اردیبهشت 19, 1403

برگزاری کلاس مجازی با سرور اختصاصی

در یک سیستم آموزش آنلاین نرم افزار برگزاری کلاس مجازی، به اجرای ساده تر و بهینه تر یک کلاس آنلاین و یا تدریس آنلاین کمک خواهد کرد. یک نرم افزار اموزش آنلاین در واقع یکی از ابزارهای مهم یادگیری الکترونیکی و یا یادگیری مجازی است.

با توجه به رقابت روز افزون بین آموزش حضوری و غیر حضوری، سامانه یادگیری الکترونیکی، ویدئو کنفرانس تحت وب، تدریس مجازی و تدریس آنلاین با سامانه آموزش مجازی lms به لغات پرکاربرد در صنعت آموزش تبدیل شده اند. در این مقاله روش پیاده سازی آموزش مجازی و ال ام اس دانشگاهی بررسی و معرفی می گردد.

کلاس مجازی یا وب کنفرانس web conference یا جلسات آنلاین ویژه سازمان های بزرگ

می‌توانید یک سیستم برگزاری کلاس مجازی یا وب کنفرانس web conference، خاص مؤسسه خود طراحی کنید.

اگر یک مؤسسه خیلی بزرگ هستید و می‌خواهید نرم افزار برگزاری وبینار خاص و منحصر به فرد خود را داشته باشید و البته بابت این منحصر به فرد بودن، می‌توانید هزینه بالایی کنید، صد البته یک تیم فنی و برنامه نویس حرفه ای دارید، می توانید یک سیستم سفارشی برای سازمان خود بنویسید. دقیقاً مانند کاری که تعدادی از دانشگاه‌های بزرگ در داخل کشور مانند دانشگاه امیرکبیر انجام داده‌اند.

این راه، گران‌ترین و زمان‌برترین روشی است که می‌توانید انتخاب کنید. حتی اگر سفارش ساخت چنین سیستمی را بدهید، قطعا بابت آن هزینه زیادی از شما خواهند گرفت و حداقل شش ماه طراحی آن طول خواهد کشید. ارزش بهترین نرم افزار کلاس مجازی صرف نظر از قیمت نرم افزار وبینار، به پیاده سازی بهینه و بهره برداری ساده از آن برمی گردد.

این مطلب را هم بخوانید :   فروشگاه اینترنتی افراکالا

مزایای تدریس مجازی با برگزاری وب کنفرانس web conference یا کلاس مجازی

  • منحصربه فرد هستید (یعنی این سیستم هیچ کجای دیگر استفاده نشده و خاص شماست) و همین می‌تواند یک امتیاز بزرگ برای سازمان شما باشد.
  • از لحاظ امنیت قابل اعتماد تر است. (سیستمی که عمومی باشد و همه در اختیار داشته باشند احتمال مشکلات امنیتی در آن بسیار بیشتر خواهد بود)
  • از لحاظ سفارشی‌سازی، همه چیز به دلخواه و خواست شما قابل تغییر خواهد بود.

معایب برگزاری وب کنفرانس web conference یا کلاس مجازی در این روش

  • طبیعتاً هزینه بسیار بالایی لازم است.
  • طراحی و تست آن ممکن است زمان‌بر باشد.
  • هزینه‌های پشتیبانی و نگهداری نرم‌افزار توسط تیم طراح، سرور اختصاصی برای نرم‌افزار و… هم باید در نظر گرفته شود.