فروردین 9, 1403

تولید محتوا باکیفیت نیاز هر کسب و کار اینترنتی

همان طور که میدانید تولید محتوا یکی از مهم ترین مواردی است که در کسب و کارهای اینترنتی باید به طور حرفه ای ایجاد شود. به همین منظور در این مطلب به طور کامل تولیدمحتوا را برای شما شرح می دهیم.

تولید محتوا چیست؟

قبل از اینکه به سراغ تعریفی از تولیدکننده محتوا بریم، بهتر است با مفهوم کامل و واضحی از تولید محتوا آشنایی پیدا کنید. اگر کمی دقت کنید متوجه می‌شوید که اهمیت تولید محتوا در بین تمامی افرادی که کسب و کاری را در دنیای مجازی و اینترنت راه اندازی کرده‌اند بسیار محرز است. آن‌ها برای معرفی کسب و کار خود و رونق آن به محتوایی مرتبط و البته حرفه‌ای نیاز دارند. این مسئله به گونه‌ای است که امروزه تولید محتوا خود به یک شغل و رشته‌ای پولساز تبدیل شده است و افراد زیادی به دنبال این هستند که تولید کننده محتوا شوند.

نکته بسیار مهم : به همین دلیل است که تولیدکنندگان محتوا همگی هزینه های مختلفی را دریافت می کنند. زیرا تعرفه خدمات تولید محتوا با توجه به کیفیت تولید محتوا متفاوت است.

در گذشته تولید محتوا تنها برای سایت‌ها صورت می‌گرفت. اما امروزه به لطف پیشرفت‌هایی که در علم و تکنولوژی رخ داده و با ظهور انواع مختلفی از شبکه‌های اجتماعی، تولید محتوا به طور تخصصی برای شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام صورت می‌گیرد. هر چند که در حال حاضر تولید محتوا برای وبسایت ها یکی از اصلی‌ترین ارکان کسب و کارها به حساب می‌آید. اگر بخواهیم به طور کلی و دقیق تولید محتوا را شرح دهیم، باید بدانید که تولید محتوا از پنج جزء اصلی تشکیل شده است:

  • اطلاعات: اینکه چه ایده‌ای را به انتشار می‌رسانید؟ همانطور که میدانید اطلاعات از ترکیبی از ایده‌های مهم تشکیل شده که مخاطب باید نسبت به آنها آگاهی پیدا کند. در اختیار داشتن اطلاعاتی نسبت به جزئیات کلیدی همچون شواهد، توضیحات و نمونه‌ها در این راستا بسیار کمک کننده است زیرا می‌تواند از ایده‌ها پشتیبانی نماید.
  • هدف: دلیل خود از انجام این کار را مشخص نمائید. اینکه مخاطبان به چه چیزی فکر کنند. چه احساسی داشته باشند و حتی به سراغ انجام چه کاری بروند. کاملاً به محتوای شما ارتباط دارد. در واقع شما زمانی می‌توانید در نوشتن محتوا موفق شوید که هدف خاصی را طراحی کرده و منابع خود را برا روی آن متمرکز نمائید.
  • مخاطب: وقتی تولید محتوا را شروع می‌کنید باید مخاطب هدف خود را بشناسید. متاسفانه امروزه بسیاری از کسب و کارها و برندها بدون اینکه شناخت دقیقی از مخاطب خود داشته باشند، شروع به تولید محتوا می‌کنند. از همین رو مشخص کردن دغدغه‌ها و سؤالات مرتبط می‌تواند کمک کننده باشد.
  • کانال: با استفاده از چه روش‌هایی می‌توانید محتوا را به دست خود برسانید؟ آیا می‌خواهید از شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید یا وبلاگ خود را داشته باشید؟ دقت کنید که این مسئله ارتباط مستقیمی با مخاطبین شما دارد. اگر اصلی‌ترین مخاطبین شما در اینستاگرام حضور دارند، گذاشتن تمرکز اصلی بر روی آن می‌تواند اتفاقات خوبی را برای شما رقم بزند.
  • فرم: چگونه روابط خود با مخاطب را در آخرین حالت نمایش می‌دهید؟ حال باید نوع محتوای خود را مشخص نمائید.
این مطلب را هم بخوانید :   بهترین سایت های پایان نامه نویسی

 

چگونه به یک تولیدکننده محتوا تبدیل شوید؟

به صورت روزانه اخبار مرتبط با صنعت کسب و کار خود را مطالعه کنید

برای اینکه بتوانید تولید محتوا باکیفیت را برای مخاطبان خود به نمایش در آورید در وهله اول باید بدانید که در صنعت خود چه کارهایی صوت گرفته است. افرادی که امروزه توانسته‌اند جزء بهترین تولیدکنندگان محتوا تبدیل شوند، تنها به خواندن محتوا بسنده نمی‌کنند. آن‌ها همواره در حال کنکاش در اینترنت برای اخبار صنعت و گرایش‌ها هستند. آن‌ها درک درستی نسبت به این مسئله دارند که آگاهی از پشت پرده صنعتشان در طرز تفکر مخاطبین آنها تاثیرگذار خواهند بود.

برای تبدیل شدن به یک تولیدکننده محتوا موفق باید این عادت را در خود ایجاد کنید که هر محتوایی را که می‌خواهید در یک مکان برای خود به اشتراک بگذارید. امروزه ابزارهای بسیار زیادی در این راستا وجود دارد. حتی پرسش از همکاران و کسانی که در این راستا فعالیت می‌کند می‌تواند به شما کمک کند تا اطلاعات خود را به صورت مداوم بروزرسانی کنید.

منظم و با برنامه بنویسید

اگر نتوانید نظرم را در نوشته‌های خود رعایت کنید، مطمئناً نوشته‌های شما هیچ کیفیتی نخواهد داشت. تولید کنندگان محتوای موفق، به خوبی توانسته‌اند نسبت به اهمیت استفاده مداوم ماهیچه‌های نوشتاری آگاهی پیدا کنند. انجام این کار به آنها کمک می‌کند تا ایده‌هایی که امکان ترکیب آنها در ذهن افراد وجود دارد به کار گرفته شده و قطعات به شکل یک پازل با قرار گرفتن در کنار هم به محتوایی بسیار دقیق و کاربردی تبدیل شود. هر چند که نوشته‌های تولیدکنندگان محتوا همیشه نمی‌تواند به صورت الهام گرفته باشد اما آنها به خوبی می‌دانند که شاید چیزی الهام بخش از نوشته‌های آنها حاصل شود.

برای اینکه بتوانید نوشته‌هایی منظم و با برنامه بنویسید تولید محتوا تخصصی توصیه می‌شود که عادت روزانه نوشتن را در خود تقویت کنید. هیچ نیازی نیست که روزانه مقالاتی خوب و ۱۵۰۰ کلمه‌ای در یک موضوع مرتبط با صنعت بنویسید. اما اگر بتوانید روزانه، بر روی افکار و ایده‌های خود تمرکز کرده و آنها را یادداشت نمائید. متوجه می‌شوید که از ذهنی آزاد و باز بهره مند هستید و نوشتن برای شما بسیار راحت‌تر از گذشته خواهد شد. معمولاً بسیاری از تولیدکنندگان موفق این کار را همراه با نوشیدن چای و استراحت نیمروزه خود انجام می‌دهند. دیروز چه چیزی را خواندید که هنوز ذهنتان را درگیر کرده؟ چه چیزی را متوجه نشدید؟ از خود این سؤالات را بپرسید تا آغازگر یک مقاله آزاد خوب باشد.

خدمات ایران محتوا

ما در شرکت ایران محتوا مطالب آموزشی بسیاری داریم که در وبلاگ ایران محتوا می توانید از آنها استفاده کنید. شما دوستان اگر به دنبال خدمات تولید محتوا با کیفیت هستید ، میتوانید از خدمات تولید محتوا در سایت ما استفاده کنید. در زیر به تعدادی از خدمات اشاره می کنید :

  1. تدوین استراتژی تولید محتوا متناسب با وب سایت شما
  2. تحقیق و جستجوی بهترین کلمات کلیدی
  3. تنظیم تقویم محتوایی
  4. تولید محتوا با کیفیت (بازنویسی، ترجمه، جامع)
  5. تولید محتوا برای شبکه های اجتماعی (اینستاگرام)
  6. رپورتاژ خبری
  7. ویراستاری صوری و زبانی (خیلی مهم)
  8. تبلیغ نویسی
  9. بارگذاری مطلب
  10. طراحی عکس اختصاصی برای سایت شما
این مطلب را هم بخوانید :   لباس مجلسی دخترانه

شما می توانید از ۲۰ درصد تخفیف سایت ایران محتوا از طریق این صفحه برخوردار شوید. با ما در تماس باشید . تماس با ما

در رابطه با مخاطبین صنعت یا صنعت کسب و کار خود مطالعه کنید

سومین ویژگی که باید در تمامی تولیدکنندگان موفق محتوا وجود دارد آن است که باید اطلاعات و شناخت دقیقی از مخاطبین خود داشته باشند. از همین رو همواره قبل از نوشتن خوانندگان و بینندگان محتوای خود را مورد بررسی قرار دهید. اینکه آنها به چه چیزی نیاز دارند که شما در رساندنش به آنها کوتاهی کرده‌اید؟ از چه مشکلاتی رنج می‌برند که می‌توانید آنها را برطرف کنید؟ در نظر گرفتن سن، جنسیت، موقعیت، تعداد اعضای خانواده، عنوان شغل، حقوق و… از جمله مهمترین مواردی هستند که می‌تواند در این راستا برای نوشتن محتوایی جذاب و گیرا کمک کننده باشد.

لحن مناسبی را برای بیان محتوای خود مشخص کنید

مطمئناً شما تنها فرد تولیدکننده محتوا در جهان نیستید. به عبارت بهتر شما تنها کسی نیستید که در رابطه با موضوع مربوطه اطلاعاتی را در اختیار مخاطب قرار می‌دهد. از همین رو در نظر گرفتن مواردی که شما را نسبت به سایرین متمایز کند باید در اولویت کارهای شما قرار گیرد؛ از جمله آن می‌توان به تنوع بخشید به محیط محتوا، ارتقا محتوای خود در کانال‌های مختلف و طبیعتاً کسب تجربه و اعتماد در طول زمان اشاره کرد. آنچه می‌توانید به محتوای خود بیاورید، (کاری که هیچ‌کس دیگری نمی‌تواند) این است که صدای رسای شخصی خود را به محتوا اضافه کنید.

هر چند که مخاطبین بر روی محتوای شما برای بدست آوردن اطلاعات کلیک می‌کنند، اما نکته اینجاست که آنها به خاطر شخص دوباره به سایت برمیگردند. اگر در نظر دارید که در رابطه با امنیت سایبری بنویسید تنها نباید به نرم افزارهای مخرب اشاره کنید، بلکه باید توجیه بینشی که در این راستا وجود دارد، قیاس‌ها و داستان‌های شخصی که در این راستا وجود دارد را ارائه دهید. این مسئله در رابطه با تولید محتوا برند نیز صدق می‌کند. با وجود اینکه نوشتن در رابطه با برندها نیاز به محتوایی شخصی سازی شده و رسمی دارد. اما با اینحال به این معنی نیست که افراد از نوشتن محتوایی منحصر به فرد عاجز هستند. زیرا الهام بخشیدن توسط تولیدکننده محتوا برای پیوستن به آن کسب و کار جزء اولین اهدافی است که در حین نوشتن محتوا به آن اهمیت داده می‌شود.

از همین رو تولیدکنندگان محتوا باید بیاموزند چگونه با راهنمایی‌هایی که از جانب کارفرما ارائه می‌شود، خلاقیت خود را با آن ترکیب کرده و در دراز مدت محتوایی سازنده و ارزشمند تولید نمایند.

نظرات خود را بر محتوای دیگران بنویسید

این روزها هیچ کمبودی در این زمینه احساس نمی‌شود. زیرا هر کسی که در اینترنت در حال گشت و گذار می‌باشد این توانایی را دارد که محتوای فرد دیگر را براشته و با ریتوئیت کردن آن و یا به اشتراگ گذاشتن آن در فیسبوک و حتی ارسال آن به دوستان، از آن محتوا استفاده نماید. ما تولیدکنندگان محتوا به خوبی نسبت به این مسئله آگاهی دارند که تنها به اشتراک گذاشتن اخبار نمی‌تواند طرفداران و فالوورها را همواره جزء مخاطبین نگه دارد. گای کاوازاکی، نویسنده روزنامه پرفروش نیویورک‌تایمز می‌گوید: ” شما همچنین باید خودتان را به عنوان یک متخصص وضع کنید و صادقانه با جوامع خود ارتباط برقرار کنید.” به اشتراک گذاشتن محتویات کافی نیست. تعامل با آنچه که در حال حاضر به اشتراک می‌گذارید، آن را منحصر به فرد می‌سازد.

این مطلب را هم بخوانید :   کروماکی |تجهیزات تولید محتوا

از همین رو توصیه می‌شود که روزانه محتوایی متناسب و البته جذاب را انتخاب کرده و آن را به اشتراک بگذارید. اکنون که استفاده از اینترنت به یک بخش جداناپذیر از زندگی انسان‌ها تبدیل شده بهترین فرصت است که عمق بیشتری از اطلاعات را در اختیار داشته باشند. این مسئله باعث می‌شود تا افراد با کسب اطلاعات بیشتر اعتماد به نفس بیشتری به دست آورده و از شما به واسطه محتوا و اطلاعات ارزشمندی که در اختیار آنها قرار می‌دهید تشکر نمایند.

نسبت به شاخص عملکرد کلیدی خود آگاهی پیدا کنید

یکی از اصلی‌ترین چالش‌هایی که تولیدکنندگان محتوا با آن روبرو هستند شناساندن محتوای خود می‌باشد. در واقع فضای اینترنت به حدی بزرگ است که این مسئله به یک چالش بزرگ تبدیل شده است. در واقع در سال ۲۰۱۸، حدود ۶۱ درصد از متخصصان فعال در زمینه تولید محتوا اظهار داشته‌اند که ایجاد ترافیک ورودی و شناساندن خود به مخاطبان از جمله مهمترین مشغله‌های فکری آن‌ها می‌باشد. در واقع برای برطرف کردن این مشکل در وهله اول باید بدانید که اینکه شما مطالب را به صورت آنلاین به اشتراک می‌گذارید نمی‌تواند دلیل خوبی بر بدست آوردن ترافیک باشد. برای اینکه بتوانید درک مطالب خود را افزایش دهید در وهله اول باید بر روی شاخص عملکرد کلیدی (KPI) تمرکز داشته باشید و محتوایی بهینه سازی شده به مخاطب ارائه دهیم. KPI یک معیار خاص بوده که معیار اندازه گیری میزان رضایت را در اختیار شما قرار می‌دهد. امروزه KPI مدرن به صورت زیر تعریف می‌شود:

ترافیک ورودی به سایت از طریق شبکه‌های اجتماعی: میزان تعداد بازدیدکنندگانی است که از یک پست در شبکه‌های اجتماعی دیدن کرده‌اند.

ترافیک مستقیم: آن دسته از بازدیدکنندگانی که پس از وارد کردن نشانی اینترنتی وب سایت شما در مرورگر به صورت مستقیم وارد وبسایت شما شده‌اند.

ترافیک ارگانیک: تعداد بازدیدکنندگان که از یک نتیجه موتور جستجو وارد محتوای شما می‌شوند.

ثبت شده‌ها: تعداد افرادی که وب سایت شما را بازدید می‌کنند و اطلاعات تماس خود را در ازای منبع مفیدی که در اختیار آن‌ها قرار می‌دهید، ارائه می‌دهند.

اگر به دنبال تولید محتوایی ارگانیک و متمرکز بر ترافیک هستید باید در وهله اول بدانید که SEO  چیست و چه عواملی در بهبود رتبه شما در گوگل مؤثر است. سپس با توجه به آن به سراغ بهینه سازی محتویات خود بروید تا ترافیک اصلی KPI نیز عملکرد خوبی داشته باشد. هر چقدر اطلاعات تولید کنندگان محتوا نسبت به KPI بیشتر باشد، محتوای تولید شده از کیفیت بهتری بهره مند می‌باشد.

منبع : شرکت ایران محتوا