اردیبهشت 8, 1403

ایده های لوکس دکوراسیون با الهام از خانه چهره ها

چهره ها، ستاره ها و هنرمندان در سراسر دنیا مورد توجه زیاد همه مردم قرار دارن و سبک و راه و روش زندگی اونا همیشه زیر نظر دوربین عکاسان و خبرنگارهاست.

تقریبا همه خبرهای منتشره در مورد این افراد، از کوچیک ترین فعالیتایی که انجام میدن تا وضعیت خونه و زندگی و ماشینی که سوار می شن، با استقبال خیلی از طرف مردم مواجه هستن. دلیلش هم اینه که بیشتر مردم عادی، شخصیتای خاص و محبوب خود رو به عنوان الگو واسه خود انتخاب کرده و تلاش می کنن که زندگی خود رو به سبک اونا تغییر بدن.

پیرو همین امر، بیزینس اینسایدر واسه آموزش بعضی از ترفندهای دکوراسیونی به سراغ خونهای هنرمندان مشهور رفته و با نمایش تصاویر بخشایی از محل اقامت این چهره ها، به توضیح اصول چیدمان فضای داخلی خونه پرداخته.

قبل از مطالعه این موارد لازمه یادآوری کنیم که همه این ایده ها به بودجه زیاد و فضای وسیع نیاز دارن و انگار باید گفت، اصول چیدمان لوکس در خونه هستن.

سینک ظرفشوئی به سبک خونهای دهاتی

چهره های شناخته شده ای مثل جنیفر لوپز یا مت لاور در طراحی آشپزخانه خود از سینک ظرفشوئی به سبک خونهای دهاتی استفاده کردن. از این سینکا عموما در طراحی سنتی و به عنوان نقطه کانونی آشپزخانه استفاده می شه.
مزیت این طرح هم اینه که کانتر بزرگی در کنار اون قرار داره و ساکنین می تونن خیلی راحت شکلای جور واجور ظروف و قابلمه ها رو روی اون بذارن.

کاشیای آجرمانند

رنی زلوگر و فرد ارمیسن از جمله چهره هایی هستن که واسه تزئین سرویس بهداشتی و آشپزخانه خونه خود از کاشیای باریک و مثل آجر استفاده کردن. جا داره اشاره کنیم که این سبک از کاشیا در میان هنرمندان آمریکایی از محبوبیت بسیاری برخورداره.

این مطلب را هم بخوانید :   فرصت های تحصیلی و بورس در دانشگاه ۵۰۰ ساله استانبول

اتاق مخصوص کفش

زنان مشهور و هنرمند به دلیل جنس کار خود کفش و لباسای زیادی دارن و بخاطر این می گن چهره هایی مثل پریس هیلتون، کیم کارداشیان یا اشلی تیزدِیل یه اتاق مخصوص واسه کفش هاشون دارن. شاید باحال باشه بدونین که ویکتوریا بکهام دو اتاق خاص واسه مجموعه کفشا، چکمه ها و پاپوشای خود ساخته.

شمام اگه مجموعه بزرگی از شکلای جور واجور کیف و کفش دارین، می تونین کمد بزرگی رو واسه این منظور طبقه بندی کرده و به اونا اختصاص بدین.

اتاق مخصوص لباس و وسایل شخصی

به چه دلیل وقتی می تونین یکی از اتاقای خونه خود رو به محل نگهداری لباس، کیف، کفش و وسایل شخصی اختصاص بدین، اونا رو به زور درون کمدها جای می دید؟ ستاره هایی مثل لاداینیان تامیلسون، جوئه دون رونی، کندال جنر یا پیتون منینگ همه واسه موارد یاد شده یه اتاق اختصاصی در نظر گرفتن.

واسه این منظور می تونین با کمک یه طراح داخلی، دورتادور اتاق رو قفسه بندی کرده و با ساخت کمدهایی با درهای شیشه ای، یه رختکن بسیار شیک در خونه بسازین. هم اینکه خوبه با قرار دادن یه جزیره که شامل تعداد زیادی کمد و کشوست، علاوه بر پیشرفت فضای ذخیره سازی، به زیبایی بیشتر اتاق هم اضافه کنین.

به کار گیری وان ساده در حموم

خونه هیچ ستاره مشهوری رو در آمریکا نمی تونین پیدا کنین که در حموم خود وان نداشته باشه. اما اینکه طراحی این وان و چیدمان دور و بر اون چیجوری باشه، به سلیقه افراد بستگی داشته و تقریبا همه اونا با هم فرق دارن. به طور مثال، چهره هایی مثل جون لجند، کامل بردی یا لیبران جیمز، وانای بسیار ساده که در کنار دوش حموم تعبیه گشته رو واسه حموم خونه خود انتخاب کردن.

این مطلب را هم بخوانید :   تمامی اتفاقات بزرگی که در اپیزود پایانی فصل هفتم سریال «بازی تاج و تخت» رخ داد

اتاق مخصوص سینمای خونگی

وقتی که حسابی پولدار و مشهور هستین، لازمه که در خونه خود اتاقی مخصوص تماشای فیلم هم داشته باشین. هنرمندانی مثل کریس بوش، متیو پری و مارک انتونی اینجور اتاقی که به شکل یه سینمای خصوصی و کوچیک طراحی گشته رو در منازل شخصی خود دارن. شمام اگه فضا و بودجه لازم واسه این رو دارین، خوبه اینجور ایده ای رو در خونه خود اجرا کنین.

شومینه در فضای باز

یکی از طرحای دکوراسیونی محبوب در میان چهره ها، شومینه های فانتزی و شیک در فضای خارجی خونه یا در کنار استخره. آدمایی مثل سلن دیون، پاتریک دمپسی و هیلاری سوانک همه در حیاط عمارتای خود از این طرح واسه دور هم جمع شدنای دوستانه استفاده کردن.

استخرهای بی حاشیه

چهره هایی هماند بریتنی اسپیرز، تایلر پری و هیدی کِلام باور دارن که استخر خونه نباید هیچ گونه حاشیه یا لبه ای داشته باشه و از این رو استخرهای حیاط پشتی خونه خود رو به همین سبک ساخته ان.

اتاق آفتاب

فیل لش و کریستی برینکلی در عمارتای بسیار شیک خود، اتاقی مخصوص آفتاب گرفتن دارن که سراسر دیواره های اون شیشه ای ساخته شدن تا نور خورشید خیلی راحت وارد فضا شه.