چرا سئو خوب همچنان یک استراتژی موفق است؟

به چه دلیل سئو خوب سایت بازم یه روش هدف دار موفقه؟

با گذشت چند سال از معرفی سئو و تغییراتی که از سال ۲۰۱۱ به بعد در دنیای سئو به وجود اومد، بعضی تصور می کنن که دوره سئو و بهینه سازی سایت واسه موتورهای جستجو به اتمام رسیده و باید به دنبال روشای جدیدی جهت افزایش فروش خود در فضای آنلاین باشن. در حالی که سئو خوب همیشه می تونین روشی قوی و کاربردی واسه حضوری موثر در فضای مجازی باشه.

از دیدگاه هدف دار، سئو خوب سایت فایده هایی داره که موجب می شه نسبت به خیلی از روشای بازاریابی دیجیتال بهتر باشه و نتایجی بلندمدت بسازه. در ادامه به ۵ نکته که باعث می شه سئو خوب بازم جز بهترین روش های هدف دار بازاریابی اینترنتی باشه، می پردازیم.

https://websima.com/wp-content/uploads/2017/04/به چه دلیل-سئو-خوب-بازم-یه-روش هدف دار-موفق-است؟.mp3

 

۱. کاهش هزینه های بازاریابی و تبلیغات اینترنتی

بازاریابی و تبلیغات در اینترنت روشای مختلفی داره که بعضی از اونا هزینه زیادی دارن. بعضی از مهم ترین روشای بازاریابی اینترنتی عبارتند از:

  • تبلیغات کلیکی گوگل (Google Adwords)

در این روش که وجود مزایده ای داره، افراد براساس کلمات کلیدی مورد نظرشون در موتور جستجوی گوگل تبلیغ می کنن. به صورتی که وقتی کاربری یه عبارت کلیدی (مثلا: خرید بلیط هواپیما) رو در گوگل جستجو می کنه، گوگل نشانی سایت اونا رو در صفحه اول یافته های و در بخش یافته های پولی نمایش میده. بعد هر کاربری که روی لینک تبلیغ اونا کلیک کنه پولی از حساب کاربری شرکت کسر می شه.

تبلیغات کلیکی گوگل جز بهترین روشای تبلیغات اینترنتیه، اما به دلیل وجود تحریمای گوگل و اندازه تبدیل بالای دلار نسبت به تومن، عموما واسه شرکتای ایرونی به صرفه نبوده و نیاز به سرمایه زیادی داره. از طرفی چون تبلیغات کلیکی گوگل ماهیتی مزایده ای داره، در کلمات کلیدی رقابتی اندازه قیمت هر کلیک شدیدا زیاد می شه.

نکته مهم دیگه اون هستش که سایت شما تا وقتی که پول پرداخت کنین در صفحه اول گوگل می مونه و ترافیکی دائمی نصیب سایت شما نمی شه. مزیت سئو خوب کسب ترافیکی پایدار واسه سایت بدون نیاز به صرف هزینه تبلیغاتی مدامه. هم اینکه شما اگه همون هزینه تبلیغات کلیکی گوگل رو صرف تولید محتوای با کیفیت و سئو شده کنین، در آینده ترافیکی دائمی نصیب سایت تون می شه.

  • بازاریابی در شبکه های اجتماعی

بازاریابی در شبکه های اجتماعی یکی از بهترین روش ها واسه برندینگ در فضای آنلاینه. واسه نشون دادن اینکه شرکت فعال و پویاست و با حضور خود در شبکه های اجتماعی واسه مخاطبان و مشتریانش ارزش تولید می کنه. تدوین روش هدف دار مناسب و موثر واسه بازاریابی در شبکه های اجتماعی کار ساده ای نیس و بعضی وقتا نیازمند صرف سرمایه قابل توجهیه. اینو هم به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین همه فعالیتای بازاریابی در این شبکه ها در آخر باید منتهی به رسوندن مخاطبان به سایت شرکت شه و از این روش ترافیک ورودی سایت زیاد شه.

نکته قابل توجه دیگه اون هستش که سهم کلی ترافیک ورودی هر سایت رو عموما گوگل و بقیه موتورهای جستجو تشکیل میدن. پس با سئو خوب میشه ترافیک ورودی سایت رو مستقیما بالا برد و نگران فیلترینگ یه شبکه اجتماعی خاص و کاهش ترافیک ورودی از اون به سایت نشد.

  • تبلیغات کلیکی و بنری در سایتای ایرونی

تبلیغات کلیکی و بنری در سایتای ایرونی هم چون وجود تبلیغاتی دارن تا وقتی ادامه پیدا میکنن که پول صرف اون ها شه. هم اینکه تجربه ثابت کرده که این نوع تبلیغات دارای ایرادات زیادی هستن و حتما باعث افزایش فروش سایت نمی شن. این نوع تبلیغات بیشتر از نظر بهبود آنلاین برندینگ شرکت در اینترنت موثره. تبلیغات بنری و کلیکی مثل تبلیغات کلیکی گوگل به دلیل مقطعی بودن در مقابل سئو خوب، ضعف بزرگی دارن و ترافیکی دائمی نصیب سایت نمی کنن.

این مطلب را هم بخوانید:
هک رشد چیست؟

سئو خوب سایت یه روش هدف دار موفقه

۲. حفظ سهم بازار

یکی از بزرگترین نگرانی های هر شرکتی حفظ سهم بازار خود در بلند مدته. با در نظر گرفتن شرایط رقابتی موجود در بیشتر کار و کاسبی های سود، شما واسه اینکه بتونین سهم بازار خود رو زیاد کنین یا حتی حفظ کنین، باید سهم رقبای تون رو تصرف کنین. امروزه که بیشتر افراد واسه کسب اطلاعات و خرید از گوگل و بقیه موتورهای جستجو استفاده می کنن، سئو خوب سایت و بودن در صفحه اول نتایج جستجوی گوگل به ازای کلمات کلیدی مربوط به کار و کاسبی شرکت، می تونه نقش مهمی در نمایش نفوذ شرکت شما در بازار داشته باشه. این جوری افراد وقتی که به دنبال خدمات و اجناس مربوط به کار و کاسبی شما باشن، نام سایت شرکت شما رو در بیشتر صفحات گوگل می بینن و همین امر واسه جلب اعتماد اونا بسیار موثره.

۳. آنلاین برندینگ

شما وقتی می تونین فروش شرکت خود رو از راه سایت زیاد کنین که تبدیل به برند شناخته شده ای در فضای آنلاین شید. برند اینترنتی یه شرکت حتما تاثیر گرفته از برند اون شرکت در دنیای واقعی نیس. خصوصا اگه فردی یه شرکت رو اولین بار در اینترنت پیدا کنه، در ذهنش هیچ تصویری از برند اون در دنیای واقعی نداره و هر چی در اینترنت ببینه، در تشکیل تصویر برند اون شرکت در ذهنش موثره.

سئو خوب چون باعث افزایش دیده شدن سایت شرکت شما در گوگل می شه، تاثیر مثبتی در تشکیل برند اینترنتی شرکت تون داره. مخاطبان اجناس و خدمات کار و کاسبی شما وقتی به دنبال نیازمندیای خود در گوگل هستن، نام شرکت شما رو در بالاترین جایگاه نتایج جستجوی گوگل دیده و وارد سایت شما می شن. اگه طراحی سایت شما خوب و جذاب باشه، احتمال اینکه فرد شرکت شما رو در مقایسه با رقیبان انتخاب کنه زیاد می شه.

۴. افزایش مفید بودن کمپینای بازاریابی

یه از نکات باحال هنگام برگزاری کمپینای بازاریابی و تبلیغات در رسانه های غیر اینترنتی، افزایش ترافیک ورودی از گوگل به سایت شرکته. مثلا وقتی افراد نام شرکت رو در تلویزیون می بینن یا بیلبورد اون رو در بزرگراه میبینن، واسه ارضای کنجکاوی خود نام شرکت رو در گوگل جستجو کرده و وارد سایت اون می شن.

مشکلی که خیلی از شرکتای معروف ایرونی با اونو به رو هستن، نبود سئو خوب سایت شرکته. این مشکل وقتی زیاد می شه که افراد موقع جستجوی نام شرکت در گوگل وارد سایتای متفرقه یا سایت نمایندگیای اون شرکت می شن و سایت اصلی بازدیدکننده زیادی جذب نمی کنه. این مسئله از ابعاد مختلفی اعتبار شرکت رو زیر سوال برده و اونا رو در رسیدن به اهداف شون با رقابت رو به رو می کنه.

۵. پیشرفت اجناس و خدمات

سئو و تحلیل رفتار کاربران از راه ترافیک ورودی به سایت می تونه دید خوبی نسبت به چیزهای مورد علاقه و سلایق مشتریان شرکت بدست دهد. در انجام تحقیقات بازار میشه با به کار گیری ابزارهایی مانند گوگل آنالیتیکز و کنسول جستجوی گوگل، چگونگی رفتار و نگاه کاربران به موضوعات سایت رو بررسی کرد و اطلاعات مفیدی رو واسه پیشرفت اجناس و خدمات جدید به دست آورد.

 

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *