اردیبهشت 10, 1403

معرفی برنامه زندگی پس از زندگی شبکه چهار

برنامه زندگی پس از زندگی بستری برای بیان تجربه‌های نزدیک به مرگ افراد است. در این برنامه افرادی که تجربه‌های خروج از کالبد و نزدیک به مرگ را داشته اند، از ایران و جهان انتخاب می‌شوند و به این برنامه دعوت می‌شوند. برنامه زندگی پس از زندگی اوّلین بار در ماه رمضان سال ۱۳۹۹ پخش شد و بازهم در ماه مهمانی خدا در سالهای بعد پخش شد. نظرسنجی‌ها حاکی از آن است که فصول دو، سه و چهار این برنامه، پربیننده‌ترین بخش‌های این برنامه بوده اند. شاید دانستن درباره تجربه‌های ماورایی افراد برای هرکسی جذاب باشد. به همین دلیل در این مطلب از سایت آسمونی تصمیم داریم اقدام به معرفی برنامه زندگی پس از زندگی شبکه چهار کنیم. با ما همراه باشید.

زندگی پس از زندگی و عوامل اجرایی آن

این برنامه به تهیه‌کنندگی و اجرای عباس موزون اجرا می‌شود و مربوط به بیان تجربه‌های ماورایی افراد است. افرادی که مرگ را با چشمان خود دیده‌اند و حال به عالم زندگی بازگشته و می‌توانند از تجربیات نزدیک به مرگ خود بگویند. پنجمین فصل این برنامه در ماه رمضان ۱۴۰۳ پخش شد. طبق گفته آقای موزون افراد برای حضور در این برنامه از سخت گیرانه‌ترین فیلتر‌ها به منظور راستی آزمایی فیلترهایشان عبور می‌کنند. برای اجرای بهتر این برنامه طیفی از عوامل مذهبی و پزشکی بکار گرفته شده اند. به طوری که موبدان زردتشتی، خاخام‌های اعظم یهودی، متخصصان و پزشکان بیهوشی و دو پرفسور آلمانی صاحب نظر هم در اجرای بهتر این برنامه ایفای نقش کرده اند.

تلاش‌های عباس موزون برای تهیه این برنامه

طبق اطلاعات بدست آمده، از ۲۵ سال پیش عباس موزون به اجرای برنامه‌های مربوط به زندگی بعد از مرگ علاقه‌مند بوده است. اما ظاهرا شبکه‌های تلویزیونی علاقه چندانی به این موضوع برای تهیه برنامه موردنظر آقای موزون نشان نداده اند. ظاهرا او با شبکه‌های مختلفی از جمله مستند، امید، شبکه چهار و… برای این امر رایزنی کرده و به نتیجه چندانی نرسیده است. تا جایی که او تصمیم گرفته با هزینه شخصی این برنامه را تهیه کند. درنهایت شبکه چهار با درخواست میزبانی عباس موزون برای پخش این برنامه موافقت کرده است. طبق آمار‌های منتشر شده، فصل دوّم این برنامه نسبت به فصل اوّل رشد ۲۰ درصدی از نظر تعداد مخاطب تجربه کرده است. ظاهرا تلاش بر این بوده که در انتخاب نام این برنامه از کلمه «مرگ» استفاده نشود. به همین دلیل بجای استفاده از کلمه «زندگی بعد از مرگ» از عبارت “زندگی پس از زندگی” استفاده شده است.