…………………………………۳۳
۲-۱۲-۲-۲ بعد عاطفی……………………………………………………………………………………………………….۳۴
۲-۱۲-۲-۳ بعد عملکردی………………………………………………………………………………………………….۳۴
۲-۱۳ انواع مسئولیت پذیری………………………………………………………………………………………………۳۵
۲-۱۴ عناصر مسئولیت پذیری……………………………………………………………………………………………۳۶
۲-۱۵ اهمیت مسئولیت پذیری………………………………………………………………………………………….۳۷
۲-۱۶ عوامل مؤثر در رشد مسئولیت………………………………………………………………………………….۳۸
۲-۱۶-۱ مسئولیت پذیری و خانواده………………………………………………………………………………….۳۹
۲-۱۶-۱-۱ شیوه های تربیتی و احساس مسئولیت…………………………………………………………..۴۰
۲-۱۶-۲ موانع مسئولیت پذیری در محیط خانواده…………………………………………………………..۴۱
۲-۱۷ شرایط و مقدمات مسئولیت پذیری…………………………………………………………………………۴۲
۲-۱۸ مسئولیت پذیری از دیدگاه روان شناسان………………………………………………………………..۴۳
۲-۱۸-۱ دیدگاه فرانکل: وجودگرایان…………………………………………………………………………………۴۳
۲-۱۸-۲ دیدگاه آدلر و روان شناسی فردی……………………………………………………………………….۴۴
۲-۱۸-۳ دیدگاه پرز، گشتالت درمانی………………………………………………………………………………..۴۴
۲-۱۸-۴ دیدگاه اریک برن، تحلیل تبادلی…………………………………………………………………………۴۶
۲-۱۸-۵ دیدگاه گلاسر، واقعیت درمانی…………………………………………………………………………….۴۶
۲-۱۸-۶ دیدگاه گوردون آلپورت………………………………………………………………………………………..۴۸
۲-۱۸-۷دیدگاه آلبرت الیس، منطقی- هیجانی…………………………………………………………………۴۹
۲-۱۹ ویژگی های افراد مسئولیت پذیر……………………………………………………………………………..۵۰
۲-۲۰ شکل گیری مسئولیت پذیری در فرزندان……………………………………………………………….۵۱
۲-۲۱ انتخاب و مسئولیت پذیری……………………………………………………………………………………….۵۳
۲-۲۲ توقعات زیاد و مسئولیت گریزی……………………………………………………………………………….۵۳
۲-۲۳ تشویق درست، برگ برنده والدین……………………………………………………………………………۵۴
۲-۲۴ آثار و فواید مسئولیت پذیری……………………………………………………………………………………۵۵
۲-۲۵ مسئولیت پذیری از طریق الگو گرفتن از والدین……………………………………………………..۵۵
۲-۲۶ مبانی نظری سبک های فرزندپروری……………………………………………………………………….۵۷
۲-۲۶-۱ تاریخچه سبک های فرزندپروری…………………………………………………………………………۵۷
۲-۲۶-۲ تعاریف سبک های فرزندپروری…………………………………………………………………………..۵۸
۲-۲۶-۳ ابعاد سبک های فرزندپروری……………………………………………………………………………….۵۸
۲-۲۶-۴ انواع سبک های فرزندپروری……………………………………………………………………………….۶۰
۲-۲۶-۴-۱ سبک مستبدانه……………………………………………………………………………………………….۶۰
۲-۲۶-۴-۲ سبک مقتدرانه…………………………………………………………………………………………………۶۲
۲-۲۶-۴-۳ سبک آسان گیر………………………………………………………………………………………………۶۳
۲-۲۷ مناسب ترین سبک فرزندپروری………………………………………………………………………………۶۵
۲-۲۸ دیدگاه های نظری درباره سبک فرزندپروری…………………………………………………………..۶۶
۲-۲۸-۱ نظریه بامریند……………………………………………………………………………………………………….۶۶
۲-۲۸-۲ نظریه آدلر…………………………………………………………………………………………………………….۶۷
۲-۲۸-۳ الگوی شفر……………………………………………………………………………………………………………۶۹
۲-۲۸-۴ نظریه وینترباتم…………………………………………………………………………………………………….۷۰
۲-۳۰ بخش دوم: پیشینه پژوهش
