اردیبهشت 8, 1403

مراحل ساخت توکن از صفر تا صد به زبان ساده

توکن ارز دیجیتال، خودش صاحب بلاکچین نیست. شاید در ابتدا فهم این موضوع برای شما دشوار باشد. اما در ادامه با مفهوم توکن به صورت مفصل آشنا خواهیم شد. همان طور که اشاره شد یک توکن به خودی خود صاحب بلاکچین نیست. روی شبکه های دیگر مانند بیت کوین یا اتریوم منطبق می گردد.

از بهترین توکن های بازار می توان به تتر، چین لینک، دای  و … اشاره نمود. عمدتا توکن ها برای کاربرد خاصی ایجاد می شوند. مثلا اگر یک توکن برای رفتن به سینما ایجاد شود. نمی توان از آن برای سوار شدن در مترو استفاده نمود.

توکن ها را معمولا می توان روی هر بلاکچینی که از قراردادهای هوشمند و برنامه نویسی سطح  بالا بهره می برد. راه اندازی نمود. معمولا در حال حاضر اکثر توکن های ارز دیجیتال روی بستر ارز دیجیتال اتریوم ایجاد می شود. برای ساخت یک توکن شما باید از زبان برنامه نوسی همان توکن و استاندارهای آن تبعیت کنید.

ایجاد توکن بسیار آسان است و کمتر از چند ساعت زمان می برد. اما این به این معنی نیست که هر توکن ارزشمند است و حتما باید خریداری شود. ممکن است. توکن ایجاد شده کاملا بی ارزش باشد. عمدتا ارزش توکن به واسطه ی ورود در صرافی های معتبر و دخیل شدن در یک پروژه ی کاربردی است که انجام این کار بسیار دشوار است.

منظور از توکن کاربردی این است که باید از این توکن در یک یا چند پروژه مورد استفاده قرار گیرد. معمولا قیمت این توکن ها هیچ پشتوانه ای ندارد و دربازار از طریق عرضه و تقاضا تعین می گردد. تنها دلیلی که می توان برای ایجاد یک توکن به جای ارز دیجیتال به آن اشاره نمود. صرف وقت و هزینه ی بسیار کم تر است.

این مطلب را هم بخوانید :   برای ساخت ویدیو تبلیغاتی کدام بهتر است؟ موشن گرافیک یا ویدیو هایی با بازیگران مطرح؟

توکن ساز چیست؟

 

توکن ساز اولین پلتفرم غیر متمرکز ایرانی است که در بستر بلاک چین فعالیت می کند. به کمک توکن ساز می توانید انواع قراردادهای هوشمند را بر بستر اسمارت چین باینانس ایجاد نمایید. شما در توکن ساز قادر خواهید بود تا 5 نوع خاص از توکن را ایجاد نمایید. شما می توانید هر کدام از این قرار داد ها را با توجه به نیاز خودتان ایجاد و استفاده نمایید.

 ویژگی­های قراردادهای هوشمند چیست؟

  • استاندارد بودن: یکی از ویژگی های یک توکن معتبر استاندارد بودن آن است. معمولا توکن های ساخته شده بر بستر پلتفرم توکن ساز از استاندارد بهره BEP20بهره می برد که سازگار با هر کیف پول BEP20 در سراسر جهان است و دارای نام، نماد و مقدار اعشار است.
  • بهره مندی قابلیت سوپاپ: قابلیت سوپاپ در حقیقت مشخص می کند که تعداد ساخت توکن دارای حد معینی است و بیش از آن نمی توان توکن ساخت. این قابلیت به خریداران این اطمینان را می دهد که بیش از حد تعیین شده، توکن تولید نمی شود.
  • قابلیت ضرب مجدد: قابلیت MINT به صاحب یا سازنده توکن این اختیار را می دهد تا در هر زمان که بخواهد؛ توکن ضرب نماید. اگر نیازی به قابلیت ضرب توکن نباشد. می توان این قابلیت را غیر فعال نمود که فقط توسط سازنده ی توکن این امکان وجود دارد.
  • قابلیت توکن سوزی: شما می توانید توکن های ایجاد شده را بسوزانید. این کار باعث کم شدن توکن و به اصطلاح محدود شدن عرضه توکن و در نتیجه بالارفتن قیمت توکن گردد.
  • قابلیت مالکیت: توکن های ایجاد شده توسط شما می تواند قابلیت مالکیت داشته باشد و صاحب توکن قادر است توکن ها را ضرب کند و توابع جدید را فراخوانی نماید.
  • قابلیت تعریف نقش: شما می توانید به توکن خود نقش های متنوعی را اختصاص دهید و هم چنین قابلیت انتقال مالکیت توکن نیز وجود دارد.
این مطلب را هم بخوانید :   پارس هوای البرز

