Posted on

مدیریت

به عنوان یه مدیر فروش، شما مسئولید تا تیم خود رو به شکلی رهبری کنین که به بالاترین جایگاه خود دست یافته و باعث کسب درآمد بیشتر واسه شرکت شه. مدیریت فروش رو میشه به سه بخش اصلی تقسیم کرد.

  1. پیشرفت روش هدف دار فروش و اجرا اون – این روش، روش هایی که تیم با مشتریان رابطه برقرار می کنه، چگونگی برخورد با محصول، چگونگی فروش و چیزای دیگه ای به جز اینا رو مشخص می کنه
  2. مربیگری و راهنمایی تیم فروش خود – در این روش شما باید مطمئن شین که تیم می دونه چیجوری محصول رو به فروش برسونه و کار خود رو در همین زمینه خوب انجام بده.
  3. نظارت و آزمایش کارکرد و اهداف – در این روش، شما باید شاخصای عملکردی کلیدی رو مشخص کرده و از این که تیم شما کار خود رو خوب انجام میده مطمئن شین.

مدیریت فروش موثر از اهمیت زیادی برخورداره، چون حجم بالایی از کارا رو واسه کل سازمان سازماندهی می کنه. مدیر فروشی که قادر به ایجاد یه فرهنگ مثبت نباشه، می تونه به روحیه کارکنان آسیب بزنه و در آخر باعث از دست دادن و یا آسیب دیدن بعضی از کارکنان فروش با استعداد شه.

۱۰ روش هدف دار برتر واسه تبدیل شدن به یه مدیریت فروش موفق

به عنوان یه مدیر فروش، شما نقش مهمی رو در موفقیت تیم خود بازی می کنین. چون که تنها کسی هستین که فرهنگ سازمانی فروش شرکت رو تنظیم کرده و ازش استفاده میکنین.

یه تیم فروش پر توان، ارزش زیادی رو واسه یه شرکت به ارمغان می آورد چون که، کارکرد اونا مستقیما باعث کسب پول و درامد واسه شرکت می شه. به همین ترتیب، تیم فروشی که منظم نیس و باعث تولید یافته های متناقضی می شه می تونه باعث هدر رفتن منابع شرکتی زیادی شه. بنابر این باید اطمینان انجام بشه که تیم فروش به یافته های منطقی و سازگاری دست پیدا می کنه؛ چون که، شما واقعا نمی تونین به سهامداران خودتون بگید که سود ۲ ماه گذشته رو به خاطر این که فروشندگانتان خوب عمل نکرده ان از دست دادین.

با این حال، در همین زمینه بعضی روش های درست و کاربردی هست که ارزش یادآوری کردن رو دارن. واسه قرار گرفتن در راه درست، ده تا از بهترین راهکارهای مدیریت موفق فروش در زیر عنوان شده که بهتره به مطالعه اونا بپردازید.

  1. آدمایی با بهترین استعدادها رو پیدا کرده و تلاش کنین اونا رو در درون سازمان حفظ کنین

یکی از گزارشات دانشگاه DePaul که تازگیا منتشر شده نشون داده که به صورت میانگین ​​۶ ماه زمان میبره تا یه نماینده فروش جانشین شه و هزینه های اون تقریبا چیزی در حدود ​​۱۱۰،۰۰۰ دلاره. این سرمایه گذاریای شرکت رو با مشکل مواجه ساخته و اگه فرد اشتباهی استخدام شه می تونه همه چیز رو به هم بریزه.

اگه می خواین تیم در حال پیشرفتی داشته باشین، تلاش کنین که بهترین استعدادهای در دسترس رو پیدا کنین و انا رو در سازمان حفظ کنین. در حالی که این ممکنه هزینه بیشتری رو به دنبال داشته باشه، در دراز مدت، باعث صرفه جویی در وقت، پول و و منابع سازمان می شه.

  1. اولویتای خود رو دوباره تنظیم کنین

مدیریت فروش بسیار متفاوت از فروشه. در واقع این معنی، به جای اینکه به کار خودتون و بستن معاملات مربوط باشه، به شما اطمینان میده که کارکنان تون کار خود رو خوب انجام میدن. به عنوان یه مدیر، شما باید وقت و منابع خود رو واسه کمک به تیم خود صرف کنین و امتیازات مثبتی رو به دست بیارید، نه این که خودتون ، کار رو به درستی انجام بدین.

همکاری با تیم فروش خود و هدایت اونا کلید بهبود فروش و رسیدن به اهداف تونه

  1. به تیم خود کمک کنین تا یه برنامه مناسب داشته باشه

اگه کارکنان تیم شما زمان خود رو صرف راهنمایی مشتریان نکنن، مشتریان واسه انجام هرگونه خریدی با مشکل مواجه می شن و بنابر این تلاش می کنن تا از شما خرید نکنن. انگار این کار آسون باشه، اما ایجاد مشکل و از بین رفتن هماهنگی با اهداف کلی خیلی راحت و در چشم برهم زدنی اتفاق می افته.

مدیران فروش مناسب به تیم خود کمک می کنن تا زمان خود رو به صورت عقلانه مدیریت کنن و بر فعالیتای تولید درآمد خود تمرکز داشته باشن. شاید تیم شما از سهم و اندازه تاثیر خود بر سازمان مطلعه اما ممکنه ندونه که چیجوری می تونه به جایگاه اصلی خود دست پیدا کنه. به عنوان مدیر فروش، کار شما اینه که به اونا کمک کنین تا برنامه ای داشته باشن و بتونن از اون واسه رسیدن به اهدافشون استفاده کنن.

