میتسوبیشی در نظر داره ماه آینده از چندمین فیس لیفت کراس اوور کوچیک ASX بطور رسمی در نمایشگاه خودروی ژنو رونمایی کنه. نسل فعلی این کراس اوور که در بعضی بازارها با نام اوتلندر اسپرت یا RVR به فروش می رسه، در سال ۲۰۱۰ معرفی شده و از اون تاریخ تا الان میتسوبیشی با بروزآوریای زیاد تلاش کرده ASX رو در چرخه رقابت حفظ کنه.

میتسوبیشی ASX 2010

در مقایسه با فیس لیفتای قبلی، دامنه تغییرات در فیس لیفت چهارم بسیار گسترده بوده و تماشاگر مدلی به طور کامل متفاوت در نمای روبرو هستیم. در این نما میتسوبیشی ASX حالا همخوانی بیشتری با معنی "سپر دینامیک" (Dynamic Shield) پیدا کرده.

میتسوبیشی ASX 2018

میتسوبیشی ASX 2020

با تغییراتی که در چلوپنجره، شکل چراغای اصلی و روشنایی در روز LED، چراغای مه شکن و سپر انجام شده، ASX به طور کامل مثل اکلیپس کراس شده. برخلاف قسمت جلو، اندازه تحولات در نمای عقب محدودتر بوده و مهندسین میتسوبیشی به به کار گیری چراغای LED با گرافیک متفاوت و سپری جدید با ضربه گیر زیرین اکتفا کردن.

میتسوبیشی ASX 2018

میتسوبیشی ASX 2020

اضافه شدن سه رنگ Red Diamond، Sunshine Orange و Oak Brown به لیست رنگای ASX از دیگر موارد می تونیم بگیم.

در داخل کابین به کار گیری سیستم اینفوتینمنت پیشرفت یافته اولین و مهم ترین نکته ایه که جلب توجه می کنه. این سیستم به یه نمایشگر هشت اینچی لمسی مجهز شده و در تریمای رده بالا از مسیریاب شرکت کامل کامل استفاده میکرد. هم اینکه اپلیکیشنی واسه کنترل اندازه سوخت باقی مونده در باک خودرو طراحی شده که در صورت تشخیص کم بودن سوخت نزدیک ترین پمپ بنزین رو به راننده پیشنهاد میده.

میتسوبیشی ASX 2018

میتسوبیشی ASX 2020

سیستم اینفوتینمنت پیشرفته میتسوبیشی ASX یه اپلیکیشن اختصاصی دیگه هم داره که نکاتی رو درباره نگهداری بهینه و سرویسای دوره ای در اختیار راننده میذاره.

میتسوبیشی ASX 2020 در قاره اروپا با یه موتور ۲ لیتری چهار سیلندر MIVEC به فروش می رسه. درباره مشخصات این موتور فعلا اطلاعاتی منتشر نشده، اما شاید همون نمونه به کار رفته در اوتلندر بوده و قدرتی برابر با ۱۴۸ اسب بخار و ۱۹۵ نیوتن متر گشتاور داره.

نیروی تولیدی به وسیله موتور نامبرده از راه گیربکس ۵ سرعته دستی یا نمونه CVT INVECS 3-III شش سرعته با حالت اسپرت به چرخای جلو یا هر چهار چرخ (در صورت سفارش مشتری) منتقل می شه.

انتظار میره تریمای رده بالای ASX به موتور ۲٫۴ لیتری مجهز شن. این موتور هم ۱۶۸ اسب بخار قدرت و حدود ۲۳۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کنه. اما با در نظر گرفتن مشارکت میتسوبیشی و هولدینگ رنو نیسان، پیشرفت نسل بعدی میتسوبیشی ASX در هاله ای از ابهام به نظر می رسه و این احتمال هست تا این خودرو هم جای خود رو به یکی از اجناس مشترک رنو نیسان (مانند دوقلوهای نیسان قشقایی و رنو کجار) بده. در اینجور شرایطی هویت جداگونه میتسوبیشی ASX کم کم از بین میره.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *