فروردین 9, 1403

برداشتن چربی شکم بدون جراحی

آیا روشی برای برداشتن چربی شکم بدون جراحی وجود دارد؟ از میان برداشتن چربی‌های سفت و انباشته شده در اثر رژیم‌های غذایی نادرست که طی سال‌ها تجمع کرده‌اند یک چالش بزرگ برای بسیاری از افراد است. روش‌های مختلفی برای جراحی لاغری شکم و از میان برداشتن چربی‌ها وجود دارد. اما ممکن است شما نیز جزو دسته افرادی باشید که زیر بار عمل‌های جراحی و بیهوشی نمی‌روند! راه حل این مشکل، روش‌های غیر جراحی است. تنها نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که روش‌های غیر جراحی برای لاغری یا کاهش وزن چشمگیر کارایی ندارند. این روش‌ها تنها می‌توانند به حذف چربی‌های توده‌ای که به صورت نقطه‌ای انباشته شده‌اند کمک کند.

روش‌هایی مانند لیزر کم توان، اولتراسوند، پیکر تراشی سرد، ونکوئیش و لیزر لیپولیز جزو رایج‌ترین روش‌هایی به شمار می‌روند که با کمک آن‌‎ها می‌توان طی چندین جلسه از شر چربی‌های اضافه خلاص شد. روش‌های غیرجراحی نیازی به بیهوشی نداشته و دوره نقاهت طولانی مدتی نیز ندارند. پس از اتمام هر جلسه می‌توانید فعالیت‌های روزمره خود را از سر بگیرید. برداشتن چربی شکم بدون جراحی هیچ عوارضی ندارد. هزینه برداشتن چربی شکم بدون جراحی نیز به عواملی چون روش حذف چربی، میزان چربی‌ها و کلینیکی که برای این کار انتخاب می‌کنید بستگی دارد.

آیا برداشتن چربی شکم بدون جراحی امکان پذیر است؟

اگر شما نیز جزو دسته افرادی باشید که از تجمع چربی‌های اضافه در نواحی شکم و پهلو شکایت دارند، حتما به برداشتن چربی شکم بدون جراحی فکر می‌کنید. اما آیا روشی وجود دارد که چربی‌های اضافه شکم را بدون عمل‌های جراحی لاغری از میان برداشت؟ رسیدن به تناسب و زیبایی اندام چالشی است که گاهی با رژیم‌‌هایی غذایی سخت و ورزش‌های سنگین نمی‌توان به آن رسید؛ چراکه چربی‌های انباشته شده گاهی به اندازه‌ای سرسخت می‌شوند که به راحتی از میان برداشته نمی‌شوند. برخی افراد برای حذف چربی‌هایی که سال‌های زیادی است در ناحیه شکم، پهلو یا ران انباشته شده‌اند از روش‌های جراحی لاغری استفاده می‌کنند.

از همین‌رو اغلب افراد به برداشتن چربی‌ شکم بدون جراحی فکر می‌کنند تا عوارض ناشی از جراحی‌ را تجربه نکنند. روش‌های جراحی برای تخیله چربی، روش‌هایی تهاجمی و با عوارض‌های متعدد به شمار می‌روند. از همین‌رو بهتر است از روش‌های غیر تهاجمی و غیر جراحی استفاده کرد. برش و بخیه‌هایی که در روش‌های جراحی لاغری مانند لیپوماتیک یا لیپوساکشن صورت می‌گیرد چندان برای افراد خوشایند نیست. به همین خاطر بهتر است برداشتن چربی شکم بدون جراحی صورت بگیرد. پاسخ به سوال امکان برداشتن چربی های شکم بدون جراحی مثبت است. در ادامه به روش‌های حذف چربی شکم بدون جراحی اشاره خواهیم کرد.

این مطلب را هم بخوانید :   تعمیر و تنظیم سمعک استارکی لوازم جانبی سمعک استارکی

روش‌های برداشتن چربی های شکم بدون جراحی

همان‌طور که کمی قبل نیز اشاره کردیم برای حذف چربی‌های تجمع یافته در نواحی شکم و پهلو می‌توان از روش‌های غیر جراحی و کم خطرتر استفاده کرد. اگر قصد برداشتن چربی شکم بدون جراحی دارید، ابتدا باید به پزشک مراجعه کنید تا با معاینه حجم و محل انباشته شدن چربی‌ها، بهترین روش را به شما توصیه کند. در ادامه به بررسی بهترین روش‌های پیکر تراشی برداشتن چربی شکم بدون جراحی خواهیم پرداخت.

لیزر کم توان یا زورنا

یکی از روش‌های ایمن برای حذف چربی‌های اضافه روش لیزر کم توان است. در این روش انرژی لیزر سرد به درون بافت‌های بدن فرستاده می‌شود و به تجزیه چربی‌های اضافه کمک می‌کند. برای حذف کامل چربی‌های ناحیه شکم، ران، پهلو، باسن و بازو حداقل 6 جلسه باید تحت درمان با لیزر کم توان قرار بگیرید تا چربی‌های انباشته شده به‌طور کامل از بین بروند. از مزیت‌های لیزر کم توان می‌توان به عدم تماس آن با پوست اشاره کرد.

دستگاه لیزر کم توان حین حذف چربی‌ها هیچ تماسی با پوست ندارد به همین خاطر فرد درد و ناراحتی در حین انجام لیزر احساس نخواهد کرد. موضوعی که باید به آن توجه داشته باشید این است که این روش بیشتر در افرادی جواب می‎دهد که دچار چربی‌های انباشته شده در نواحی شکم و پهلو شده‌اند. افرادی که دچار چاقی مفرط هستند اغلب از روش‌های جراحی برای از میان برداشتن چربی‌ها استفاده می‌کنند.

اولتراسوند

اولتراسوند روشی است که بافت چربی را به شکل مایع در می‌آورد پس از آن پزشک به کمک یک کانوله باریک چربی‌های آب شده را تخلیه می‌کند. توجه داشته باشید که این روش نیز برای افرادی که به دنبال لاغری یا کاهش وزن شدید هستند تاثیری ندارد و تنها می‌تواند به از میان برداشتن توده‌هایی از چربی‌های انباشته شده کمک کند. از مزیت‌های این روش می‌توان به انجام اولتراسوند بدون نیاز به بیهوش کردن فرد اشاره کرد.

این مطلب را هم بخوانید :   راهنمای کامل رمز ارز دیجیتال

پیکر تراشی سرد

یکی دیگر از روش‌های برداشتن چربی شکم بدون جراحی، روش پیکر تراشی سرد است. در این روش به کمک انرژی سرمایشی سلول‌های چربی را هدف قرار داده و منجمد می‌کنند. طبق تایید سازمان غذا و داروی آمریکا، پیکر تراشی سرد یک روش امن برای از میان برداشتن چربی‌های اضافه ناحیه شکم و قسمت پایین کمر است. پیکر تراشی سرد نیز مانند دیگر روش‌های غیر جراحی نیازی به بیهوشی ندارد. از عوارض جانبی این روش می‌توان به تورم، خارش و قرمزی اشاره کرد. این عوارض موقتی بوده و به سرعت رفع خواهند شد.

ونکوئیش

اگر انباشته شدن توده‌هایی از چربی در ناحیه شکم اعتماد به نفستان را گرفته است و نمی‌خواهید تحت عمل‌های جراحی تهاجمی و بیهوشی قرار بگیرید، می‌توانید با کمک فناوری رادیوفرکانسی چربی‌های اضافه را از میان بردارید. در این روش دما را تا 45 درجه افزایش می‌دهند و این گرما منجر به از بین رفتن چربی‌ها می‌شود. بهترین روش برداشتن چربی شکم بدون جراحی برای هر فرد با توجه به حجم و محل انباشته شدن چربی متفاوت است. از همین‌رو پزشک تصمیم می‌گیرد بهترین روش برای بیمار کدام است. اما در حالت کلی روش ونکوئیش برای افرادی که پوست‌های حساسی دارند مناسب‌تر است.

لیزر لیپولیز

یکی دیگر از روش‌هایی که به برداشتن چربی‌های شکم کمک می‌کند، لیزر لیپولیز است که میان افراد رایج شده است. این دستگاه با فناوری مبتنی با نور کار می‌کند و با کمک گرمای تولید شده، چربی‌ها را از میان بر می‌دارد. این روش، یکی از بهترین روش‌ها برای درمان نقطه‌ای است. اگر چربی‌های اضافه به صورت توده‌ای در نقاطی از شکم، ران و پهلو تجمع کرده‌اند، با کمک این روش می‌توانید آن‌ها را حذف کنید.

عوارض برداشتن چربی شکم از طریق روش‌های غیر جراحی

آیا برداشتن چربی شکم بدون جراحی عوارضی دارد؟ همان‌طور که می‌دانید مهم‌ترین علت جایگزین کردن روش‌های غیر جراحی به دلیل عوارض کمتر آن‌ها است. عوارض‌های ناشی از بیهوشی بزرگ‌ترین ایرادی است که می‌توان به روش‌های جراحی لاغری وارد کرد. علاوه بر آن ایجاد برش بر روی پوست و ماندن جای بخیه نیز از دیگر عوارض‌ جراحی به شمار می‌رود.

این مطلب را هم بخوانید :   دستگاه بوبین پیچ

در روش‌های برداشتن چربی بدون جراحی نیازی به بیهوشی و بی حسی موضعی وجود ندارد. تمامی روش‌های فوق بدون درد و ناراحتی قابل انجام هستند. احساس کمی درد، قرمزی، خارش یا تورم پس از هر یک از روش‌های بالا ممکن است رخ دهد؛ اما به اندازه‌ای نیست که فرد نیاز به استراحت مطلق داشته باشد و پس از جلسات درمانی خود می‌تواند به فعالیت‌های روزمره بپردازد.

هزینه برداشتن چربی شکم بدون جراحی

هزینه حذف چربی شکم بدون جراحی به عوامل متعددی بستگی دارد. مهم‌ترین عاملی که هزینه این اقدام را تحت تاثیر قرار می‌دهد، انتخاب روش آن است. هر یک از روش‌هایی که در بالا ذکر شد با توجه به استفاده از دستگاه‌های مخصوص، هزینه‌های متغیری دارند. همچنین مرکز یا کلینیکی که برای برداشتن چربی به آن مراجعه می‌کنید نیز در هزینه‌ها تاثیرگذار است.

علاوه بر موارد فوق، روش‌های غیر جراحی برای حذف چربی‌ها معمولا در چندین جلسه صورت می‌گیرند. تعداد جلساتی که باید مراجعه کنید به حجم چربی‌ها و میزان سرسختی آن‌ها بستگی دارد. برای اطلاع دقیق از هزینه‌ها ابتدا باید به یک کلینیک پزشکی معتبر مانند بیتا کلینیک مراجعه کنید. در این مرکز مشاوره‌های مربوطه را دریافت خواهید کرد و پس از تعیین بهترین روش برای از میان برداشتن چربی‌ها، از هزینه دقیق مطلع می‌شوید.

توضیحات متا:

برداشتن چربی شکم بدون جراحی یک روش عالی برای جایگزین کردن آن‌ها با روش‌های جراحی و تهاجمی است. روش‌های متعددی برای حذف چربی بدون جراحی وجود دارد.