اردیبهشت 8, 1403

صندلی دندانپزشکی از چه قطعاتی تشکیل شده و چقدر اهمیت دارد؟

صندلی دندانپزشکی از چه قطعاتی تشکیل شده و چقدر اهمیت دارد؟

یونیت دندان ابزار کاری ضروری هر دندانپزشکی است. حرفه ای. این یونیت دندانپزشکی از قسمت های خاصی تشکیل شده است که شامل صندلی دندانپزشکی، مدفوع، نورپردازی، جعبه هیدریک، آسپیراسیون، کاسپیدور و سایر عناصر است که در ادامه توضیح خواهیم داد.

علاقه مندان جهت اطلاع از رادیوگرافی ، یونیت دندان پزشکی ، رادیوگرافی و آر وی جی به صفحه مربوطه مراجعه فرمایید و کسانی که نیاز دارند درباره تجهیزات دندانپزشکی مطالعه داشته باشند از طریق بلاگ سایت دنتی شاین مراجعه کنند برای اشنایی با رادیوگرافی کداک به صفحه https://dentyshine.com/رادیوگرافی-کداک/ مراجعه کنید.

طبق خط، محدوده و برند صندلی دندانپزشکی، آن اقلام متفاوت بوده و دارای عملکردهای خاصی خواهند بود. در این مقاله قطعات صندلی دندانپزشکی، مزایا و ویژگی های آن را با توجه به مدل به شما نشان می دهیم:

یک یونیت دندان کامل شامل چه قطعاتی است؟

صندلی دندانپزشکی

ما با اصول اولیه شروع می کنیم. صندلی دندانپزشکی یکی از مهمترین قسمت های هر یونیت دندانپزشکی هم برای بیمار و هم برای دندانپزشک است. از این نظر ارگونومی نقش بسیار مهمی دارد.

هر صندلی از یک صندلی، یک تکیه گاه سر، یک تکیه گاه و یک تکیه گاه تشکیل شده است. این صندلی می تواند یک صندلی استاندارد دندانپزشکی سنتی یا یک صندلی شکن زانو (سری 7) باشد. برخی از نکاتی که در انتخاب یک صندلی خوب باید در نظر گرفت این است که قابل تنظیم، سفت و سخت، ساخته شده از مواد با کیفیت و ارگونومیک است. در این حالت حداقل ارتفاع صندلی 400 میلی متر است، دارای سر مفصلی چند حالته است و حرکات صندلی را می توان از طریق پدال کنترل و صفحه کلید انجام داد.

سپیتتون

این مطلب را هم بخوانید :   معرفی سایت برای دانلود فیلم مستند

سپیتون ظرفی است که در کنار صندلی دندانپزشکی قرار می گیرد تا بتوانید در حین این کار بزاق را بشویید و ترشح کنید. در این حالت، کاپ کاسپیدور با چینی ساخته شده، قابل جابجایی و اتوکلاو می باشد. به این اضافه می کنیم که شیر آب قابل جدا شدن است تا بتوان آن را به روشی بسیار ساده تر تمیز کرد.

سیستم مکنده

آسپیراتور لوله کوچکی است که برای مکش بزاق جمع شده در دهان یا ذرات کوچک حفره استفاده می شود. هر دو سیستم آسپیراسیون و کاسپیدور در مورد راست دست ها در سمت چپ صندلی قرار می گیرند و اگر چپ دست باشند برعکس. اگر به تجهیزات دندانپزشکی دودست و چپ علاقه دارید، می توانید گزینه های موجود در این مقاله را بیابید:

پدال

پدال در یونیت دندانپزشکی برای فعال کردن چرخش ابزارهای مختلف، به عنوان مثال تنظیم صندلی یا فعال کردن آب گروه آب، عمل می کند. در مدل SD 150 پدال پیشرو است و کنترل میکروموتور را از طریق یک پتانسیومتر دارد.

علاوه بر این، پدال های بی سیم دیگری نیز مانند سری 5 ANCAR با اتصال Wi-Fi وجود دارد. مزیت بزرگ این است که جابجایی آن بسیار آسان تر است عملی تر، تمیزتر و ایمن تر، علاوه بر داشتن طول عمر مستقل. شارژها هر 4 یا 5 ماه یکبار انجام می شود و می توانید در حین شارژ با کابل کار کنید.

سینی یا میز ابزار

سینی ابزار یکی از ضروری ترین و کاربردی ترین ابزار برای هر حرفه ای است. سینی ابزار تمام وسایل مورد نیاز دندانپزشک را در خود جای می دهد تا با آنها کار کند. نحوه کار هر حرفه ای متفاوت است. حرفه ای هایی هستند که سیستم قاره ای یا شلاق را ترجیح می دهند، دیگرانی که شلنگ یا گاری آویزان را ترجیح می دهند.

لامپ روشنایی داخل دهانی

و در نهایت گشت و گذار قطعات یک یونیت دندانپزشکی را با نورپردازی به پایان می رسانیم. لامپ روشنایی داخل دهانی یکی دیگر از عناصر اساسی است که همه تجهیزات دندانپزشکی باید داشته باشند. این یک لامپ با شدت بالا است که تمام پرتو نور را در داخل حفره دهان بیمار متمرکز می کند تا بتواند بدون هیچ نوع مشکلی کار کند. لامپ های خود را در میان محبوب ترین لامپ های فروخته شده در بین دندانپزشکان جستجو کنید.

قطعات صندلی دندانپزشکی: مزایای آن چیست؟

اکنون که به طور عمیق دیدیم که صندلی های دندانپزشکی از چه اجزایی تشکیل شده اند، مزایای آن ها را در مقایسه با مدل های دیگر توضیح خواهیم داد.

سری 1 متشکل از یک صندلی راحتی است که در ارتفاع حداقل 400 میلی متر قرار گرفته است، به طوری که مداخله در قسمت های بالایی تسهیل می شود.

علاوه بر این، دارای سر مفصلی چند حالته است تا حرفه ای بتواند با آرامش کامل آن را حرکت دهد. همچنین متوجه شدیم که حرکت صندلی نیز به لطف پدال تنظیم کننده و صفحه کلیدهای اصلی و دستیار امکان پذیر است.

شما می توانید بین چندین روش کار انتخاب کنید: شلنگ آویزان (SD175)، سیستم قاره ای (SD150)، سیستم با چرخ دستی دندانپزشکی (SD60)