اردیبهشت 8, 1403

نمره های زبان مورد نیاز مهاجرت به کانادا

کانادا مثل نیوزلند و استرالیا از مقصدهای مهاجرتی ایرانیان در چند دهه گذشته هستش.
توجه کنین که چه واسه مهاجرت سرمایه گذاری و چه مهاجرت تخصصی یا نیروی کار (skilled migrants) و چه مهاجرت کارآفرینی به کانادا، از خواهندگان اصلی (principal applicant) درخواست می شه تا علاوه بر ارائه مدارک لازم جهت اپلای در روند رقابتی مهاجرتی و رعایت امتیازهای مورد نظر، مدرک زبون ارائه کنن. بدون در اختیار داشتن مدرک زبون، حتی اگه بالاترین نمره لازم واسه مهاجرت رو در اختیار داشته باشین، پرونده شما بررسی نمیشه. شما اگه از ارائه مدرک زبون معاف هستین که متولد کشورای انگلیسی زبون مورد تایید اداره مهاجرت سه کشور اشاره شده باشین، وگرنه باید مدرک زبون انگلیسی یا فرانسه رو ضمیمه مدارک خود کنین.

نمره زبون لازم در روند مهاجرتی کانادا ظرف ۲۰ سال گذشته مرتب تغییر کرده و هر چند سال یه بار هم بروزرسانی و تجدید نظر می شه.
نکته ای که درباره مدرک زبون باید در نظر داشته باشین اون هستش که به دلیل افزایش خواهندگان و افزایش اندازه ارز، دریافت این مدرک هر سال، سخت تر و گران تر می شه.
پس اگه قصد مهاجرت به کشورای مهاجر پذیر انگلیسی زبون دارین، در اسرع وقت نسبت  به دریافت مدرک دست به کار شین. البته مدرک آیلتس ۲ سال و مدرک تافل اینترنتی ۵ سال اعتبار داره.

در قضیه مهاجرت به کانادا، شما باید فرم خود اظهاری (express entry) رو تکمیل کنین و این کار پس از ایجاد کد کاربری و رمز عبور و تعریف پروفایل رسمی در سایت رسمی اداره مهاجرت کانادا هستش.
این روند در سایت canada.ca انجام می شه و نیاز به اون هستش که شما زبون انگلیسی متوسط داشته باشین و با حوصله، راهنمای تکمیل اپلیکیشن و درخواست رو پر کنین. پس از تایید فرم خود اظهاری و دعوت شما به اپلای رسمی، شما باید مدارک خود رو از جمله مدرک زبون، ضمیمه پروفایل کنین. شما نباید هیچ مدرکی رو تا وقتی که اداره مهاجرت کانادا از شما درخواست نکرده، به نشانی این اداره بفرستین.

این مطلب را هم بخوانید :   تمامی اتفاقات بزرگی که در اپیزود پایانی فصل هفتم سریال «بازی تاج و تخت» رخ داد

مدارک زبون مورد قبول اداره مهاجرت کانادا

شما می تونین هم واسه زبون انگلیسی و هم زبون فرانسه، امتیاز مورد نظر رو در روند مهاجرت نیروی کار کانادا بدست بیارین. مدارک مورد قبول اداره  مهاجرت کانادا در سال ۲۰۱۸ میلادی واسه مهاجرانی که زبون مادری اونا انگلیسی نیس به توضیح زیره:

مدرک زبون انگلیسی هم به صورت مدرک زبون کانادایی یا CELPIP ارائه می شه که واسه مشاهده اطلاعات درباره چگونگی  شرکت در این آزمون  و دریافت مدرک اون باید به CELPIPTEST.CA مراجعه کنین. هیچ احتیاجی  هم به مشاور و وکیل واسه تکمیل فرما و چگونگی شرکت در آزمون نیس و باید به اطلاعات ارائه شده در سایت مراجعه کنین.

مدرک بعدی ، مدرک آیلتسه. شما باید حتما مدرک زبون آیلتس جنرال اخذ کنین.

English

CELPIP: Canadian English Language Proficiency Index Program

 

you must take the CELPIP-General test

 

we don’t accept the General-LS test for Express Entry

 

 

IELTS: International English Language Testing System
you must take the General Training option

 

we don’t accept the Academic option for Express Entry

 

French

TEF: Test d’évaluation de français, including:

 

compréhension de l’écrit

 

compréhension de l’orale
expression écrite

expression orale

زبون فرانسوی هم مورد قبول  کشور چند ملیتی و چند زبانه کانادا هستش.
شما باید واسه اثبات ادعای  خود واسه تسلط به زبون فرانسه، مدرک TEF  ارائه کنین که در ایران، آزمون اون برگزار می شه.
کلیه مدارک زبون شما باید به یه وقتی که اپلای میکنین، اعتبار داشته باشین. بررسی فرم خود اظهاری، آخر ۱۲ ماه زمان میبره و شما باید وقتی آیلتس  رو دریافت کنین که با فاصله کم، فرم EXPRESS ENTRY رو تکمیل کنین. وگرنه باید  مدرک زبون جدید اخذ کنین. اثبات اینکه شما در بیرون مرز کشور و در دانشگاه انگلیسی زبون تحصیل کردین، واسه WAIVE  شدن  در مورد  مدرک زبون مورد قبول اداره مهاجرت کانادا نیس و البته استثنائاتی اداره مهاجرت نیوزلند واسه مهاجران متخصص که قصد مهاجرت به این کشور دارن، قائل هستن.

این مطلب را هم بخوانید :   آنچه در مصرف شور و ترشی و روش های نگهداری آن ها باید بدانیم

اگه واسه مهاجرت نیروی کار قصد اپلای در سیستم مهاجرت کانادا دارین، اصلا وقت خود رو تلف وکیل و گشت زدن الکی در اینترنت نکنین! همه چیز در سایت رسمی اداره مهاجرت کانادا در اختیار شما هستش.

هر سوالی هم داشته باشین در بخش FAQ ارائه شده.

اگه بازم جواب سوال خود رو پیدا نکردید، پیشنهاد میکنیم از راه پست الکترونیک و فرم ارتباطی اداره مهاجرت کانادا با مسئولان این اداره در رابطه بوده و در وقت و هزینه خود با این وضعیت ارز، صرفه جویی کنین.

آشنایی با روش مهاجرت تخصصی به نیوزلند