برای ساخت توکن باید چه کار کنم؟

برای ساخت توکن خود باید در ابتدا به وب سایت توکن ساز به آدرس  www.tokensaz.org مراجعه نمایید. سپس باید بر روی دکمه ی ساخت ارز دیجیتال در باینانس کلیک نمایید. پس از آن به صفحه ای هدایت می شوید که در آن جا می توانید توکن مورد نیاز خود را تولید نمایید.

پس از کلیک بر روی دکمه ی ساخت توکن به صفحه ای هدایت می شوید. که از شما می خواهد تا برای ساخت توکن ابتدا متاماسک را نصب و به سایت اتصال دهید.

پس از آن باید مشخصات توکن، ویژگی های توکن و نوع توکن و شبکه،  قوانین اجرایی و تراکنش را مشخص نمایید. از جمله مشخصاتی که در تولید توکن باید مشخص نمایید. می توان به نام توکن، نماد توکن، تعداد اعشار توکن و عرضه اولیه توکن اشاره نمود.

از ویژگی های توکن می توان به نوع عرضه و نوع دسترسی و ویژگی های چون تایید کد منبع، حذف کپی رایت، قابلیت سوختن و قابلیت ضرب نمودن اشاره نمود. هم چنین شما توانایی انتخاب نوع توکن و شبکه را نیز خواهید داشت.

در وب سایت توکن ساز شما قادر خواهید تا 5 نوع توکن را ایجاد نمایید. که با توجه به امکاناتی و ویژگی های که از توکن خود انتظار دارید؛ می توانید اقدام به ساخت توکن نمایید.

از قسمت های بسیار جالب و ویژه ی سایت توکن ساز این که شما می توانید توکن های اختصاصی و متناسب برای خود ایجاد کنید. این توکن ها کاملا شخصی سازی شده و متناسب برای پروژه ی شما می باشد. برای این کار کافی است با تیم توکن ساز تماس بگیرید و درخواست خود را برای ساخت توکن اختصاصی خود ثبت مایید.

این مطلب را هم بخوانید :   وسایلی که خانه را شیک می کند: جزئیات تفاوت ایجاد می کنند

بعد از توکن سازی هر کسی می تواند توکن های در اختیار خود را بسوزاند. اما این مورد در صورتی میسر می باشد که سازنده در هنگام ساخت توکن این قابلیت را فعال نموده باشد.

جمع بندی کلی: وب سایت توکن ساز اولین پلتفرم ایرانی است که به کمک آن می توانید توکن مورد نظر خود را بسازید و به کمک آن قراردادهای خود را بر بستر ارزهای دیجیتال تنظیم نماید. در این وب سایت شما قادر خواهید بود. پنج نوع توکن تهیه نماید که هر کدام از این توکن ها ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند. عمدتا توکن های ایجاد شده توسط شما ارزشمند نیست و ارزش هر توکن به پذیرفته شدن آن توکن در صرافی های بزرگ و داشتن پروژه کاربردی بستگی دارد.