۲-۳۰-۱ پژوهش های داخلی و خارجی درباره سبک فرزندپروری و رشد اجتماعی………..۷۰
۲-۳۰-۲ پژوهش های داخلی و خارجی درباره مسئولیت پذی…………………………………………۷۶
فصل سوم: روش شناسی
۳-۱طرح پژوهش………………………………………………………………………………………………………………. ۸۰
۳-۲ جامعه مورد پژوهش……………………………………………………………………………………………………۸۰
۳-۳ نمونه و روش نمونه گیری…………………………………………………………………………………………..۸۰
۳-۴ ابزار جمع آوری داده ها………………………………………………………………………………………………۸۰
۳-۴-۱ پرسشنامه شیوه های فرزندپروری بامریند…………………………………………………………….۸۰
۳-۴-۲ آزمون رشد اجتماعی وایتزمن………………………………………………………………………………..۸۱
۳-۴-۳ پرسشنامه مسئولیت پذیری نوجوانان……………………………………………………………………۸۲
۳-۵ فرایند اجرای پژوهش………………………………………………………………………………………………..۸۳
۳-۶ روش تحلیل داده ها……………………………………………………………………………………………………۸۴
فصل چهارم: یافته های پژوهش
۴-۱ یافته های توصیفی……………………………………………………………………………………………………..۸۶
۴-۲ یافته های استنباطی…………………………………………………………………………………………………..۸۸
فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری
۵-۱
یافته های پژوهش……………………………………………………………………………………………………….۹۴
فرضیه اصلی………………………………………………………………………………………………………………………..۹۴
فرضیه های فرعی…………………………………………………………………………………………………………………۹۴
فرضیه اول…………………………………………………………………………………………………………………………….۹۴
فرضیه دوم……………………………………………………………………………………………………………………………۹۹
۵-۲ محدودیت های پژوهش……………………………………………………………………………………………..۱۰۳
۵-۳ پیشنهاد های پژوهشی……………………………………………………………………………………………….۱۰۴
۵-۴ پیشنهادهای کاربردی…………………………………………………………………………………………………۱۰۴

منابع
الف: منابع فارسی………………………………………………………………………………………………………………………۱۰۵
ب: منابع انگلیسی……………………………………………………………………………………………………………………..۱۱۹
پیوست ها
الف: آزمون رشد اجتماعی وایتزمن………………………………………………………………………………………………۱۲۵
ب: پرسشنامه مسئولیت پذیری نوجوانان…………………………………………………………………………………..۱۲۹
ج: پرسشنامه شیوه های فرزندپروری بامریند…………………………………………………………………………….۱۳۱
چکیده انگلیسی…………………………………………………………………………………………………………………………..۱۳۳
فهرست جداول
جدول صفحه

جدول۲-۱ طبقه بندی دو بعدی سبک های فرزندپروری………………………………………………………………..۶۰
جدول۴-۱-۱ توصیف نمرات نمونه پژوهش در متغیرهای پژوهش…………………………………………………۸۶
جدول۴-۱-۲ همبستگی دوبه دویی متغیرهای پژوهش………………………………………………………………….۸۷
جدول۴-۲-۱ بررسی مفروضه های آماری آزمون رگرسیون چندگانه…………………………………………….۸۹
جدول۴-۲-۲ تحلیل واریانس رگرسیون مؤلفه های سبک های فرزندپروری والدین در پیش بینی رشد اجتماعی پسران…………………………………………………………………………………………………………………………۸۹
جدول۴-۲-۳ ضرایب رگرسیون استاندارد شده مؤلفه های سبک های فرزندپروری والدین در پیش بینی رشد اجتماعی پسران………………………………………………………………………………………………………۹۰
جدول۴-۲-۴ بررسی مفروضه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *