینک های زیادی به سایت شما وارد میکنه

یکی از مهمترین عوامل در سئو سایت لینک های ورودی به سایت و معرفی صفحات شما در سایتهای معتبره، ولی در نقطه مقابل معرفی سایت شما بوسیله متخصص سئو در سایت های اشتراک گذاری لینک و یا سایت های رایگان آگهی در آخر موجب کاهش اعتبار سایت شما و جریمه از طرف گوگل می شه. بر لینک های ورودی به سایت خود و کیفیت اونا نظارت کنین و از متخصص سئو خود در این مورد توضیحات کافی رو طلب کنین.

۵- متخصص سئو کلمات کلیدی طولانی و یا غیر در رابطه رو پیشنهاد می ده

کسب رتبه های بالا در نتایج جستجوی گوگل بسیار مورد پسند و مطلوبه ولی شما باید در کلماتی اول باشین که کاربران اینترنتی بدنبال اون هستن، بطور مثال “متخصص سئو” کلید واژه مناسبیه ولی “متخصص سئو وبسیما” خیلی جستجویی نداره چون آدمایی که بدنبال متخصص سئو هستن نام شما رو نمی دونن! پس به کار گیری نام شرکت شما در کلمات کلیدی از طرف متخصص سئو در واقع یه جور فریب شما هستش. کلمات کلیدی خود رو بررسی کنین و در انتخاب اونا نظر بدید، خود رو بجای کاربران بذارین و فکر کنین که چه عباراتی ممکنه بیشتر جستجو شن یا معرف واقعی فعالیت شما هستن.

۶- متخصص سئو بازدید سایت رو یهو افزایش می ده

افزایش بازدید سایت و بهبود رتبه الکسا وضعیت سئو و اعتبار سایت شما رو بهبود میبخشه ولی راهی که متخصص سئو بازدیدکنندگان رو به سایت شما راهنمایی میکنه، تعداد صفحات بازدید شده و زمان حضور اونا در سایت اهمیت بالایی داره. با در نظر گرفتن هزینه تبلیغات اینترنتی در ایران باید رابطه ای منطقی بین اندازه پرداخت شما و تعداد بازدید برقرار باشه وگرنه توضیحات لازم رو از متخصص سئو خود بخواین تا در صورت هرگونه تخلفی خیلی سریع جلوی اون رو بگیرین.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *