فروردین 31, 1403

بای پس و اسلیو معده – جراحی چاقی

مسلما افراد دارای مشکلات اضافه وزن و چاقی مفرط بهترین کاندید برای مراجعه به کلینیک لاغری هستند. این افراد معمولا از مشکلاتی همچون فشارخون، دیابت و سایر مشکلات ناشی از چاقی رنج می برند. به همین دلیل، با انجام جراحی چاقی نه تنها به تناسب اندام می رسند، بلکه بسیاری از مشکلات ناشی از آن نیز کاهش می یابد. برای جراحی در کلینیک جراحی لاغری در تهران، ابتدا باید ببینید جزو افراد کاندید برای انجام جراحی لاغری هستید یا خیر.

یکی از معیارهای مناسب برای اینکه بفهمید کاندید برای جراحی چاقی هستید یا خیر، استفاده از شاخص توده بدنی است. شاخص توده بدنی یا bmi، یکی از معیارهایی است که مشخص می کند قد فرد متناسب با وزن او هست یا خیر. همانگونه که در سایر مقالات مربوط به محاسبه bmi گفته شد، برای محاسبه این شاخص از فرمول مشخصی استفاده می شود. برای محاسبه این شاخص، باید قد و وزن خود را بدانید.

 

عدد این شاخص از تقسیم قد فرد بر توان دوم وزن فرد حاصل می شود. عدد حاصل نشان دهنده میزان توده بدنی شما در مقایسه با قد شماست. این عدد را باتوجه به نکات زیر بررسی کنید:

  • اگر مقدار این عدد بین ۱۸٫۵ تا ۲۵ است، دارای تناسب اندام هستید و نیاز به هیچ گونه جراحی چاقی ندارید.
  • اگر مقدار bmi بین ۲۵ تا ۳۰ باشد دچار اضافه وزن هستید. اما ممکن است با ورزش یا رژیم غذایی به وزن متعادل خود برسید.
  • اگر مقدار شاخص بین ۳۰ تا ۳۵ باشد دارای چاقی درجه یک و اگر مقدار آن بین ۳۵ تا ۴۰ باشد دارای چاقی درجه ۲ هستید. برخی افراد در این دسته برای انجام جراحی چاقی مراجعه می کنند.
  • اگر مقدار شاخص بالای ۴۰ باشد، فرد دارای چاقی مفرط است و این دسته بهترین کاندید برای انجام جراحی در کلینیک جراحی لاغری در تهران هستند.
  • بیمارانی که دارای مشکلات چاقی هستند و از بیماری هایی همچون فشار خون، دیابت، کبد چرب، سندروم متابولیک و غیره رنج می برند نیز کاندید مناسبی برای جراحی های چاقی هستند.
این مطلب را هم بخوانید :   سیستم همکاری در فروش وبکو مارکت

از چه روش های درمانی در کلینیک جراحی استفاده می شود؟

روش های درمانی که توسط دکتر قدسی در کلینیک جراحی لاغری در تهران انجام می شود به شرح زیر است:

  • بای پس معده: این یکی از جراحی های چاقی محبوب برای رسیدن به لاغری و تناسب اندام است. این جراحی به یکی از روش های بای پس کلاسیک و مینی بای پس ممکن است انجام شود که تقریبا مشابه هم هستند اما در جزئیات اندکی با هم متفاوت هستند.
  • اسلیو معده: این یکی از روش های رایج برای رسیدن به لاغری و تناسب اندام است. در این روش حدودا ۸۰ درصد معده برداشته می شود و اشتها و میل به غذا در فرد کاهش می یابد.
  • باندینگ معده: در این نوع جراحی چاقی، با قرارگیری یک بالون در بالای معده، حجم معده کاهش می یابد و رفته رفته سبب کاهش وزن و لاغری فرد می شود.
  • پلیسه معده: بعنوان ارزان ترین عمل درمیان جراحی های چاقی شناخته شده است. در این روش معده روی هم  بخیه یا به اصطلاح پلیسه می شود. با این کار، فضای معده بیمار کاهش می یابد.

 

آیا جراحی های چاقی برای همه افراد مناسب است؟

همانگونه که پیش تر گفته شد، همه افراد نمی توانند از این عمل جراحی استفاده کنند. حتی تمامی افرادی که دارای مشکل چاقی مفرط هستند ممکن است کاندید مناسبی برای این عمل نباشند. زیرا پیش از عمل باید انواع تست ها و آزمایشات و بررسی ها توسط متخصص روی این افراد انجام شود.