  1. شناسایی راه

کمی وقت بذارین تا فهمیده باشین چه مشکلاتی در جریان فروش شرکت شما هست. این کار دلیل می شه تا برنامه ای رو که تو ذهن دارین و میدونید که موثره پیش ببرین. به بررسی این موضوع بپردازید که تیم فروشتان وقت خود رو صرف انجام چه کاری می کنه و این کار ارزشمنده یا نه. اما تلاش کنین به تله دقیق شدن و فوکوس کردن بر افکار منفی گرفتار نشید. وقتی که مشاهده کردین کارکنان تیم فروشتان کار خود رو خوب انجام میدن، به اونا شادباش بگید و پاداشایی رو براشون در نظر بگیرین.

  1. به کار گیری تکنولوژی

همیشه در جستجوی تکنولوژی جدیدی باشین که می تونه خلاقیت و کارایی تیم شما رو بیشتر کنه. در نظر بگیرین که تکنولوژی مربوطه با نرم افزار و وسایل فعلی تیم موافق باشن. مثلا، CRM بر اساس ابر می تونه به تیم شما کمک کنه تا فروش بیشتری داشته باشه و همکاری بین اعضای تیم رو آسون تر می کنه.

هر اون چیزی که انتخاب می کنین باید با وسایل اصلی که تیم از اونا استفاده می کنن، ترکیب شه. همیشه به این موضوع فکر کنین که شرکت شما به چی نیاز داره و چی براتون مهمه و چی به شما در رسیدن به سیستمای مناسب کمک می کنه. اینجور افکاری شک نداشته باشین باعث می شن که در کارتون موفقتر باشین و به تیمتون هم کمک کنین تا تیمی کارکشته باشن.

  1. سرزنش کردن رو کنار بذارین

یکی از مشکلات عادی موجود در بیشتر تیمای فروش اینه که نبود تکرار فروش می تونه باعث شه که اعضای تیم شروع به سرزنش همدیگه کنن. در واقع مشکل اینه که کارکنان،دیگه رهبران خود رو دوست ندارن و زمان زیادی رو صرف دنبال کردن اهداف اونا نمی کنن. پس، چرخه یافته های ضعیف بازم پشت سر هم تکرار می شه. بنابر این بهتره سرزنش کردن اعضای تیم رو کنار بذارین و پس از اون به چشمتون می بینید که یافته های هر کسی خوب میشه.

  1. به دنبال پیدا کردن نشونه هایی باشین که مشکل موجود در تیم رو به شما نشون بدن

به عنوان یه مدیر فروش، شما باید همیشه به فکر آینده باشین و به جست و جوی نشونه های مشکل بپردازید. به تغییرات کوچیک روی داده در رفتار تیم فروش خود توجه کنین چون ممکنه نشون دهنده مشکلات بزرگ تری باشن. فعالانه به تیم خود واسه بهبود عملکردشون کمک کنین، تا از به وجود اومدن مشکلات بزرگ تر در راه رسیدن به اهداف جلوگیری کنین.

  1. بازخورد

اگه می خواین تیم خود رو مسئولیت پذیر کرده و تیمی با کارکرد بالا داشته باشین، پس باید این کار رو انجام بدین. واسه داشتن یه فرهنگ رو راست و آزاد، شما باید به بحث بازخورد توجه خاصی داشته باشین و از اعضای تیم هم بخواین بدین امر توجه کنن.

  1. دقیق شدن و فوکوس کردن روی چرخه فروش خود

بهبود چرخه فروش یکی از مهم ترین مواردیه که تیم فروش می تونه انجام بده. البته باید تلاش کنین در دام اعداد و ارقام گرفتار نشید.با این حال، چرخه فروش، موضوعیه که باید به کنترل اون بپردازید، پس باید مراقب باشین که از اون صرف نظر نکنین.

  1. جشن پیروزی و فهمیدن به این موضوع که به چه دلیل برنده شدید

همیشه یادتون باشه که باید پیروزی تیم خود رو جشن بگیرین و مهم تر از اون اینه که بدونین چیجوری به موفقیت رسیده این. با تیم خود صحبت کنین تا دریابید که کی، باعث موفقیت شده و در آینده چه چیزایی می تونه بهبود یابد.

نتیجه گیری

تو یه سازمان، بخشای فعال زیادی هست، اما واسه این که یه کار و کاسبی رشد کنه و به جایگاه واقعی خود در بازار برسه، باید مدیریت فروش قوی داشته باشه. مدیریت فروش می تونه به بهتر شدن تکنیکای فروش، سیستما و فرایندها کمک کرده و در آخر باعث افزایش درامد سازمان شه. درک مدیریت فروش اولین قدم واسه تبدیل شدن به یه مدیر فروش بهتره.

پس برنامه ریزی و هدف گذاری بخش مهمی از مدیریت فروش رو به خود تخصیص میده. حالا خوبیش اینه در همین زمینه منابع زیادی هست که می تونه به رشد و پیشرفت تیمتون کمک کنه.

چیجوری برنامه ریزی کنیم؟

رمز و راز موفقیت آنتونی رابینز

اختصاصی مدیریت