ملاک کیفیت محتوای سایت چیه؟

در مقالات وبسیما و بقیه مقالات مربوط به سئو و طراحی سایت در اینترنت توجه زیادی به تولید محتوا از نوع با کیفیت میشه. ولی واقعا ملاک کیفیت یه محتوا چیه؟ و چیجوری میشه موضوعات مناسب رو انتخاب کرد؟

پادکست

خلاصه این مقاله به شکل یه فایل صوتی واسه شما جفت و جور شده، لطفا تجربه خود از وبلاگ صوتی وبسیما رو با ما درمیون بذارین.

خیلی از سایتای اینترنتی با مشکل نبود موضوع واسه تولید محتوا مواجه هستن و نمی تونن مطالب مفیدی رو در مورد کاری خود واسه ارائه پیدا کنن. حتما میشه گفت که هیچ شرکت یا سایتی وجود نداره که نتونه در مورد تولید محتوای مربوط به کار خود فعالیت کنه؛ چون اگه واقعا هیچ اطلاعات و موضوعاتی دور و بر زمینه کاری شما وجود نداره چیجوری میتونه واسه شما درآمدزایی داشته باشه؟

بطور حتم مهمترین ملاک واسه کیفیت محتوا؛ رضایت کاربران سایت و معرفی شما به دیگرونه.

روشای تولید محتوا

در این مقاله از بلاگسیما می خوایم تا دو نکته اصلی در تولید محتوای با کیفیت رو به شکل دقیق و با ذکر مثال بررسی کنیم، پیشنهاد میکنم که این مقاله رو با دقت بیشتری مطالعه کرده و تلاش کنین در آخر مثالای بیشتری از چیزی که در سایتای موفق اینترنتی دیدین پیدا کنین.

انتخاب موضوع مناسب

قبل از هرچیز باید تسلط کافی در مورد کاری خود داشته باشین و تحقیقات روزانه خود رو در سطح اینترنت یا کتاب زیاد کنین. همه اون چیزی که شما در مورد کاری خود می دونین و تجربه کردین میتونه واسه بقیه مهم باشه، هرچقدر این نکات ظریف تر و دقیق تر باشن مخاطبین مناسب تری هم دارن.

بطور مثال اگه شما سایت فروشگاه لوازم الکترونیکی داشته باشین اطلاعات زیادی واسه ارائه به مخاطبین دارید که عموما از اینترنت و سایتای تولید کننده خارجی بدست میاد. ولی اگه فروشگاه شما در مورد فروش کیف و کمربند چرم باشه چیجوری؟ می تونین اطلاعات مناسبی روی اینترنت پیدا کنین؟ خیر. در اینجور شرایطی شناخت دقیق از زمینه کاری و تجربیات شما بسیار مهمن. مقالاتی مانند “تشخیص چرم طبیعی از مصنوعی”، “چگونگی و روند تولید چرم” یا مواردی مثل این میتونن مخاطبان محدود ولی در رابطه و مناسبی رو به سایت شما جذب کنن.

هرچقدر کار تولید محتوا در مورد کاری شما سخت تر باشه واسه شما بهتره! چون رقبای کمتری دارید. محتوای عمومی بدون هیچ سختی ای در اینترنت قابل دسترسی بوده و منابع زیادی واسه دریافت اون هست. راه ایجاد فرق در اینترنت ارائه محتوای تخصصی و ارزشمنده.

انتخاب موضوع مناسب مقالات

تا همین چند صد سال پیش “مهندس” واژه ای جداگونه و با معنی بود، ولی با گسترش علوم، شاخه های جدیدی به اون اضافه شد تا جاییکه اگه از کسی سوال کنین رشته تحصیلی تو چیه و بگه مهندسی بنظر بی معنی میرسه و در سوال بعدی حتما میپرسین چه رشته ای؟ همین مسئله رو میشه به سایتای اینترنتی گسترش داد.

اگه سال ۸۵ تا ۸۹ شما یه سایت دانلود داشتین همه میدونستن که دقیقا چه کاری انجام میدین ولی امروز اگه بگید که من سایت دانلود دارم حتما در راه اشتباهی قرار گرفتین! کم کم عبارت “سایت دانلود” به “سایت دانلود فیلم” یا “سایت دانلود نرم افزار” تبدیل شد و امروز حتی رقابت در عباراتی مانند “سایت دانلود فیلم سنتی” یا “سایت دانلود نرم افزار موبایل” هم سخت شده. این روند همینطوری ادامه داره و در صورتی موفقین که در تولید محتوای با کیفیت یه قدم جلوتر از بقیه باشین.

چگونگی ارائه محتوا

در بسیاری موارد محتوای مورد نظر شما بسیار کمه و بیشتر از چند خط ساده نخواد بود. در این شرایط ممکنه ارائه اون به شکل متنی، جذابیت زیادی نداشته باشه و یا با در نظر گرفتن متن کم مورد توجه موتورهای جستجو قرار نگیره. تغییر در چگونگی ارائه و اضافه کردن جذابیتای چشمی میتونه کیفیت محتوای شما رو زیاد کنه.

واسه درک بهتر این مورد به یه مثال موجود روی اینترنت اشاره میکنیم. یه سایت معتبر فروش کیف پول چرمی مطلبی رو در مورد اینکه چیجوری می تونین کیف پول خود رو کم حجم تر کنین ارائه کرده. شاید اگه این سوال رو از هرکسی داشته باشین با چند راه حل ساده مانند خارج کردن کارتای اضافی یا به کار گیری کارت الکترونیکی بجای پول نقد مشکل رو حل کنه. ولی سایت Bellroy هدفی متفاوت به این مسئله داشته و به خاطر همین نام و لینک اون رو در این مقاله ببینین.

روش درست ارائه محتوای سایت

این سایت با ساخت یه ویدیو، یه صفحه جدا از هم و با استفاده المانای گرافیکی عالی این مسئله ساده رو توضیح و گسترش داده، طوری که شمام ممکنه با دیدن اون چند دقیقه ای رو سرگرم شده و یا حتی اون رو به دوستانتون معرفی کنین. اگه بخوایم نوع جذب بازدیدکننده به سایت رو ارزش گذاری کنیم، به کار گیری تبلیغات کمترین درصد بازدهی رو داره و ممکنه از هر ۱۰۰۰ نفر یه نفر به مشتری شما تبدیل شه. جذب ادما از موتورهای جستجو ارزشمندتره و احتمال تبدیل بازدیدکننده به مشتری ۱ به ۱۰۰ هستش. این عدد در معرفی شما بوسیله آدما به دوستان و آشنایان فرق چشم گیری داره و ممکنه از هر ۳ نفر یه نفر در آینده به مشتریان شما ملحق شه.

تغییر در چگونگی ارائه و اضافه کردن جذابیتای چشمی میتونه کیفیت محتوا و شانس معرفی شما از طرف کاربر به بقیه رو زیاد کنه.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *