اردیبهشت 1, 1403

دلایل استفاده از موشن گرافیک که کمک میکنه با مردم ارتباط  برقرار کنید

با توجه به پیشرفت روزانه تکنولوژی و همه گیر شدن شبکه‌های مجازی، بسیاری از کسب و کارها مسیر تبلیغاتی خود را از شکل سنتی گذشته به شکلی دیجیتال و متناسب با دنیای امروز در شبکه‌های مجازی تغییر داده‌اند. از محبوب‌ترین روش‌های تبلیغات که به سرعت گسترش یافت، تبلیغات ویدیویی است که انواع مختلفی دارد و در میان آن‌ها موشن گرافیک را می‌توان به عنوان جذاب‌ترین تبلیغ ویدیویی نام برد.

موشن گرافیک برای تمام سنین و تمام کسب و کارها قابل استفاده است و به شما کمک می‌کند که مفاهیم سخت و پیچیده که از حوصله و گاهی درک مخاطب خارج است را به شکلی ساده و جذاب با استفاده از تصاویر متحرک و موسیقی مناسب، پیام خود را به مخاطب منتقل کنید.

حالا موشن گرافیک اصلا چی هست؟

موشن گرافیک معجون سحرآمیزی است از هنر تحرک بخشیدن به تصاویر گرافیکی و ساخت ترکیبی جذاب با موسیقی است. برای ساخت ویدیوی موشن گرافیک ابتدا تصاویر در نرم افزارهای گرافیکی طراحی شده و سپس با استفاده از نرم افزارهایی مانند افترافکت، استخوان گذاری و متحرک می‌شوند. در نهایت در نرم افزارهای تدوین آن را با موسیقی یا متن گوینده ترکیب می‌کنند.

مهمترین عامل در طراحی و ساخت یک موشن گرافیک جذاب، خلاقیت طراح است چرا که هرچه بخواهید را می‌توانید به واقعیت تبدیل کنید. همچنین با توجه به تنوع رنج سنی مخاطب موشن گرافیک می‌توان از آن در تبلیغات کسب و کارها، تولید ویدیوهای آموزشی، تولید ویدیوهای سرگرمی، انتقال پیام و … بهره برد.

موشن گرافیک چطوری به برند ها کمک میکنه؟

امروزه استفاده از موشن گرافیک در تبلیغات برندها محبوبیت بسیاری پیدا کرده است چرا که با ارائه‌ای جذاب دو حس شنوایی و بینایی مخاطب را درگیر کرده و ماندگاری زیادی در ذهن او پیدا می‌کند. بنابراین تمام برندهای بزرگ برای پیام‌های تبلیغاتی خود در مناسب‌های مختلف مانند نوروز، شب یلدا و … از ویدیوهای موشن گرافیک استفاده می‌کنند.

این مطلب را هم بخوانید :   برای ساخت ویدیو تبلیغاتی کدام بهتر است؟ موشن گرافیک یا ویدیو هایی با بازیگران مطرح؟

از طرف دیگر استفاده از موشن گرافیک تبلیغاتی به دلیل وجود تصاویر و حرکت آن‌ها تأثیر بیشتری بر مخاطب می‌گذارد چرا که ذهن انسان به گونه‌ای طراحی شده که این دو عامل را بیشتر در خود نگه داشته و جذب آن‌ها شود. همچنین با طراحی موشن گرافیک می‌توانید نماد و هویت کسب و کار خود را بدون اینکه مخاطب حتی متوجه آن شود، در ذهن او ماندگار کنید.

از مزیت‌های استفاده از موشن گرافیک تبلیغاتی نسبت به ویدیوی تبلیغاتی، که کسب و کارهای کوچک و بزرگ را به سمت سفارش موشن گرافیک سوق می‌دهد می‌توان به هزینه کمتر، امکان تولید کار در هر زمان و شرایطی و نیز فراهم بودن بستر خلاقیت بیشتر اشاره کرد که تمام این‌ها می‌توانند شما را در بین رقیبانتان متمایز کنند.

 

تصور کنید به جای عکس یک محصول در کنار یک انار به عنوان نماد اصلی شب یلدا به عنوان پیام تبلیغاتی یک شرکت باشد یا یک ویدیوی جذاب از انار که دانه دانه می‌شود در ترکیب با نور قرمز و دیگر نمادها مانند هندوانه و همگی متحرک باشند در ترکیب با یک موسیقی خوب، پیام تبلیغاتی شرکت را به شما انتقال دهد. کدام مورد بیشتر جذبتان می‌کند؟ کدام بیشتر در ذهنتان باقی می‌ماند؟

از دیگر کاربردهای موشن گرافیک معرفی یک برند است. با استفاده از ویدیوی موشن گرافیک برای معرفی برند به جای روش‌های قدیمی مانند کاتالوگ و تبلیغات روزنامه‌ای و تراکت و … می‌توانید خودتان را به شکلی تازه در قالب یک ویدیوی یک الی دو دقیقه‌ای به مخاطب معرفی کنید و نتیجه‌ای متفاوت را رقم بزنید.

  • تبلیغات سنتی
این مطلب را هم بخوانید :   سیستم همکاری در فروش وبکو مارکت

در گذشته با توجه به عدم دسترسی همگان به اینترنت و محبوبیت کم این فضا، بسیاری از کسب و کارها برای معرفی خود و محصولاتشان از روش‌های سنتی بهره می‌بردند که از آن میان می‌توان به تبلیغات روزنامه‌ای، پخش تراکت، استفاده از کاتالوگ و … اشاره کرد. این روش‌ها علی‌رقم هزینه، بازخورد کافی نداشتند چرا که بسیار از آن‌ها اصلا توسط مخاطب دیده نمی‌شد.

  • ویدیو های پروموشن شده

پروموشن را می‌توان مجموعه عملیاتی نامید که در جهت بهبود بازاریابی و معرفی محصول با هدف افزایش مخاطب و در نتیجه افزایش فروش انجام می‌شود. با توجه به دنیای دیجیتال امروز و اینترنتی شدن تبلیغات، پروموشن نیز رابطه مستقیمی با اینترنت پیدا کرده است. از روش‌های متداول پروموشن می‌توان به تیزر تبلیغاتی و پخش آن در فضای مجازی، تبلیغات صوتی مانند پادکست که در حال گسترش است و نیز تبلیغات اینترنتی مانند بک لینک، بنرهای تبلیغاتی و … اشاره کرد.

  • ویدیو های توضیحاتی

در ویدیوهای توضیحاتی در واقع پیامی با توضیح گوینده به مخاطب انتقال داده می‌شود. به عنوان مثال در همه گیری کرونا موشن گرافیک‌های زیادی جهت توضیح اقدامات بهداشتی، توضیح و معرفی انواع واکسن کرونا و … تولید شده است که از مزایای استفاده از این روش جلب توجه انواع رنج سنی مخاطبین می‌باشد.

  • ویدیو های بازاریابی فرهنگی

کسب و کارهای فرهنگی مانند سینما، تئاتر، انتشارات و … با فاصله گرفتن از روش‌های سنتی مانند به نمایش گذاشتن آن‌ها پشت ویترین بازارهای کتاب، استفاده از بیلبوردها و تراکت و … به استفاده از روش‌های نوین مانند معرفی کتاب، فیلم و یا تئاتر با استفاده از ویدیوهای موشن گرافیک روی آورده‌اند که با استقبال خوبی روبرو شده است.

  • ویدیو های مخصوص شبکه های اجتماعی
این مطلب را هم بخوانید :   بهترین سایت های رزرو هتل

از مهمترین اصول تولید ویدیو شبکه اجتماعی، سنجش مخاطب آن است چرا که الزاما تمام مخاطبین یک کسب و کار در فضای مجازی حضور ندارند. بنابراین قبل از هرکار باید درصد و هدف حضور مخاطبین یک کسب و کار در شبکه‌های اجتماعی بررسی و تحلیل شود. گاها هدف حضور مخاطبین در شبکه‌های اجتماعی اطلاع سریعتر از اخبار، تخفیف‌ها، کمپین‌ها، مسابقات و … است و ویدیوهای تبلیغاتی شبکه‌های اجتماعی نیز متناسب با همین عوامل باید تولید شود.

  • ویدیو های معرفی محصول

در دنیای سریع امروز بسیاری از مخاطبان، خرید و دیدن محصولات را به صورت اینترنتی به حضور در بازارهای سنتی ترجیح می‌دهند و پیش از خرید، نظرات استفاده کنندگان قبلی، نقد محصول، یادداشت‌های تخصصی و … را در فروم‌های مختلف مطالعه می‌کنند.

کسب و کاری موفق است که علاوه بر پوشش دهی تمام این موارد، ویدیوهای تبلیغاتی محصول خود را به بهترین شکل تولید و انتشار دهد و مخاطب با دیدن ویدیو بتواند تمام نقاط قوت و ضعف محصول را متوجه شود و خرید مطمئنی انجام دهد چرا که استفاده از ویدیو معرفی محصول با ارزش دهی به مخاطب، می‌تواند شما را در دنیای رقابتی امروز متفاوت کند.

 

برگرفته شده از وب سایت استودیو با هم (https://bahamstudio.com/)